Dying Light 2 - poradnik i solucja. Wybory, podstawy, porady, walka, parkour, misje, mapa, aktywności - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Dying Light 2 Poradnik

Dying Light 2 - poradnik i solucja. Wybory, podstawy, porady, walka, parkour, misje, mapa, aktywności, GRE

Mateusz Wróbel | 11.02, 20:25

Dying Light 2 - X13

Opis finału, ostatniej misji głównej "X13" z Dying Light 2.

Wszystkie zakończenia i ważne wybory znajdziesz w tym miejscu!

Po przejażdżce z kierowcą renegatów i obejrzanej scence będziesz mógł ruszyć po Waltza. Jeśli wcześniej nie zabiłeś Hakona i uratowałeś go z rąk Lawan, to nocny biegacz pomoże Ci w zadaniu. W pierwszej kolejności udaj się na zachód, gdzie znajdziesz drogę do tunelu (przybliżając mapę możesz również zauważyć wyrwę tuż nad znacznikiem).

temp_name

Zejdź w dół. Znowu się przemienisz, więc rusz w stronę drzwi (po drodze możesz zabić zarażonych, ale nie jest to wymagane) i otwórz je siłą. Zemdlejesz, a gdy się ockniesz okaże się, że automatycznie Aiden przeszedł pewną część drogi. Teraz możesz ruszyć po rozwalonym moście. Już na początku użyj liny z hakiem, aby przeskoczyć na drugą stronę. Potem wejdź do tuneli i jako przemieniec przebiegnij na jego drugą część. Dalsza droga jest bardzo prosta i liniowa, więc powinieneś finalnie dotrzeć do windy w tunelach budynku X13.

Gdy zacznie towarzyszyć Ci Lawan jedźcie windą na górne piętra. Po tym, jak brama zostanie zamknięta poczekaj, aż towarzyszka otworzy Ci boczne drzwi z lewej strony. Przejdź przez nie, a potem korytarzem do pomieszczenia, w którym renegaci Waltza walczą z zarażonymi. Wmieszaj się w walkę, wybij oponentów, a następnie otwórz kolejne drzwi.

temp_name

Za nimi znajdziesz jeszcze jeden korytarz, a następne pomieszczenie jest tym, w którym znalazła się Lawan. Obejrzyj scenkę, po której dotrzesz do ogromnego hangaru wypełnionego po brzegi wrogo nastawionymi renegatami. Musisz ich wyeliminować - zajmij się kim tylko chcesz, ponieważ po paru zabójstwach znowu zmienisz się w przemieńca, który będzie potrafił zabić wszystkich jednym trafieniem.

temp_name

Następnie wróć do Lawan, pomów z nim i wróć do hangaru, w którym wcześniej zabijałeś przemieńców. Na zewnątrz wyjdą kolejne, ale Ty musisz teraz wziąć nogi za pas i szybko biec w stronę znacznika. Dobiegniesz w pewnym momencie do recepcji. Omiń ją, otwórz kolejne drzwi i obejrzyj scenkę-retrospekcję. Nie musisz od razu wychodzić z pokoju, ponieważ przy sąsiednich łóżkach czekają do zebrania aż trzy przedmioty kolekcjonerskie zdradzające co nieco o innych pacjentach. Finalnie wróć na główny korytarz i idź w stronę znacznika. Odbij w prawo (wcześniej możesz wejść jeszcze do pokoju przed Tobą, na główny korytarzu i zebrać kolejne notatki nt. pacjentów) i wejdź przez drzwi po prawej stronie, gdzie odpalą się kolejne retrospekcje. Zbierz wedle życzenia kolejne notatki i przejdź do kolejnego hangaru.

temp_name

Tradycyjnie znajdziesz tutaj kilku wrogów. To renegaci, więc wykorzystaj swoje zdolności i gadżety, aby ich zabić. Potem otwórz drzwi, do które prowadzą ślady pozostawione przez naukowca. Gdy przez nie przejdziesz zauważysz Waltza niosącego jakąś dziewczynę. Zabij jego trzech popleczników i wejdź do ogromnego pomieszczenia. Obserwuj, co robi Waltz - prawdopodobnie - z Mią. Potem zejdź w dół i otwórz kolejne drzwi wysłuchując przy tym odkrycia Lawan. Pomów z Waltzem i odkryj całą prawdę. Koniec końców będziesz musiał z nim walczyć raz jeszcze.

temp_name

Drugie starcie z Waltzem jest podobne do tego pierwszego. Używa on kilka rodzajów ciosów - w tym te zwykłe uderzenia pięścią, które musisz unikać za pomocą zrywu i wyprowadzać jeden cios w kontrataku, uderzenie odpychające w ziemię, podczas którego musisz znajdować się daleko od wroga, a także wysyłanie sygnałów niszczących wszystko na swojej drodze. Ten ostatni atak został dość zmodyfikowany, ponieważ teraz Waltz używa go kilka razy pod rząd. Musisz się odsunąć od niego i wykonać cztery, maksymalnie pięć uników w idealnym momencie. Dopiero po tym boss się zmęczy, a Ty będziesz mógł pod niego podbiec i zadać mu kilka ciosów.

Jeśli spadniesz poza arenę, to jest to idealny moment na uleczenie się. Zregeneruj swoją postać, a dopiero potem wróć na platformę, na której znajduje się Waltz. Tak naprawdę możesz nawet sam zeskoczyć - oponent nie będzie Cię w żaden sposób ścigał. Po zabraniu mu ponad 2/3 paska życia włączy się automatycznie scenka, która rozpocznie drugą fazę finałowej walki z Waltzem.

temp_name

Podczas niej spadniecie na dolny poziom, który w połowie jest skażony chemikaliami. Nie biegaj za bossem, ponieważ jest on bardzo szybki i odporny na toksyny. Zamiast tego czekaj, aż znajdzie się w pobliżu Ciebie i zadaj mu kilka ciosów za pomocą broni białej (nie używaj czegoś masywnego, ponieważ muszą to być bardzo szybkie uderzenia!). Możesz skorzystać z łuku i ładować we wroga strzałami, choć w tym przypadku nie licz na to, że zadasz mu dużo obrażeń.

Nie daj się także trafić oderwanym elementom budynku, takim jak tynki - Waltz będzie je odrywał od ścian i rzucał w Twoim kierunku. Wróg w pewnym momencie powinien zatrzymać się na środku i chcieć walczyć za pomocą swoich szponów, więc wykorzystaj okazję i zadawaj mu obrażenia. Pamiętaj jednak, że jego moce znane z pierwszej fazy pojedynku w dalszym ciągu będą się pojawiały również w dalszej części walki.

temp_name

Gdy ponownie zabierzesz mu 2/3 paska zdrowia rozpocznie się konwersacja z bossem i trzecia faza starcia. Podczas niej Waltz będzie jeszcze bardziej mobilny, ponieważ zażyje inhibitor. Korzystając z podmuchów z wentylacji, a także drabin, wdrapuj się na platformy i zadawaj oponentowi ciosy na takiej samej zasadzie, co poprzednio. Tym razem nie działają na niego jednak noże do rzucania, ponieważ potrafi je unikać. Jego najczęściej używanym atakiem jest doskok do Aidena, więc wykonuj bardzo często uniki, a w razie dwóch trafień pod rząd ucieknij z platformy, zażyj leki i wróć do walki po zregenerowaniu się. Tym razem, gdy zostanie mu 2/3 paska zdrowia, zranisz go będąc już przemienionym.

temp_name

Okaże się, że na sam koniec będziecie walczyli jako przemieńce. Goń Waltza skacząc między szybami (możesz wykonywać bardzo dalekie skoki), a gdy obaj znajdziecie się na betonie uderz w niego kilka razy. Obejrzyj bardzo długi film przerywnikowy, który zakończy się bardzo istotnym wyborem - czy pozwolisz Lawan zdetonować bomby, czy też uratujesz ich i innych przebywających w obiekcie X13? Od tego zależy, jakiego doświadczysz zakończenia w Dying Light 2.

Gratulacje! Właśnie ukończyłeś Dying Light 2! Teraz, w przypadku wybrania pierwszego zakończenia, w którym to X13 zostaje zniszczone, możesz zająć się pozostałymi aktywnościami w całym Villedor!

Wszystkie zakończenia i ważne wybory znajdziesz w tym miejscu!

Źródło: własne

Komentarze (49)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

ZADANIA POBOCZNE

cropper