The Alters - Energia, zmęczenie, wycieńczenie, spanie w kabinie, akcje i zadania
Energia i zmęczenie w The Alters.
W The Alters znajdziemy prosty system zmęczenia Jana Dolskiego. Każda akcja zabiera nam energię, która jest dobrze widoczna przy fioletowym pasku w dolnej, lewej części ekranu.




Pokazuje ona obecny czas, a także godziny, przez które protagonista może pracować, zanim się zmęczy. W stanie zmęczenia nadal może pracować, ale każde zadanie zajmuje mu więcej czasu.

Przez zadania rozumiemy wydobywanie czy tworzenie rzeczy w warsztacie. Niemalże każda akcja kosztuje czas, a w połączeniu z nadchodzącą katastrofą kluczowe jest wykonywanie wyłącznie potrzebnych akcji.
W przypadku skończenia się energii zalecane jest wrócenie do bazy i przejście do kajuty kapitana, gdzie możemy położyć się spać i wstać wypoczętym.

Jeśli tego nie zrobimy, to albo wystawimy się na promieniowanie (poza bazą) i śmierć, albo wycieńczenie, co potem przekłada się na dłuższy sen w nocy i stracenie dnia na możliwości zwiedzania planety, bo w nocy występuje ww. przeciwskazanie w postaci promieniowania.

Co więcej, jeśli chcesz odciążyć Jana lub bardzo zależy ci na czasie, nie musisz wykonywać wszystkich akcji sam. Po stworzeniu własnych alterów możesz przydzielić im zadania w menu, dzięki czemu będą zajmować się produkcją czy innymi rzeczami w kolejce.