Dying Light 2 - poradnik i solucja. Wybory, podstawy, porady, walka, parkour, misje, mapa, aktywności - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Dying Light 2 Poradnik

Dying Light 2 - poradnik i solucja. Wybory, podstawy, porady, walka, parkour, misje, mapa, aktywności, GRE

Mateusz Wróbel | 11.02, 20:25

Dying Light 2 - pogoń, światło UV, odporność, źródła łupu, premia

Nocne ekspedycje, wykorzystanie lamp UV i więcej w Dying Light 2.

W Dying Light 2 sporą rolę odgrywają nocne wypady na miasto. To właśnie wtedy na zewnątrz wychodzą legendarne potwory, z którymi możesz walczyć w celu zdobycia cennych artefaktów. Bieganie po dachach po zmroku również jest opłacalne, ponieważ w przypadku parkouru czy przed chwilą wymienionej walki jesteś wynagradzany podwójną premią. Jeśli zdobędziesz w trakcie nocnych starć 500 punktów w jakiejś kategorii, to po zakończeniu jakiejś czynności na Twoje konto wpłynie dwukrotność rzeczonej liczby - dobrze pokazuje to podsumowanie PD w prawym, górnym rogu. Bonus jest przydatny przede wszystkim wtedy, kiedy potrzebujesz punktów parkouru - krążąc po dachach po zmroku szansa na wykrycie jest naprawdę niska, a łatwo zdobędziesz cenne doświadczenie.

temp_name

Musisz uważać przede wszystkim na wyjce, które są oznaczone na ekranie ikoną krzyczącej twarzy. Jeśli je widzisz nie możesz doprowadzić do tego, abyś został przez nich wykryty - znajdują się oni wyłącznie na ziemi, więc znajdując się na dachach jesteś bezpieczny. W przypadku wykrycia rozpocznie się pogoń, która w Dying Light 2 została podzielona na cztery poziomy. Im więcej robisz szumu i dłużej trwa pościg, tym ciężej będzie Ci uciec przed wygłodniałymi zombie. Jedynym wyjściem jest szybkie udanie się do kryjówki lub sojuszniczej osady, w której nie brakuje lamp UV - ten rodzaj światła sprawia, że jesteś bezpieczny, bo gdy znajdą się blisko niego zombie, to zaczną się palić od środka. W dalszej części gry otrzymasz także swoją własną lampę UV.

Aby odnaleźć bezpieczną strefę nie musisz przechodzić do mapy, bo wystarczy aktywować zmysł przetrwania, a na Twój radar zostanie naniesiona fioletowa ikona lokacji, w której nie brakuje lamp UV. Warto w tym miejscu wspomnieć, że w dalszej części fabuły otrzymasz do swojego ekwipunku specjalny gadżet z lampą UV, a więc będziesz mógł się nią wspomagać w trakcie ucieczek. 

temp_name

Czasami wzięcie udziału w nocnych ekspedycjach jest wymagane. Niektóre zadania poboczne ukończysz wyłącznie przechadzając się po Villedorze pod odsłoną nocy, podobnie zresztą wygląda sytuacja z niektórymi aktywnościami - w tym z chociażby anomaliami GRE, w których znajdziesz inkubatory potrzebne do rozwoju bohatera. Przeczekanie do nocy jest także opłacalne w kontekście chęci zrabowania źródeł łupu, w których znajdują się cenne przedmioty mogące zostać później sprzedane u handlarzy za sporą sumkę pieniędzy. W trakcie dnia w takowych miejscówkach znajduje się masa zarażonych, a z racji tego, że w nocy wychodzą na polowania, wiele budynków jest opustoszałych, co pozwala Ci je dokładnie eksplorować.

Zwracaj dokładną uwagę także na swoją odporność, która jest ograniczona. Z racji tego, iż główny bohater jest zakażony, może przebywać na ulicach Villedoru po zmroku wyłącznie ograniczony czas - ten jest pokazany na głównym ekranie i jest wyrażany w formie czaszki w górnej części interfejsu. Jeśli przez wyznaczony czas (początkowo jest to lekko ponad 5 minut, ale po zwiększeniu zdrowia lub wytrzymałości odporność trwa dłużej) nie znajdziesz się w świetle UV (czyli bezpiecznych punktach lub źródłach łupu, bo to tam najczęściej występują lampy UV), to zaczniesz powoli tracić zdrowie. Pamiętaj, że możesz również użyć jakichś środków na wydłużenie odporności lub grzybków, które kupisz u handlarzy lub zbierzesz ze skrzynek rozsianych po całej mapie..

Źródło: własne

Komentarze (49)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

ZADANIA POBOCZNE

cropper