The Alters - Porady na start: najważniejsze rzeczy, mechaniki, jak grać, czego się trzymać w trakcie rozgrywki?
Porady na start gry w The Alters.
The Alters to produkcja, którą można przechodzić na kilka sposobów. Jest jednak sporo udogodnień, które umilają i ułatwiają zabawę, mogąc też skupić się na historii oraz zadaniach, nie martwiąc się ciągle o zapasy.




Poniżej przedstawiamy kilka najważniejszych porad co do rozgrywki, których trzymaj się szczególnie w trakcie prologu czy 1 aktu zabawy:

- Promieniowanie to twój największy wróg. Nigdy nie przebywaj na powierzchni po godzinie 21, a także unikaj anomalii, bo jeśli w nie wejdziesz, zostaniesz napromieniowany. Kończ prace na zewnątrz poza bazą najpóźniej do 20, a potem kieruj się do bazy.
- Jeśli jesteś napromieniowany albo twoi pracownicy, używaj na początku filtrów w maszynowni, a potem jak najszybciej zdobądź minerały, dzięki którym wybudujesz ambulatorium. Dzięki łóżkom w "szpitalu" szybko odzyskasz zdrowie i zniwelujesz promieniowanie.
- Korzystaj z szybkiej podróży - na każdej z map jak najszybciej kładź centra wydobywcze i łącz je w pylony (także te podróźnicze - ustawiaj jeden z nich z dala od centrum wydobywczego, a jednocześnie wymuszającego połączenie z bazą oddaloną o spory kawałek). Fast travel nie przyśpiesza czasu i jest darmowy, więc korzystaj z niego, gdy tylko możesz.
- Jeśli nie masz miejsca w magazynach, wytwarzaj przedmioty. Budowanie więcej niż 1-2 dodatkowych magazynów do 1 aktu nie ma sensu, bo musisz potem je usuwać, aby przenieść bazę. W tym celu lepiej będzie po prostu tworzyć przedmioty w warsztacie, żywność i inne elementy za materiały.
- Zawsze przydzielaj altersów do jakiejś pracy, zapewniaj im prowiant (jedna papka na dzień to minimum), rozmawiaj z nimi, gdy tylko możesz, a także wykonuj ich zadania poboczne. W końcu otrzymasz od nich atut po ukończeniu ich linii fabularnej.
- Postaraj się jak najszybciej wybudować każdy z budynków dostępnych w bazie, dzięki czemu zmaksymalizujesz morale u altersów, a także otworzysz sobie dostęp do tworzenia czy przerabiania materiałów. W tej grze masz limit surowców w bazie, ale nie masz limitu przedmiotów dostępnych w ekwipunku (jak pylony czy centra wydobywcze, które nawet zwracają się po opuszczeniu danej mapy gry).
- Po zdobyciu Naukowca oraz Lekarza przydziel ich odpowiednio do laboratorium badawczego (powinien cały czas coś opracowywać, aby odblokowywać bonusy w rozgrywce) oraz ambulatorium (lekarz umożliwia leczenie z promieniowania w trakcie nocy wszystkich członków załogi).
- Jeśli brakuje ci miejsca w bazie, przemodeluj ją tak, aby zająć wszystkie miejsca. Magazyny ustawiaj na skrajach, a mniejsze budynku blisko wind w centralnej części. Natomiast większe budynki pomieścisz w dolnej i górnej części bazy. Potem opracujesz ulepszenie umożliwiające rozbudowę bazy.
- Podejmuj decyzje dialogowe tak, aby dopasować się do poszczególnych altersów. W komputerze kwantowym poznasz każdego z nich historię, i pamiętaj, że nie zawsze warto być miłym. Choćby naukowiec woli, jak jesteś konkretny i agresywny, co mobilizuje go do dalszej pracy. Dodatkowo odbieraj telefony zawsze, gdy w lewym dolnym rogu widzisz ikonę słuchawki.
- Ostatnie - wychodź z gry wtedy, kiedy pójdziesz spać. W innym przypadku nie możesz zapisać stanu gry.