The Alters - Rzeka Lawy, przeprawa, minerały, spór. Maxwell, dziwne zjawisko, anomalie
Rzeka Lawy w The Alters.
Po wybudowaniu laboratorium badawczego i powołania do życia Naukowca (altersa) zacznij opracowywać ważne rzeczy.





Istotne jest przejście do punktu "przeprawa przez lawę", dzięki której będziesz mógł kontynuować misję fabularną. Do momentu niezbadania tego elementu, kontynuuj wydobycia i budowę nowych, coraz lepszych obiektów (rozwiąż także spór między alterami o lepszej jedzenie, co nawiązuje do wybudowania szklarni i tworzenia surowej żywności, która potem umożliwia produkowanie lepszej jakości jedzenie).

Odbierz także telefon od Maxwella, gdy zauważysz odpowiednią ikonę w bazie. Od tej osoby dowiesz się, że musisz zbudować arkę rapidium, ale zadanie to możesz zostawić na później.

W zakresie surowców szczególnie przydać mogą ci się minerały - postaraj się wrócić do miejscówki blisko lawy, wyposaż się w baterie i rusz do miejsc z minerałami na południu mapy. Po skorzystaniu dwa razy z energii kombinezonu dotrzesz na pole anomalii.

Przyjrzyj się zjawiskom przypominającym anomalie ze STALKER-a 2. Są to rozmazane elementy na ekranie, których musisz unikać. Jeśli w nie wejdziesz, to zostaniesz mocno napromieniowany, więc nie warto. Przejdź obok nich, kierując się w lewo (możesz wykorzystać powolny chód).

Potem podejdź na skałki po lewej stronie. Mając centrum wydobywcze, oznacz sobie tutaj dodatkowy punkt wydobycia minerałów - dzięki niemu będziesz w stanie także szybko się teleportować do bazy, jeśli wcześniej go połączysz z innymi pylonami.

Uwaga! Mając Jana Naukowca, potrzebnego do opracowania kwestii z lawą, wypytaj go o anomalie. Na teraz zadanie zostanie zawieszone, aż do znalezienia kolejnych anomalii.

Teraz po zebraniu minerałów wybudujesz świetlicę (morale, filmy załogi) oraz ambulatorium (szybkie leczenie postaci). Szczególnie zalecamy zająć się tym drugim budynkiem, dzięki czemu szybko zbijesz promieniowanie bez potrzeby posiadania filtrów.