Hogwarts Legacy - Wielkie schody: strony przewodnika, skrzynie skarbów
Wszystkie znajdźki w Hogwarts Legacy w zamku Hogwart w regionie Wielkie schody.
Ten region zapewnia 26 stron przewodnika oraz 7 skrzyń ze skarbami. Ich lokalizację i sposób otwarcia/znalezienia ukazujemy poniżej.
Strony przewodnika
#1 - Posąg Kelpie
Znajdźka fabularna, której nie sposób pominąć. Odblokujesz automatycznie w drugiej misji fabularnej.
#2 - Lustro
![#2 - Lustro](https://pliki.ppe.pl/storage/7d6313507388d0f83bb6/7d6313507388d0f83bb6.jpg)
![#2 - Lustro](https://pliki.ppe.pl/storage/91e0953457773e2de2de/91e0953457773e2de2de.jpg)
Po skorzystaniu z punktu szybkiej podróży do płomienia o nazwie Wielkie schody idź po schodach do góry, a potem przejdź przez podwójne drzwi po prawej stronie, a zauważysz lustro. Użyj Lumos, a potem przejdź przez drzwi z lewej strony - do wielkiej sali. Biegnij do stołu dyrektora, za którym znajdziesz ćmę - idź z nią do lustra i ciśnij nią o rzeczony obiekt, aby zaliczyć tę znajdźkę.
#3 Architekt Hogwartu
![#3 Architekt Hogwartu](https://pliki.ppe.pl/storage/857f2399c99852b42758/857f2399c99852b42758.jpg)
Po wyjściu na schody, przez które przeszedłeś przy poprzedniej znajdźce, znajdziesz figurkę czarodzieja z lwem u lewej nogi. Użyj Revelio blisko niej, aby zdobyć stronę przewodnika.
#4 Książka z przepisami skrzatów domowych
![#4 Książka z przepisami skrzatów domowych](https://pliki.ppe.pl/storage/932e794d501352d0278b/932e794d501352d0278b.jpg)
Od znacznika wielkie schody idź przed siebie i zejdź schodami o piętro w dół - przy szafce znajdziesz książkę, którą możesz zbadać po wcześniejszym użyciu Revelio.
#5 Beczki Hufflepuffu
![#5 Beczki Hufflepuffu](https://pliki.ppe.pl/storage/6524801f304a6dafb2f5/6524801f304a6dafb2f5.jpg)
![#5 Beczki Hufflepuffu](https://pliki.ppe.pl/storage/d4c9ff69f5983d6e7400/d4c9ff69f5983d6e7400.jpg)
Od znacznika wielkie schody zejdź schodami w dół o dwa piętra, a dotrzesz do piwnicy. Idź na sam koniec pomieszczenia i sprawdź beczki, przy których znajdziesz stronę przewodnika.
#6 Latająca kartka
![#6 Latająca kartka](https://pliki.ppe.pl/storage/d76ddb1c910955599305/d76ddb1c910955599305.jpg)
Od znacznika wielkie schody idź w lewo na wielką klatkę schodową i popatrz w prawo - po chwili powinna pojawić się tam latająca kartka, którą złapiesz znakiem Accio.
#7 Przejście do miodowego Królestwa
![#7 Przejście do miodowego Królestwa](https://pliki.ppe.pl/storage/7c04c935e44635e0eeed/7c04c935e44635e0eeed.jpg)
![#7 Przejście do miodowego Królestwa](https://pliki.ppe.pl/storage/aad12c6a4d0c12ea9f60/aad12c6a4d0c12ea9f60.jpg)
Od poprzedniej znajdźki idź schodami do góry o jedno piętro i odbij przy pierwszej okazji w prawo. Podejdź pod jednooką czarownicę i zeskanuj obszar, aby zdobyć tę znajdźkę.
#8 Rzeźba
![#8 Rzeźba](https://pliki.ppe.pl/storage/6df13bbcdd2a68fe2dde/6df13bbcdd2a68fe2dde.jpg)
Idź schodami jeszcze wyżej od poprzedniej znajdźki - piętro wyżej, gdy będziesz musiał odbić kawałek w lewo, zauważysz rzeźbe, na której użyj zaklęcia Levioso.
#9 Lustro
![#9 Lustro](https://pliki.ppe.pl/storage/b0e0d34899ca7c8c1af0/b0e0d34899ca7c8c1af0.jpg)
![#9 Lustro](https://pliki.ppe.pl/storage/04b6bd747e1e137895a6/04b6bd747e1e137895a6.jpg)
Od wieży Ravenclaw odbij w prawo i zejdź schodami w dół, Na klatce schodowej znajdziesz lustro, które zaprowadzi Cię piętro wyżej - do miejsca z drzwiami i dwoma symbolami. Po prawej stronie na ścianie (przy symbolu sowy na gałęzi) zauważysz ćmę, którą musisz zaprowadzić do lustra z wykorzystaniem znaku Lumos.
#10 Popiersie Ravenclawu
![#10 Popiersie Ravenclawu](https://pliki.ppe.pl/storage/31806e09d8ccdb19dd13/31806e09d8ccdb19dd13.jpg)
Od znacznika wieża Ravenclawu odbij w prawo i idź po schodach do góry - gdy zauważysz w okiennicy rzeźbę, to użyj Revelio, aby zebrać stronę przewodnika.
#11 Kołatka Ravenclawu
![#11 Kołatka Ravenclawu](https://pliki.ppe.pl/storage/4e2e9487144536725a62/4e2e9487144536725a62.jpg)
Od poprzedniej znajdźki idź schodami jeszcze wyżej, a po dotarciu do drzwi użyj na nich zaklęcia Revelio.
#12 Ruchome schody
![#12 Ruchome schody](https://pliki.ppe.pl/storage/7f988caaab2357e5fd03/7f988caaab2357e5fd03.jpg)
![#12 Ruchome schody](https://pliki.ppe.pl/storage/32bbf9f9034c0606144d/32bbf9f9034c0606144d.jpg)
Od znacznika wieża Ravenclawu idź na klatką schodową po lewej stronie i idź do góry - na kolejnym piętrze nie idź następnymi schodami do góry, a popatrz na balustradę po prawej stronie, gdzie znajdziesz stronę przewodnika po użyciu Revelio.
#13 Palenisko
![#13 Palenisko](https://pliki.ppe.pl/storage/7e588ee65a138189f4c2/7e588ee65a138189f4c2.jpg)
Wejdź na sam szczyt ruchomych schodów i popatrz na ścianę z prawej strony - wyżej od Ciebie, blisko sufitu. Znajdziesz tam palenisko, które najpierw podpal, a potem przyciągnij stronę przewodnika zaklęciem Accio.
#14 Zbroja trolla
![#14 Zbroja trolla](https://pliki.ppe.pl/storage/e17e466510343d45d2f3/e17e466510343d45d2f3.jpg)
![#14 Zbroja trolla](https://pliki.ppe.pl/storage/9fa14c3eb6f329a3cb3a/9fa14c3eb6f329a3cb3a.jpg)
Od znacznika wieża wielkich schodów idź schodami przed sobą do góry. Naprzeciwko płomienia Fuu o nazwie Izba Pamięci znajdziesz trolla w zbroi, przy którym znajduje się kolejna strona przewodnika.
#15 Zbroja Centaura
![#15 Zbroja Centaura](https://pliki.ppe.pl/storage/eae89c9ef3058e6c1e45/eae89c9ef3058e6c1e45.jpg)
W izbie pamięci (w prawo od znacznika o tej samej nazwie) idź korytarzem wokół lokacji, a zauważysz za szybą rycerza na koniu. Przy nim znajdziesz znajdźkę.
#16 Zbroja skrzata domowego
![#16 Zbroja skrzata domowego](https://pliki.ppe.pl/storage/aa03c8a9b225ba8aad36/aa03c8a9b225ba8aad36.jpg)
Od poprzedniej znajdźki przejdź kawałek dalej w stronę malutkiego rycerza. Przy nim także znajduje się przedmiot kolekcjonerski.
#17 Izba pamięci
![#17 Izba pamięci](https://pliki.ppe.pl/storage/3fadff26717649016c8d/3fadff26717649016c8d.jpg)
Wejdź do izby pamięci od poprzedniej znajdźki i podejdź do pucharów.
#18 Szkatuła czary ognia
![#18 Szkatuła czary ognia](https://pliki.ppe.pl/storage/3ec007bb018bd3fb241c/3ec007bb018bd3fb241c.jpg)
Naprzeciwko poprzedniej znajdźki.
#19 Chimera z gabinetu dyrektora
![#19 Chimera z gabinetu dyrektora](https://pliki.ppe.pl/storage/471ffe3e7fae6f989360/471ffe3e7fae6f989360.jpg)
![#19 Chimera z gabinetu dyrektora](https://pliki.ppe.pl/storage/8c8e9f8f21eb9b69175e/8c8e9f8f21eb9b69175e.jpg)
Od znacznika Izba Pamięci idź w prawo korytarzem, otwórz bramę zamkniętą zamkiem na 1 poziomie i idź cały czas przed siebie, po schodach do góry. Gdy przejdziesz przez ostatnie drzwi, to odbij w lewo, a zauważysz figurkę smoka.
#20 Lustro
![#20 Lustro](https://pliki.ppe.pl/storage/00da89d0f625d1d84a83/00da89d0f625d1d84a83.jpg)
Na prawo od chimery znajdziesz lustro. Ćma z kolei znajduje się w ciasnym korytarzu, przez który musiałeś przebyć, aby się tutaj dostać. Wróć więc na schody i zacznij wracać do izby pamięci, a na pewno zauważysz owada, z którym musisz wrócić do tego pomieszczenia.
#21 Palenisko na ścianie
![#21 Palenisko na ścianie](https://pliki.ppe.pl/storage/affd64af01862553c3f2/affd64af01862553c3f2.jpg)
![#21 Palenisko na ścianie](https://pliki.ppe.pl/storage/b26d11a40deaa5a338ae/b26d11a40deaa5a338ae.jpg)
Udaj się do znacznika wybrukowany dziedziniec, a potem popatrz w prawo, na ścianę z lewej strony. Użyj podpalenia, a potem Accio.
#22 Latająca kartka
![#22 Latająca kartka](https://pliki.ppe.pl/storage/f5229318d1614e9d680d/f5229318d1614e9d680d.jpg)
W tym samym miejscu, co poprzednia znajdźka, popatrz do góry i poszukaj latającej kartki wokół drzew.
#23 Skryptorium Salazara Slytherina
![#23 Skryptorium Salazara Slytherina](https://pliki.ppe.pl/storage/c132d5fafc690d80c43a/c132d5fafc690d80c43a.jpg)
Znajdziesz podczas misji pobocznej "W cieniu nauki" zlecanej przez Sebastiana Sallowa (w tym samym queście uczysz się zaklęcia Crucio).
#24 Śpiące portrety
![#24 Śpiące portrety](https://pliki.ppe.pl/storage/2ad1626f45fb64262aa9/2ad1626f45fb64262aa9.jpg)
Przy wejściu do gabinetu dyrektora. Odblokujesz to miejsce tuż przed ukończeniem trzeciej z czterech prób w Komnacie Mapy - tej od Niam Fitzgerald.
#25 Tiara przydziału
![#25 Tiara przydziału](https://pliki.ppe.pl/storage/ba2cf60c505d3cbfdec8/ba2cf60c505d3cbfdec8.jpg)
Naprzeciwko skarbu w gabinecie dyrektora.
#26 Pióro przyjęcia i księga dopuszczenia
![#26 Pióro przyjęcia i księga dopuszczenia](https://pliki.ppe.pl/storage/2f6d45e461183b750c9c/2f6d45e461183b750c9c.jpg)
![#26 Pióro przyjęcia i księga dopuszczenia](https://pliki.ppe.pl/storage/bd81416a90bcc9d16bba/bd81416a90bcc9d16bba.jpg)
![#7 Skrzynia skarbów](https://pliki.ppe.pl/storage/2d7fb2cde068be5ca82b/2d7fb2cde068be5ca82b.jpg)
Idź na szczyt gabinetu dyrektora, otwierając drzwi tuż obok skarbu, wychodząc na zewnątrz. Potem otwórz kolejne drzwi i dostań się schodami jeszcze wyżej, a znajdziesz się w pomieszczeniu obserwacyjnym. Przy stole zbierzesz klucz. Zejdź schodami w dół do miejsca, gdzie wcześniej znajdowała się kamienista chimera (blokowała wcześniej dostęp do gabinetu dyrektora). Idź na koniec korytarza, gdzie znajdziesz drzwi prowadzące do jeszcze jednego pomieszczenia - na jego szczycie znajdziesz tę znajdźkę.
Skrzynie skarbów
#1 Skrzynia skarbów
![#1 Skrzynia skarbów](https://pliki.ppe.pl/storage/5b93f5b38123bd2f1146/5b93f5b38123bd2f1146.jpg)
![#1 Skrzynia skarbów](https://pliki.ppe.pl/storage/f2933f4aeb7f9f25a392/f2933f4aeb7f9f25a392.jpg)
Przy znaczniku wielkie schody w regionie o tej samej nazwie ustaw przy symbolu z dwoma pytajnikami ikonę kraba, a potem wejdź schodami do góry (odbij w lewo od płomienia Fuu, idź przed siebie, a potem w prawo do góry). Przy drugiej ikonie ustaw sowę. Wejdź do środka, aby zebrać skarb.
#2 Skrzynia skarbów
![#2 Skrzynia skarbów](https://pliki.ppe.pl/storage/78c280cfe8f2b4ec0d75/78c280cfe8f2b4ec0d75.jpg)
![#2 Skrzynia skarbów](https://pliki.ppe.pl/storage/ce8cc760d79bce7c2956/ce8cc760d79bce7c2956.jpg)
Od znacznika Wieża Gremium w skrzydle południowym przebiegnij kawałek przed siebie korytarzem z lewej strony, a potem przejdź przez pierwsze drzwi po prawej stronie - trafiałeś do tej lokacji już podczas nauki otwierania zamków zaklęciem Alohomory. Idź na piętro i podejdź do zagadkowych drzwi. Symbole ustaw tak, jak na obrazku (po lewej stronie sowa, po prawej - korzeń) i wejdź do środka, gdzie czeka na Ciebie skarb.
#3 Skrzynia skarbów
![#3 Skrzynia skarbów](https://pliki.ppe.pl/storage/244b8732576a01aa2980/244b8732576a01aa2980.jpg)
![#3 Skrzynia skarbów](https://pliki.ppe.pl/storage/b6c9a6dca94543d1ca1c/b6c9a6dca94543d1ca1c.jpg)
Od znacznika wieża Ravenclawu odbij w prawo, a zauważysz po prawej stronie drzwi z dwoma symbolami. Po prawej stronie ustaw kraba, a po lewej stronie (na ścianie) sowę siedzącą na gałęzi, aby wejść do środka i zabrać skrzynię.
#4 Skrzynia skarbów
![#4 Skrzynia skarbów](https://pliki.ppe.pl/storage/ad7a165c0e16ebfb24bd/ad7a165c0e16ebfb24bd.jpg)
![#4 Skrzynia skarbów](https://pliki.ppe.pl/storage/ac84574f1880c5696da1/ac84574f1880c5696da1.jpg)
Od znacznika Wieża Ravenclaw idź w lewo na ruchome schody i wejdź dwa piętra wyżej - zauważysz drzwi. Symbol za nimi ustaw na ośmiornicę, a symbol po lewej stronie na jaszczurkę. Potem wejdź do środka, aby zebrać skarb.
#5 Skrzynia skarbów
![#26 Pióro przyjęcia i księga dopuszczenia](https://pliki.ppe.pl/storage/2f6d45e461183b750c9c/2f6d45e461183b750c9c.jpg)
W gabinecie dyrektora, do którego dostęp otrzymasz tuż przed ukończeniem trzeciej z czterech prób w Komnacie Mapy - tej od Niam Fitzgerald.
#6 Skrzynia skarbów
![#26 Pióro przyjęcia i księga dopuszczenia](https://pliki.ppe.pl/storage/2f6d45e461183b750c9c/2f6d45e461183b750c9c.jpg)
![#26 Pióro przyjęcia i księga dopuszczenia](https://pliki.ppe.pl/storage/bd81416a90bcc9d16bba/bd81416a90bcc9d16bba.jpg)
![#7 Skrzynia skarbów](https://pliki.ppe.pl/storage/2d7fb2cde068be5ca82b/2d7fb2cde068be5ca82b.jpg)
Idź na szczyt gabinetu dyrektora, otwierając drzwi tuż obok skarbu, wychodząc na zewnątrz. Potem otwórz kolejne drzwi i dostań się schodami jeszcze wyżej, a znajdziesz się w pomieszczeniu obserwacyjnym. Przy stole zbierzesz klucz. Zejdź schodami w dół do miejsca, gdzie wcześniej znajdowała się kamienista chimera (blokowała wcześniej dostęp do gabinetu dyrektora). Idź na koniec korytarza, gdzie znajdziesz drzwi prowadzące do jeszcze jednego pomieszczenia - na jego szczycie znajdziesz dwa skarby.
#7 Skrzynia skarbów
![#6 Skrzynia skarbów](https://pliki.ppe.pl/storage/d2bd8c3d1b00ed55733c/d2bd8c3d1b00ed55733c.jpg)
W tym samym miejscu, co poprzedni skarb.