The Alters - poradnik. Wydobywanie, surowce, jedzenie, warsztat, anomalie, kompani, Jan, promieniowanie, misje - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

The Alters

The Alters - Porady na start: najważniejsze rzeczy, mechaniki, jak grać, czego się trzymać w trakcie rozgrywki

Mateusz Wróbel | 12.06, 14:26

The Alters - Porady na start: najważniejsze rzeczy, mechaniki, jak grać, czego się trzymać w trakcie rozgrywki?

Porady na start gry w The Alters.

The Alters to produkcja, którą można przechodzić na kilka sposobów. Jest jednak sporo udogodnień, które umilają i ułatwiają zabawę, mogąc też skupić się na historii oraz zadaniach, nie martwiąc się ciągle o zapasy.

Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych porad co do rozgrywki, których trzymaj się szczególnie w trakcie prologu czy 1 aktu zabawy:

The Alters - Porady na start: najważniejsze rzeczy, których musisz się trzymać
resize icon

  1. Promieniowanie to twój największy wróg. Nigdy nie przebywaj na powierzchni po godzinie 21, a także unikaj anomalii, bo jeśli w nie wejdziesz, zostaniesz napromieniowany. Kończ prace na zewnątrz poza bazą najpóźniej do 20, a potem kieruj się do bazy. 
  2. Jeśli jesteś napromieniowany albo twoi pracownicy, używaj na początku filtrów w maszynowni, a potem jak najszybciej zdobądź minerały, dzięki którym wybudujesz ambulatorium. Dzięki łóżkom w "szpitalu" szybko odzyskasz zdrowie i zniwelujesz promieniowanie.
  3. Korzystaj z szybkiej podróży - na każdej z map jak najszybciej kładź centra wydobywcze i łącz je w pylony (także te podróźnicze - ustawiaj jeden z nich z dala od centrum wydobywczego, a jednocześnie wymuszającego połączenie z bazą oddaloną o spory kawałek). Fast travel nie przyśpiesza czasu i jest darmowy, więc korzystaj z niego, gdy tylko możesz.
  4. Jeśli nie masz miejsca w magazynach, wytwarzaj przedmioty. Budowanie więcej niż 1-2 dodatkowych magazynów do 1 aktu nie ma sensu, bo musisz potem je usuwać, aby przenieść bazę. W tym celu lepiej będzie po prostu tworzyć przedmioty w warsztacie, żywność i inne elementy za materiały.
  5. Zawsze przydzielaj altersów do jakiejś pracy, zapewniaj im prowiant (jedna papka na dzień to minimum), rozmawiaj z nimi, gdy tylko możesz, a także wykonuj ich zadania poboczne. W końcu otrzymasz od nich atut po ukończeniu ich linii fabularnej.
  6. Postaraj się jak najszybciej wybudować każdy z budynków dostępnych w bazie, dzięki czemu zmaksymalizujesz morale u altersów, a także otworzysz sobie dostęp do tworzenia czy przerabiania materiałów. W tej grze masz limit surowców w bazie, ale nie masz limitu przedmiotów dostępnych w ekwipunku (jak pylony czy centra wydobywcze, które nawet zwracają się po opuszczeniu danej mapy gry).
  7. Po zdobyciu Naukowca oraz Lekarza przydziel ich odpowiednio do laboratorium badawczego (powinien cały czas coś opracowywać, aby odblokowywać bonusy w rozgrywce) oraz ambulatorium (lekarz umożliwia leczenie z promieniowania w trakcie nocy wszystkich członków załogi).
  8. Jeśli brakuje ci miejsca w bazie, przemodeluj ją tak, aby zająć wszystkie miejsca. Magazyny ustawiaj na skrajach, a mniejsze budynku blisko wind w centralnej części. Natomiast większe budynki pomieścisz w dolnej i górnej części bazy. Potem opracujesz ulepszenie umożliwiające rozbudowę bazy.
  9. Podejmuj decyzje dialogowe tak, aby dopasować się do poszczególnych altersów. W komputerze kwantowym poznasz każdego z nich historię, i pamiętaj, że nie zawsze warto być miłym. Choćby naukowiec woli, jak jesteś konkretny i agresywny, co mobilizuje go do dalszej pracy. Dodatkowo odbieraj telefony zawsze, gdy w lewym dolnym rogu widzisz ikonę słuchawki.
  10. Ostatnie - wychodź z gry wtedy, kiedy pójdziesz spać. W innym przypadku nie możesz zapisać stanu gry.
Źródło: własne

Komentarze (2)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

The Alters - PORADY

cropper