Final Fantasy XVI (16) - poradnik. PS Plus, fabuła, misje poboczne, Eikony, kompani, zdolności, walka, HUB-y - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Final Fantasy XVI poradnik

Final Fantasy XVI (16) - Ostatni król: Wieża, Porywacz dusz, Barnabas, Odyn, Eikon

Mateusz Wróbel , Łukasz Musialik | 16.07.2023, 16:35

Final Fantasy XVI (16) - Ostatni król: Wieża, Porywacz dusz, Barnabas, Odyn, Eikon

Ostatni król - Final Fantasy XVI.

Idź przed siebie i wybijaj upadłych oponentów. Wchodź także na płyty (na ich środkową część), aby aktywować je jako windy.

Final Fantasy XVI (16) - Ostatni król: Wieża, Porywacz dusz, Barnabas, Odyn, Eikon

W każdej części wieży znajdziesz kilku wrogów - są to pospolici, spotykani już wcześniej oponenci do zabicia. Finalnie dotrzesz natomiast do upadłego strażnika, a potem do porywacza dusz - w grze spotykałeś tego wroga już 3 razy (raz w fabule, raz w queście pobocznym i raz podczas łowów), więc powinieneś znać jego ruchy.

Final Fantasy XVI (16) - Ostatni król: Wieża, Porywacz dusz, Barnabas, Odyn, Eikon

Potem idź na szczyt wieży. Po drodze zabij dwóch bossów (nie martw się o mikstury - uzupełnisz je na najwyższym poziomie budowli!). Spotkasz tam po raz kolejny Barnabasa, z którym po długiej rozmowie przyjdzie Ci walczyć trzeci raz. Tym razem Clive będzie gotowy na starcie z tymże przeciwnikiem.

Final Fantasy XVI (16) - Ostatni król: Wieża, Porywacz dusz, Barnabas, Odyn, Eikon

Barnabas potrafi uderzać mieczem w ziemię, wywołując przy tym cięciwę lecącą w linii prostej. Potrafi też doskakiwać i uderzać swoim długim orężem - są to serie po dwa ataki, więc albo uniknij oba, albo po pierwszym uniku wykonaj szybką kontrę, aby zrobić paradę i oszołomić króla.

Final Fantasy XVI (16) - Ostatni król: Wieża, Porywacz dusz, Barnabas, Odyn, Eikon

Uważaj również na wszelkie ataki obszarowe, które są oznaczone czerwonym kolorem lub cienkimi liniami o tym samym kolorze. Większość ataków jest sygnalizowana zapaleniem się czerwonej lampki na hełmie Barnabasa, więc gdy ją widzisz, wciskaj po prostu unik, a unikniesz uderzenia.

Final Fantasy XVI (16) - Ostatni król: Wieża, Porywacz dusz, Barnabas, Odyn, Eikon

Po pierwszym oszołomieniu wroga przemienisz się na chwilę w Eikona, a potem wrócisz do normalnej postury. W drugiej fazie walki Barnabas będzie bardziej mobilny - jego serie ciosów są teraz dłuższe i trwają najczęściej 3 uderzenia. Jego najmocniejsza zdolność związana ze stalą wymusza na Tobie udanie się za jego postać (inaczej nie ominiesz ataku). Dodatkowo po wzbiciu się w powietrze przyszykuj się na unik, bo wróg skróci do Ciebie dystans i uderzy szybko mieczem.

Final Fantasy XVI (16) - Ostatni król: Wieża, Porywacz dusz, Barnabas, Odyn, Eikon

W trzeciej fazie walki ataki Barnabasa z 1 i 2 fali zostaną połączone. Pamiętaj jednak, aby używać wszystkich, nawet najlepszych zdolności wtedy, gdy ładuje moc specjalną. Potem i tak musisz zniszczyć cały pasek wytrzymałości króla, więc w tym czasie owe umiejętności się odnowią. Dodatkowo uważaj też na to, gdy Barnabas będzie w powietrzu i przywoła zdolność Woden Worthe - wróg zamienia się wtedy w Odyna i używa zdolności, które zabierają sporo HP. Możesz je jednak łatwo ominąć, bo uderzenia są niesamowicie powolne. Ponadto nie skupiaj się na atakach, bo w tej fazie są one niemożliwe do wykonania ze strony Clive'a.

Po śmierci Barnabasa i kilku scenkach zakończysz tę misję.

Źródło: własne

Komentarze (45)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Final Fantasy XVI (16) - FABUŁA

Final Fantasy XVI (16) - BOSSOWIE

Final Fantasy XVI (16) - ZADANIA POBOCZNE

Final Fantasy XVI (16) - TABLICA ŁOWIECKA

Final Fantasy XVI (16) - TROFEA

cropper