Baldurs Gate 3 - Zbierz sojuszników: wszyscy towarzysze broni dostępni na finałową bitwę
Zbierz sojuszników - Baldurs Gate 3.
W połowie 2 aktu gry to zadanie stanie się aktywne i będzie dostępne w dzienniku aż do końca przygody - a dokładniej finałowej bitwy, do której będziesz się stopniowo zbliżał w 3 akcie gry.
Aby była ona jak najbardziej epicka, stopniowo dzięki podejmowanym wyborom będziesz zdobywał kolejnych sojuszników w bitwie. Wymieniamy wszystkich z nich poniżej, przedstawiając też kluczowe kryteria dot. zaskarbienia sobie ich ufności wobec Twojego bohatera:
- Halsin - wystarczy go zrekrutować, a następnie uratować Thaniela, zdejmując klątwę cienia.
- Arabella - musisz ją uratować w gaju w 1 akcie gry, a następnie powiedzieć jej prawdę o rodzicach w 2 akcie gry, gdy ta poprosi Cię przed wejściem do Domu Uzdrowień o odszukanie mamy i taty. Potem Arabella będzie w obozie, a w 3 akcie gry zostawi list w szopie. Znajdziesz ją we Wrotach Baldura.
- Volo - uratuj barda w obozie goblinów w 1 akcie gry. Potem jeśli zgodzisz się na małą operację, to znajdziesz go w 3 akcie gry, gdzie też będziesz musiał mu pomóc w pewnej sprawie.
- Yurgir - z pomocą Astariona w świątyni Shar nie zabijaj demona, a przekonaj go do tego, aby zemścił się na Rafaelu. Potem podczas walki z potężnym diabłem przekonaj Yurgira do siebie, a ten wspomoże Cię w walce.
- Radczyni Florrick - po audiencji u Gortasha pomów z Ravengardem i idź na wschód fortecy, gdzie wejdziesz do więzienia w ramach misji "Uratuj radczynię Florrick". Uwolnij ją z celi i wyprowadź z więzienia, a stanie się ona Twoim sojusznikiem.
- Pieśń Nocy i Isobel / Lorroakan - pomów z czarodziejem w Dolnym Mieście, a potem wybierz, czy chcesz współpracować z nim, czy też z Pieśnią Nocy. To pierwsze sprawi, że w finałowej bitwie wspomogą Cię 4 żywiołaki, a to drugie sprawi, że będziesz walczył u boku Pieśni Nocy oraz Isobel, które finalnie lepiej wspomogą Cię w walce.
- Rolan - jeśli sprawiłeś, że został w Gaju w 1 akcie, a potem uratowałeś go w 2 akcie przed klątwą, to po zabiciu Lorroakana w wieży Ramazitha pomów z nim i poproś o pomoc w finałowej walce.
- Ulma i Gurowie - musisz powstrzymać Astariona od przeprowadzania rytuału w lochach Cazadora, a potem za pomocą kostura uwolnić niewinne ofiary.
- Gildia lub Zhentarimowie - rozwiąż wątek z Keene, a potem zdecyduj, czy chcesz pomóc jej pozbyć się Zhentarimów czy też odwrotnie. Jeśli jej pomożesz, to zyskasz ją jako sojuszniczkę.
- Książę Ravengard - udaj się do Żelaznego Tronu (więzienia Gortasha) i uwolnij znajdującego się tam księcia. Potem pomów z nim w obozie, a dołączy do Twojej ekipy.
- Valeria - po dotarciu do kryjówki Bhaalistów przez nagrobki Curhallowa i zabiciu Sevaroka zbierz klucz i otwórz nim miejsce na południu Trybunału Mordu, a zauważysz tam Valerię. Uwolnij ją z łańcuchów, a dołączy do drużyny.
- Barcus i Gnomy Żelaznorękiego - po zniszczeniu odlewni mianuj Barcusa szefem gnomów Żelaznorękiego, a ten będzie Twoim sojusznikiem.
- Yurgir - jeśli w świątyni w Shar go uratujesz lub zrobisz to w Domu Nadziei w 3 akcie gry, walcząc z Rafaelem, to po starciu zachęć go do walki o Wrota Baldura.
- Zevlor - jeśli uratowałeś go w 2 akcie gry w kolonii łupieżców umysłów z kapsuły, to dołączy on do walki automatycznie.