Final Fantasy XVI (16) - poradnik. PS Plus, fabuła, misje poboczne, Eikony, kompani, zdolności, walka, HUB-y - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Final Fantasy XVI poradnik

Final Fantasy XVI (16) - Kara śmierci: Rosalith, Ochrona, Zamek, Coerul, Hugo Kubka, Jill, Eikon Tytan

Mateusz Wróbel , Łukasz Musialik | 16.07.2023, 16:35

Final Fantasy XVI (16) - Kara śmierci: Rosalith, Ochrona, Zamek, Coeurl, Hugo Kubka, Tytan Eikon

Kara śmierci - Final Fantasy XVI.

Po dotarciu do rodzinnego zamku Clive'a idź przed siebie. Spotkasz oczywiście siły Kubki, które musisz eliminować po drodze do Hugo.

Final Fantasy XVI (16) - Kara śmierci: Rosalith, Ochrona, Zamek, Coerul, Hugo Kubka, Jill, Eikon Tytan

Poznasz tutaj zaklęcie Ochrony, które nadaje barierę wyznaczonym wrogom. Musisz użyć na nich jakiejkolwiek zdolności (nawet silnego ataku mieczem), aby zniszczyć ową Ochronę. Pamiętaj o tym. Po pierwszej walce przyjdzie czas na kolejne. 

Final Fantasy XVI (16) - Kara śmierci: Rosalith, Ochrona, Zamek, Coerul, Hugo Kubka, Jill, Eikon Tytan

Finalnie znajdziesz się przy kamiennym kacie (uważaj na chuchanie trującą mgłą) i bramie, za którą zauważysz dowódcę. Wybij szybko magów wokół, aby nie nałożyli ochrony i zajmij się oponentem. Podejdź potem pod spalone wozy z lewej strony, aby wejść po ścianie do góry. Dotrzesz do zamku, a z tego miejsca zauważysz specjalnego zwierzaka Republiki.

Final Fantasy XVI (16) - Kara śmierci: Rosalith, Ochrona, Zamek, Coerul, Hugo Kubka, Jill, Eikon Tytan

Coeurl to przeciwnik, który posiada bicze na rogach. Gdy nimi atakuje, musisz poczekać na ostatni moment do uniku lub oddalić się na bezpieczną odległość. Dodatkowo po ataku biczami następuje kolejne uderzenie, więc po uniku nie przystępuj od razu do wyprowadzania ciosów.

Final Fantasy XVI (16) - Kara śmierci: Rosalith, Ochrona, Zamek, Coerul, Hugo Kubka, Jill, Eikon Tytan

Gdy następuje wyładowanie Coeurla, to unikaj na arenie oznaczonych elementów błyskawicy, a dodatkowo atakuj oponenta, bo dopóki nie zabierzesz mu paska wyładowania, to ciągle będzie atakował. Dodatkowo w drugiej fazie walki dochodzą także szarże czy strzelanie kulami w Twoją stronę.

Po wygranym pojedynku obejrzysz długie scenki, po których Clive i Jill zostaną pojmani. Tego pierwszego uratuje natomiast Gav wspólnie z Torgalem. Rusz szybko na dziedziniec, wybij oponentów, a potem rusz do budynku, gdzie spotkasz się z Hugo.

Final Fantasy XVI (16) - Kara śmierci: Rosalith, Ochrona, Zamek, Coerul, Hugo Kubka, Jill, Eikon Tytan

Pamiętaj, że Hugo źle znosi uderzenia piorunów i wszelkie moce związane z Eikonem (fioletowym) Rakhumem od Cida.

Po dialogu z Hugo będziesz musiał z nim walczyć. W pierwszej fazie walki oponent pod postacią Tytana będzie przede wszystkim szarżował w Twoją stronę - wykonuj unik w ostatnim momencie i atakuj go. Gdy Hugo wykonuje uniki, a potem wyprowadza atak, to nie zbliżaj się do Hugo od razu przy pierwszym możliwym sposobie, bo ten wykona drugi atak. Uważaj też na doskoki, które najczęściej są dwa w jednej serii.

Final Fantasy XVI (16) - Kara śmierci: Rosalith, Ochrona, Zamek, Coerul, Hugo Kubka, Jill, Eikon Tytan

W drugiej fazie walki przeniesiesz się na inną arenę. Tam natomiast Hugo będzie używał bardziej zaawansowanych zdolności ziemi. Uciekaj od aren oznaczonych atakiem Kubki lub zbliżaj się do niego, gdy areny oddalone od niego zostaną zniszczone, a te w pobliżu wroga będą nienaruszone. Dochodzi również cios uderzenia w ziemię (ręką lub nogą - nazwa tego skilla to Zgiełk), która sprawia, że w Twoją stronę jest posyłany wstrząs, nad którym musisz przeskoczyć.

Final Fantasy XVI (16) - Kara śmierci: Rosalith, Ochrona, Zamek, Coerul, Hugo Kubka, Jill, Eikon Tytan

Gdy Hugo zostanie mniej niż połowa HP, to zacznie używać Udręki - podczas tych ataków jego dłonie będą ogromne i będzie umieć wykonywać dalekosiężne ciosy, czy też posyłać je w Twoją stronę. Miej oczy dookoła głowy i skup się wtedy wyłącznie na unikach i nie atakuj wrogów. Gdy dojdzie do ziemnej furii, w której cały obszar zostanie oznaczony uderzeniem ziemi, to trzymaj się jak najbliżej krawędzi lokacji, aby uniknąć obrażeń. Dodatkowo wstrząs jest połączeniem uderzeniem w ziemię (musisz podskakiwać i jednocześnie unikać oznaczonych obiektów na arenie).

Dodatkowo pamiętaj, że sporo ataków możesz przerwać, korzystając z Eikona burz i piorunów. Hugo źle na nie reaguje, więc odbierają mu również sporo punktów wytrzymałości odpowiadających za ogłuszenie.

Final Fantasy XVI (16) - Kara śmierci: Rosalith, Ochrona, Zamek, Coerul, Hugo Kubka, Jill, Eikon Tytan

Po walce przejmiesz w pewnym stopniu moc Eikona Tytana i dodatkowo zakończysz tę misję. Pamiętaj, że moc Tytana jest lepsza od zdolności burzy czy wiatru.

Źródło: własne

Komentarze (45)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Final Fantasy XVI (16) - FABUŁA

Final Fantasy XVI (16) - BOSSOWIE

Final Fantasy XVI (16) - ZADANIA POBOCZNE

Final Fantasy XVI (16) - TABLICA ŁOWIECKA

Final Fantasy XVI (16) - TROFEA

cropper