Wiedźmin 3 - poradnik. Solucja, wybory, decyzje, konsekwencje w fabule, zakończenia, romanse, karty do GWINTA - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Wiedźmin 3 next-gen

Wiedźmin 3 - Panie Lasu, Szepczące Wzgórze

Mateusz Wróbel | 05.01.2023, 22:15

Wiedźmin 3 - Panie Lasu, Szepczące Wzgórze

Opis zadania Panie Lasu i Szepczące Wzgórze w Wiedźminie 3.

Po wykonaniu pewnej części wątku Krwawego Barona lub od razu po odnalezieniu wskazówek w elfiej kryjówce wskazówek nt. Pań Lasu, udaj się na Krzywuchowe Moczary, aby odszukać wiedźmy.

Wiedźmin 3 - Panie Lasu, Szepczące Wzgórze

Pierwsze, co powinieneś zrobić, to dostać się na słodką ścieżkę i znaleźć kukłę, która jest ozdobiona słodkościami. Potem idź cały czas drogą przed siebie, mijając po drodze kolorowe kwiaty. Dotrzesz do wioski, gdzie spotkasz wiele dzieci. Pogadaj z babcią i młodymi, lecz konwersacja nic Ci nie da.

Wiedźmin 3 - Panie Lasu, Szepczące Wzgórze 2

Potem wyjdź na zewnątrz i podpytaj o pozostałe kwestie resztę dzieci. Te oszukają bacię tylko wtedy, gdy pobawisz się z nimi w chowanego. Musisz odnaleźć całą czwórkę:

Wiedźmin 3 - Panie Lasu, Szepczące Wzgórze 3

  • Pierwsze dziecko jest za chatką, gdzie jest zamknięty chłopak
  • Drugie dziecko znajduje się w domku za Tobą.
  • Trzecie dziecko znajduje się w stogu siana za domkiem z prawej strony.
  • Czwarte dziecko znajduje się za liściami za domkiem z prawej strony,

Jeśli masz problem z odnalezieniem jakiegoś dzieciaka, wykorzystaj wiedźmińskie zmysły. Po zabawie porozmawiasz z Arkiem, który opowie Ci o bożątku. Idź do wielkiego drzewa i zabij utopce oraz babę wodną.

Wiedźmin 3 - Panie Lasu, Szepczące Wzgórze 4

Potem sprawdź ślady i idź za nimi. Po drodze zabijaj potwory, a finalnie dotrzesz do jamy Janka. Pomów z nim, a skapniesz się, że nie potrafi wykrzesać z siebie żadnego słowa. Aby to zmienić, będziesz musiał znaleźć pewien przedmiot - jajo z gniazda harpii.

Wiedźmin 3 - Panie Lasu, Szepczące Wzgórze 5

Po dotarciu na miejsce z Jankiem idź na wzgórze. Zabij 3 harpie (warto zestrzeliwać je z kuszy), a potem wróć do bożątka. Dowiesz się od niego kilku informacji nt. wiedźm czy Ciri, a także wrócisz do wioski, gdzie finalnie skontaktujesz się z Paniami Lasu. Zlecą Ci zadanie, które rozpoczniesz, kontaktując się z sołtysem wsi Sztygarów.

Szepczące Wzgórze

Wiedźmin 3 - Panie Lasu, Szepczące Wzgórze 5

Po dotarciu na miejsce usłyszysz głos. Odbij od razu w prawo od drzewa, zabij wilkołaka i wejdź do jamy, przepływając pod kamieniami. Znajdziesz w jaskini ducha.

Wiedźmin 3 - Panie Lasu, Szepczące Wzgórze 6

Będzie próbował Cię zmanipulować i poprosić o ratunek. Jest to jedna z najważniejszych decyzji w grze, od której zależy zakończenie wątku Krwawego Barona. Możesz:

  • Uratować ducha, co sprawi, że będziesz musiał znaleźć szczątki pewnej kobiety i oswoić konia, a następnie dostarczyć wszystkie potrzebne przedmioty do miejsca, w którym ów duch został uwięziony. Jest to decyzja wpływająca negatywnie na koniec wątku, ponieważ przez nią Anna, żona Barona, zostanie przemieniona w potwora.
  • Możesz zabić lub oszukać ducha (efekt końcowym jest podobny), stoczysz walkę lub uciekniesz do oszustwa. Zbliżysz się dzięki temu do pozytywnego zakończenia wątku Krwawego Barona, a także sprawisz, że pobliska wioska będzie uwolniona od prześladowań ze strony ducha. Ponadto dzieci z sierocińca znikną, lecz będziesz mógł je znaleźć w Novigradzie.

Lepiej jest wykonać zlecenie Pań Lasu, zabijając ducha. W przypadku starcia przygotuj się na walkę, w której będziesz musiał zabijać endriagi.

Wiedźmin 3 - Panie Lasu, Szepczące Wzgórze 7

Po wyeliminowaniu kilku stworów zniszcz pnącza przy sercu drzewa, a potem zabierz duchowi połowę HP. Potwórz tę czynność drugi raz, aby pozbyć się go raz na zawsze. Teraz wróć do sołtysa, który niespodziewanie pojawi się tuż przy jamie.

Wiedźmin 3 - Panie Lasu, Szepczące Wzgórze 8

Pomówisz także z wiedźmami, które rozpoczną kolejną retrospekcję z Ciri. Zabij kilku wrogów, a potem biegnij do znacznika, aby uciec Dzikiemu Gonowi. To zakończy tę wstawkę, jak i cały wątek na Krzywuchowych Moczarach.

Źródło: własne

Komentarze (57)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Wiedźmin 3 - WYBORY I KONSEKWENCJE: FABUŁA

Wiedźmin 3 - FABUŁA

Wiedźmin 3 - ZADANIA POBOCZNE: KAER MORHEN

cropper