The Alters - Alterzy, inne wersje Jana: emocje, zdrowie, dziennik wydarzeń, rozmowy, przydzielanie zadań
The Alters - Alterzy i inne wersje Jana.
Pod koniec prologu stworzysz pierwszego altera, z którym będziesz współpracował podczas rozgrywki. Będzie on cały czas w Twojej bazie i zapewni ci pewne umiejętności.




Choćby startowy Jan Technik pozwala na +50% wydajności konserwacji bazy, co pozwala szybciej naprawiać czy tworzyć konstrukcyjne elementy.

W trakcie podróży musisz dbać o zdrowie oraz stan emocjonalny bohatera. W tym przypadku ważne jest, aby:
- Rozmawiać z nim, gdy tylko jest możliwość (po ważnym momencie gry warto wejść w podgląd bazy i odwiedzić wszystkich alterów, którzy są widoczni w lewym górnym rogu ekranu).
- Podczas rozmów dowiadujesz się ważnych rzeczy, także istotnych wydarzeń fabularnych - staraj się pocieszać bohatera, choć pamiętaj, że nie każdy lubi słodzenie i czasami musisz być ostrzejszy. Wszystko zależy od stanu emocjonalnego danego bohaterra, którego podejrzysz w menu alterów.

- W dzienniku wydarzeń zauważysz także, co denerwuje lub co zadowala poszczególnego altera. Jeśli jest przykładowo zirytowany na Jana, musisz go uspokoić, a zniknie z jego "psychiki" frustrację czy bunt.
- Aby alter miał sporo zdrowia, dbaj o prowiant (bohater je jeden posiłek dziennie - im lepszy, cięższy do przygotowania, tym większe zadowolenie), a także jego poziom napromieniowania. Jeśli jest wysoki, bo był na zewnątrz poprzedniej nocy, zadbaj o filtr w barierze radiacyjnej, który zmniejsza skażenie.
- Wręczanie przedmiotów osobistych znalezionych podczas eksploracji znacząco zwiększa poziom przyjaźni i poprawia stan emocjonalny, co potem przekłada się np. na lepsze wydobycie złóż przez danego pracownika.
Przydzielanie zadań
Możliwe jest także przydzielanie zadań. W grze będziesz mógł rozkazywać swoim alterom zajmowaniem się poszczególnymi sekcjami.

Np. Jan Technik dobrze odnajdzie się w warsztacie czy konserwacji bazy, dzięki czemu po aktywowaniu produkcji w jakimś zakresie alter zajmie się tworzeniem rzeczy w kolejce, odciążając od obowiązków głównego Jana.
- Alterzy pracują od 9 do 21, potem wracają do bazy, co jest opisane w ekranie zarządzania.
- Im lepszy jest jego stan emocjonalny, tym będzie pracował dłużej - jeśli ma zły stan emocjonalny, będzie pracował krócej, więc staraj się zapewniać prowiant, zmniejszać napromieniowanie czy rozmawiać z bohaterami.
- Alterzy mogą pracować także na złożach głębokich, lecz uważaj na promieniowanie - musisz dbać dodatkowo o zdrowie altera, gdy będzie wydobywał takowe minerały.
