Final Fantasy XVI (16) - poradnik. PS Plus, fabuła, misje poboczne, Eikony, kompani, zdolności, walka, HUB-y - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Final Fantasy XVI poradnik

Final Fantasy XVI (16) - W ciemność: Kieł Smoka, Watażka Orków, Grabarz, Zagubiony Tytan (Hugo) i Ifrit

Mateusz Wróbel , Łukasz Musialik | 16.07.2023, 16:35

Final Fantasy XVI (16) - W ciemność: Kieł Smoka, Watażka Orków, Grabarz, Zagubiony Tytan (Hugo) i Ifrit

W ciemność - Final Fantasy XVI.

Po dotarciu do Kła Smoka idź przed siebie. Zabijaj orków, potem przejdź pod wagonem i deskami, aby wybić kolejnych oponentów.

Final Fantasy XVI (16) - W ciemność: Kieł Smoka, Watażka Orków, Grabarz, Zagubiony Tytan (Hugo) i Ifrit

Następnie otwórz bramę w kopalni. W trzeciej lokacji wybij orków i przeciśnij się przez bramę na prawo od zamurowanej ściany. Nastepnie przejdź przez drzwi z prawej strony, zabij orków i przejdź do miejsca, gdzie stacjonuje watażka - mini-boss.

Watażka Orków to przeciwnik, który potrafi bardzo szybko się teleportować. Gdy znajdzie się na boku lub za Tobą, to pamiętaj, że zawsze wykona atak, który możesz łatwo uniknąć, wykonując odskok w lewo lub w prawo. Potem możesz wykonać zabójczą kontrę, bo oponent nie atakuje seriami.

Final Fantasy XVI (16) - W ciemność: Kieł Smoka, Watażka Orków, Grabarz, Zagubiony Tytan (Hugo) i Ifrit

Po wygranej walce otwórz główną bramę, a dotrzesz do głównego miejsca lokacji. Znajdziesz tam Harbanda i Grabarza, z którym stoczysz walkę. Omijanie lasera z energią jest proste - gdy się zbliży do Ciebie, wykonaj unik w stronę, z której przebywa, a nie otrzymasz obrażeń. Wróg potrafi też szarżować, więc wystarczy wtedy zejść mu z toru, a potem zacząć atakować, ponieważ oponent nie szarżuje kilka razy w krótkim odstępie czasowym.

Final Fantasy XVI (16) - W ciemność: Kieł Smoka, Watażka Orków, Grabarz, Zagubiony Tytan (Hugo) i Ifrit

Gdy grabarz wyskakuje w powietrze i spada, przygotuj się na podskakiwanie i unikanie cięciw na poziomie kolan. Ekshumacja, a więc wbicie dłoni w ziemię, sprawia, że Clive zostaje odrzucony, ale nie otrzymuje zbyt dużych obrażeń. W tym przypadku możesz podskoczyć od ciała wroga i walczyć w powietrza, aby uniknąć chwilowego oszołomienia protagonisty. Unikaj też energii na arenach, które potem będą łączone z promieniem energii (możesz wejść za grabarza, aby uniknąć obrażeń i uderzać w niego swoim mieczem).

Final Fantasy XVI (16) - W ciemność: Kieł Smoka, Watażka Orków, Grabarz, Zagubiony Tytan (Hugo) i Ifrit

Po wygranym starciu przejdź przez most i eliminuj upiory spotykane na swojej drodze. Finalnie dotrzesz do pokoju, gdzie wcześniej znajdował się Kubka. Na moście wyeliminujesz kolejnych oponentów, a następnie zmierzysz się z Kubką w głównej lokacji.

Final Fantasy XVI (16) - W ciemność: Kieł Smoka, Watażka Orków, Grabarz, Zagubiony Tytan (Hugo) i Ifrit

Tym razem Kubka będzie znajdował się w ciele Tytana. Stoczysz walkę dwóch Eikonów. Pierwsza faza walki z oponentem jest banalnie prosta. Wykonuj uniki przy gnieznogrzmotach, w których Tytan uderza dłonią w ziemię po kilku unikach. Po tym atakuj go, bo minie trochę czasu, nim wróci do normalności. W przypadku sprowadzania burz na arenę trzymaj przycisk kółka odpowiadający za ślizganie się w bok. Ponadto kryształy wychodzące z ziemi możesz śmiało niszczyć wystrzeliwaniem kul - ataki dystansowe możesz przeprowadzać cały czas, gdy będziesz daleko od Tytana.

Final Fantasy XVI (16) - W ciemność: Kieł Smoka, Watażka Orków, Grabarz, Zagubiony Tytan (Hugo) i Ifrit

W drugiej fazie walki (po pierwszym oszołomieniu) Tytan zacznie rzucać w Ciebie skałami. Unikaj je, biegając od lewej lub prawej albo w dalszym ciągu używaj ataków dystansowych. Chwilę później, przy kamiennym rzucie, użyj nowej zdolności, gdy będzie blisko Ciebie skała, aby nie otrzymać obrażeń od uderzenia.

Final Fantasy XVI (16) - W ciemność: Kieł Smoka, Watażka Orków, Grabarz, Zagubiony Tytan (Hugo) i Ifrit

Dojdzie także szarża, której łatwo unikniesz, odbiegając w lewo lub prawo. To samo tyczy się kruszyciela - choć w tym przypadku możesz również podskoczyć blisko Tytana i atakować go, gdy ten będzie wyprowadzał swoje ataki. Po zabraniu przeciwnikowi 5/6 paska zdrowia aktywujesz filmowe wykończenia wroga. Kubka na sam koniec wciśnie w siebie moc kryształów i zacznie walczyć raz jeszcze.

Final Fantasy XVI (16) - W ciemność: Kieł Smoka, Watażka Orków, Grabarz, Zagubiony Tytan (Hugo) i Ifrit

Tym razem na pustyni Tytan stanie się przeogromnym potworem - najpierw musisz do niego dobiec, omijając kamienie. Uważaj na te czarne z niebieskim połyskiem, gdy będą blisko Ciebie, to wciskaj przycisk odpowiedzialny za unik. Gdy znajdziesz się na jego łapie, to oprócz unikania kamieni, musisz też niszczyć niebieskie kryształy zwykłym uderzeniem.

Final Fantasy XVI (16) - W ciemność: Kieł Smoka, Watażka Orków, Grabarz, Zagubiony Tytan (Hugo) i Ifrit

Potem na jednym ramieniu będziesz mógł walczyć z zapomnianym tytanem. Uważaj na jego oznaczone elektrycznością (na skale) ataki, a gdy blisko Ciebie jest jego łapa, to atakuj ją - możesz też wykorzystywać zdolność lub zostawiać ją na niszczenie kryształów, które będą pojawiać się na skale w różnych momentach, szczególnie wtedy, gdy Kubka wbija łapę w głaz.

Final Fantasy XVI (16) - W ciemność: Kieł Smoka, Watażka Orków, Grabarz, Zagubiony Tytan (Hugo) i Ifrit

Przy uderzeniach z boku lub wysyłaniu głazów w Twoją stronę wystarczy zrobić unik, gdy elementy zadające Ci obrażenia będą blisko Ifryta. Po pierwszym oszołomieniu zmienisz głaz, na którym będziesz się poruszał. Większość ciosów będzie ta sama, lecz dojdą dwa nowe.

Final Fantasy XVI (16) - W ciemność: Kieł Smoka, Watażka Orków, Grabarz, Zagubiony Tytan (Hugo) i Ifrit

Pierwszy z nich to deszcz z kamieniami. Ich miejsce upadki jest oznaczony na arenie, więc po prostu unikaj tych obiektów. Drugi to kamienny rzut - przenikaj przez kamienie, gdy te będą blisko Ciebie, używając wtedy uniku. Po drugim ogłuszeniu przeniesiesz się na trzeci z kolei głaz. Powtarzaj wcześniejsze czynności, uważając teraz też na cięciwę po uderzeniu dłonią o kamień - musisz nad nią przeskakiwać.

Final Fantasy XVI (16) - W ciemność: Kieł Smoka, Watażka Orków, Grabarz, Zagubiony Tytan (Hugo) i Ifrit

W trzeciej fazie walki (czyli po 4 oszołomieniu) namierzaj kamienie lecące w Twoją stronę i atakuj je kulami ognia. Niszcz także łapę po lewej stronie, gdy już wszystkie kamienie ulegną zniszczeniu. Po tym zniszczysz Tytana, któy przybierze 3 formę - tym razem bardziej Eikonową.

W tunelu Tytan będzie atakował, rzucając kamieniami lub wykonując serię dwóch ciosów. To pierwsze przerwiesz, strzelając swoimi kulami na odległość (jest to zalecane, aby zadać Hugo także obrażenia). W drugim przypadku wykonuj łatwe idealne uniki, a potem wyprowadzaj kontrę liczącą kilka ciosów. Gdy widzisz, że Eikon rozpoczyna kolejny atak, przygotuj się na kolejny unik.

Final Fantasy XVI (16) - W ciemność: Kieł Smoka, Watażka Orków, Grabarz, Zagubiony Tytan (Hugo) i Ifrit

Po ogłuszeniu wroga Tytan zacznie używać innych ciosów - w tym kruszyciela, którego unikniesz, trzymając się przeciwnej strony tunelu. Zostawiaj sobie także specjalną zdolność na rzut kamieniem, którego nie możesz inaczej zablokować. Reszta ciosów jest doskonale znana i spotykana już wcześniej. Gdy Tytanowi zostanie mniej niż 1/4 zdrowia, włączą się scenki, w których wykończysz tego Eikona i zakończysz to ekscytujące starcie.

Po długich scenach misja dobiegnie końca.

Źródło: własne

Komentarze (45)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Final Fantasy XVI (16) - FABUŁA

Final Fantasy XVI (16) - BOSSOWIE

Final Fantasy XVI (16) - ZADANIA POBOCZNE

Final Fantasy XVI (16) - TABLICA ŁOWIECKA

Final Fantasy XVI (16) - TROFEA

cropper