The Alters - Ostatnie przygotowania, Ekipa Ratunkowa, Przejęcie: wszystkie zakończenia, sarkofag, epilog
Ostatnie przygotowania - The Alters.
Końcowym etapem gry The Alters będzie aktywowanie nadajnika postawionego na początku 3 aktu gry, co uruchamia finałowe zadanie.





W trakcie niego będziesz musiał najpierw opracować i zbudować w menu budowania sarkofag arki, a potem wybrać jedno z kilku zakończeń, które i tak są już ograniczone względem tego, czy współpracowałeś z Maxwellem, czy też Leną w 2 akcie gry.

Uwaga! Możesz przygotować wiele rozwiązań na zakończenie (np. opracować gaz czy autopilota, nawet wtedy, kiedy nie chcesz tego używać), dzięki czemu będziesz miał szerszy wybór w finałowym momencie zabawy!
Zakończenie Lucasa/Maxwella:
W tym zakończeniu, gdzie wyleczyłeś mózgi alterów Tabulą Rasy, przyzywasz ekipę ratunkową przez nadajnik. Następnie możesz:

- Prztyczek w nos: jeśli często rozmawiałeś z Lucasem, poznałeś prawdziwe oblicze Maxwella, a także budowałeś arki rapidium w trakcie gry, będziesz mógł poprosić Lucasa o pomoc w pilotowaniu statku. Jest to bardzo dobre zakończenie, w którym wytwarzasz system NOS.
- Autopilot: istnieje szansa opracowania urządzenia autopilota, w którym będziesz w stanie kierować statkiem. To zakończenie uzupełnia się z tym Lucasa, bez wykonania autopilota sam system NOS na nic się nie zda.
- Metoda bez przemocy: możesz opracować maskę kombinezonu oraz wytworzyć gaz usypiający, dzięki czemu pokojowym sposobem uśpisz ekipę ratunkową i uciekniesz z planety, nie robiąc im krzywdy. Ci ludzie również mogą mieć rodziny, więc niekoniecznie warto ich zabijać. Jest to dobre zakończenie.
- Bezpieczny sposób: wbrew opisowi, to zakończenie sprawia, że podkładasz wytworzone wcześniej ładunki wybuchowe w bazie, a gdy ekipa ratunkowa do niej wejdzie, aktywujesz je, co wywołuje ogromne zniszczenia i śmierć żołnierzy Maxwella. Jest to złe zakończenie.
Zalecamy więc poprosić o pomoc Lucasa, następnie wytworzyć autopilota oraz gaz usypiający wraz z opracowaniem kombinezonów odpornych na toksyny. Dzięki temu zmaksymalizujemy najlepsze zakończenie w przypadku Maxwella.
Zakończenie Lucasa/Leny:
W tym zakończeniu leczysz alterów implantami przygotowanymi przez korporację Ally Corp. Następnie po aktywacji nadajnika możesz:
- aktualizowane
Zakończenie The Alters
Niezależnie od decyzji przejdź do systemu nawigacji bazy i poczekaj na ekipę ratunkową.

Pożegnaj się z alterami, którzy przejdą do sarkofagu arki - tego, którego musiałeś wybudować.

Następnie po dyskusji Lena lub Maxwell będą chcieli przekonywać cię do swoich racji, wręcz ci grozić, lecz jeśli zależy ci na alterach, nie zgadzaj się na ich plany. Potem idź spotkać się z ekipą ratunkową.

Pomów z dowódcą i użyj którejś ze zdolności nabytej przez alterów, a ekipa ratunkowa nie będzie drążyć tematu (szczególnie po charyzmie czy optymizmie).
Epilog

Epilog różni się w zależności od podjętych decyzji:
- Zakończenie Lucasa i niezabicie ekipy ratunkowej, a użycie gazu: rozprawa sądowa Jana Dolskiego. Sarah, prawniczka, powie, że korporacja jest po naszej stronie i wspólnie będziecie grać do bramki, w której Maxwell zostanie uznany za winnego całej sytuacji. Lucas Pena także będzie grać na korzyść Jana Dolskiego, ujawniając chore eksperymenty swojego dawnego pracodawcy. Nawet Lena będzie chciała odzyskać protagonistę, więc jest to bardzo dobre zakończenie, szczególnie że alterzy przeżyli podróż i wysłali pocztówki (to te widoczne podczas najazdu na biurko podczas opuszczania mieszkania przez Jana).