God of War Ragnarok - Stworzenia z przepowiedni: Droga do Frejra, Hajmdal, Ucieczka
Opis przejścia misji "Stworzenia z przepowiedni: Droga do Frejra, Hajmdal, Ucieczka" w God of War Ragnarok.
Po dopłynięciu do wysepki z tylnego wyjścia jaskini idź w stronę znacznika misji dot. uratowania Frejra. Zabijaj ogniki i duchy, a potem przeciśnij się pod drzewem z prawej strony.
![God of War Ragnarok - Stworzenia z przepowiedni: Droga do Frejra, Hajmdal, Ucieczka](https://pliki.ppe.pl/storage/3062d635c010c7bdaea7/3062d635c010c7bdaea7.jpg)
Gdy to zrobisz, zacznij eliminować oddziały einherjerów, a także wilki. Zanim to nastąpi, zabij zwierzątko, które je leczy - dopóki tego nie zrobisz, będą odzyskiwać HP. Po zabiciu wszystkich zejdź w dół i podnieś kamień leżący na Twojej drodze. Na kolejnej drodze znajdziesz 2 następne niksy. Jedna jest na górze po prawej stronie, a druga w drzewie za zaroślami.
![God of War Ragnarok - Stworzenia z przepowiedni: Droga do Frejra, Hajmdal, Ucieczka 2](https://pliki.ppe.pl/storage/3e7811261bbdf189a01a/3e7811261bbdf189a01a.jpg)
Musisz podejść pod nie i spalić je ostrzami chaosu, a niksa od razu zostanie zabita. Dopiero po tym zajmij się wrogami. Następnie wróć na wzgórze po prawej stronie i wejdź w interakcję z berłem, aby wilki otworzyły Ci przejście po drzewie. Przejdź przez nie, zabij 3 oponentów, a potem idź dalej. Dotrzesz do dwóch trujących roślin - na jedną z nich nałóż magię pieczęci, a potem rzuć w nią toporem.
![God of War Ragnarok - Stworzenia z przepowiedni: Droga do Frejra, Hajmdal, Ucieczka 3](https://pliki.ppe.pl/storage/5c9bfa58e8f92121245c/5c9bfa58e8f92121245c.jpg)
Potem przyzwij topór i wbij go w drugą roślinę. Po tym przebiegnij szybko przez odór i wejdź do lokacji pełnej żołnierzy Asgardu. Gdy się z nimi uporasz, będziesz musiał wrócić na teren, gdzie wcześniej znajdowała się klątwa Frei. Idź na wielki most.
![God of War Ragnarok - Stworzenia z przepowiedni: Droga do Frejra, Hajmdal, Ucieczka 4](https://pliki.ppe.pl/storage/7abf3eb35cc24d7fd15a/7abf3eb35cc24d7fd15a.jpg)
Zanim to jednak nastąpi, stoczysz jeszcze pojedynek z wilkołakiem alfa - Blatonnem. Jak go pokonać?
- Przeciwnik jest banalnie prosty - wystarczy, że nałożysz na niego efekt trucizny lub porażenia, a oponent zacznie tracić zdrowie jak szalony.
- Najlepiej więc spisze się tutaj włócznia Draupnir - wykorzystuj runiczne ataki, a także moc oręża, gdy ten zostanie naładowany, aby szybko porazić wroga.
- Główną umiejętnością Frei może być także wyrzucenie trujących granatów w stronę wroga - wykorzystaj to, aby szybko go otruć.
- Gdy wróg wyprowadza ciosy, blokuj je, trzymając ciągle gardę, a uniki wykonuj tylko wtedy, gdy przeciwnik wykonuje cios nie do obrony (oznaczony czerwonym kolorem).
Teraz możesz przejść spokojnie przez most. Na końcu, na lewo od Nidhogg, znajdziesz zawór, w który wrzuć włócznię.
![God of War Ragnarok - Stworzenia z przepowiedni: Droga do Frejra, Hajmdal, Ucieczka 5](https://pliki.ppe.pl/storage/2f9d90d088e12705c185/2f9d90d088e12705c185.jpg)
Przeskocz na drugą stronę, a dotrzesz do północnej dziczy. Otwórz przejście, potem spal pnącza i wezwij wilki przy niebieskim ołtarzu. Potem zeskocz na arenę - po scence zauważysz Hajmdala, z którym finalnie będziesz musiał stoczyć bój. Najpierw pokonaj zwierzaka wroga, Gulltoppra:
- Walka z nim jest dość prosta. Gdy wierzchowiec zacznie wierzgać, przełam jego obronę swoją tarczą, a potem okładaj go, gdy będzie przez chwilę oszołomiony.
- Unikaj zwykłych uderzeń sygnalizowanych najczęściej wyskokiem lub podnoszeniem łap, wykonując unik w lewo lub prawo.
- Gdy Hajmdal używa kul, również wykonuj unik w lewo lub prawo. Gdy z kolei przyzywa błyskawice, oddal się jak najdalej zwierzaka, ponieważ spadają one zawsze najbliżej jego położenia.
- Staraj się w tym starciu nie zużyć najlepszych runicznych ataków czy nawet zdolności talizmanu/broni. Walka z wierzchowcem jest bardzo prosta i musisz być gotowy na konkretne starcie z pupilkiem Odyna.
![God of War Ragnarok - Stworzenia z przepowiedni: Droga do Frejra, Hajmdal, Ucieczka 6](https://pliki.ppe.pl/storage/29ba751f74a6c1c7f8ba/29ba751f74a6c1c7f8ba.jpg)
- Walka z Hajmdalem jest bardzo nietypowa. Pierwsze i najważniejsze - korzystaj ze specjalnej włóczni, którą stworzyłeś z Brokiem. To broń poświęcona właśnie na tego boga.
- Rzucaj włóczniami w kierunku Hajmdala i sprawiaj, aby wybuchły. W pierwszej fali będzie on je łapał - gdy zostanie oszołomiony, spróbuj go zniszczyć potężnymi ciosami (kliknij po prostu R3).
- W drugiej fali rzucaj włócznie, lecz pod nogi Hajmdala i aktywuj je, gdy będzie obok nich. Potem także spróbuj go uderzyć.
- Trzecia fala jest najtrudniejsza. Rzucaj włócznie Draupnira pod swoje nogi i czekaj, aż wróg Cię zaatakuje uderzeniem, które możesz zblokować (nie rób nic, oprócz uniku, jedynie przy kulach z bifrostem). Gdy zrobisz blok w idealnym momencie, Hajmdal na chwilę zostanie oszołomiony i jest to idealny moment na to, aby aktywować włócznię i znowu go ogłuszyć.
- Po tym, jak zranisz Hajmdala, zacznij z nim normalnie walczyć. Jego ciosy są takie same, jak w walce z wierzchowcem, więc poradzisz sobie - wykorzystując włócznię Draupnir - bez problemu. Przeciwnik nie jest bardzo wymagający.
- Uważaj jedynie na spowolnienie czasu. Gdy go używa, bądź gotów w ostatnim momencie wykonać unik lub blok. Bezpieczniejsza jest ta pierwsza opcja, bo prawie zawsze się sprawdza.
![God of War Ragnarok - Stworzenia z przepowiedni: Droga do Frejra, Hajmdal, Ucieczka 7](https://pliki.ppe.pl/storage/923e79b9e5bd7cee4df2/923e79b9e5bd7cee4df2.jpg)
Po scence rozpoczniesz drugą fazę starcia z Hajmdalem:
- W drugiej fazie wróg potrafi uderzać w ziemię serią 3 ciosów. Najlepiej jest wtedy się do niego nie zbliżać i wykonywać obroty w lewo lub prawo;
- Gdy wróg przyzywa fale bifrostu na całą arenę, szybko podbiegnij do niego i wykonaj przełamanie gardą, aby nie stracić dużo HP.
- Gdy oponent rzuca kamieniem, wykonaj prosty unik.
- Reszta ciosów jest identyczna, jak w pierwszej fazie walki. Wróg nie jest bardzo wymagającym przeciwnikiem, a jeśli brakuje Ci zdrowia, to szukaj na arenie kryształów ze zdrowiem.
![God of War Ragnarok - Stworzenia z przepowiedni: Droga do Frejra, Hajmdal, Ucieczka 8](https://pliki.ppe.pl/storage/9aece0535fc52ec54a35/9aece0535fc52ec54a35.jpg)
Po drugiej fazie walki zabijesz Hajmdala i będziesz mógł ruszyć do Frei. Biegnij przez las, a po dotarciu do kolejnej wielkiej areny zabijaj siły Asgardu. Musisz zmierzyć się z trzema falami wrogów - starcia nie są jednak bardzo wymagające, więc poradzisz sobie bez większego problemu. Po wygranej walce podejdź do Frejra i zacznij biec przez obozy wrogów.
![God of War Ragnarok - Stworzenia z przepowiedni: Droga do Frejra, Hajmdal, Ucieczka 9](https://pliki.ppe.pl/storage/46d688979403f5ac5226/46d688979403f5ac5226.jpg)
Wciskaj przyciski wyświetlane na arenie, które można zaliczyć do sekwencji QTE. Po tym dobiegniesz do rzeki poprzedzającej obóz Frejra.
![God of War Ragnarok - Stworzenia z przepowiedni: Droga do Frejra, Hajmdal, Ucieczka 10](https://pliki.ppe.pl/storage/73329e5a12ab6fc68dbc/73329e5a12ab6fc68dbc.jpg)
Obejrzyj scenkę, która zakończy ucieczkę przed Einhejrami. W tym samym filmiku przerywnikowym jeden z członków ruchu oporu odda życie za swoim kompanów. Po nim misja dobiegnie końca. Teraz możesz sprawdzić pozostałe tropy w krainach lub wrócić od razu do domu Sindriego, aby kontynuować wątek główny.