Final Fantasy XVI (16) - poradnik. PS Plus, fabuła, misje poboczne, Eikony, kompani, zdolności, walka, HUB-y - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Final Fantasy XVI poradnik

Final Fantasy XVI (16) - Ultima, Wyniesiony, Ultimalius, finałowy boss: jak pokonać?

Mateusz Wróbel , Łukasz Musialik | 16.07.2023, 16:35

Final Fantasy XVI (16) - Ultima, Wyniesiony, Ultimalius, finałowy boss: jak pokonać?

Ultima, finałowy boss, ostatnia walka - Final Fantasy XVI.

Final Fantasy XVI (16) - O bogach i ludziach: Ultima Prime, Bahamut Dion, Rdzeń, Finałowy Boss, Zakończenie

Pamiętaj, że przed startem tej misji warto wykonać miecz Zmierzch Bogów, który sprawi, że bardzo łatwo zabijesz Ultimę. Aby go wykonać, idź do kowala z materiałami, które zdobywasz za polowanie na potwory z tablicy łowieckiej.

W pierwszej fazie starcia oponent będzie rzucał w Ciebie kulami czy wykonywał doskoki na oznaczone areny. Musisz ich unikać i wykonywać ataki wtedy, gdy będzie ładował nową zdolność. Dojdzie też do rozbłysku, a więc wznoszenia 4 kul, które poruszają się w prawą stronę i tworzą promień, przez który nie możesz wejść. Musisz więc kierować się w lewo, a potem w dół, aby wyjść z oznaczonego obiektu.

Co więcej, oponent potrafi też wykorzystywać świętość, która wywołuje na arenie kilka torów, po których przeleci zabójczy promień. Zwykłe ataki Ultimy łatwo rozpoznać po tym, że przed nimi blisko jego głowy pojawia się czarna kula - gdy ją widzisz, to wykonuj unik.

Final Fantasy XVI (16) - O bogach i ludziach: Ultima Prime, Bahamut Dion, Rdzeń, Finałowy Boss, Zakończenie

W drugiej fazie walki Ultima użyje umiejętności o tej samej nazwie. Pojawia się ona na całej arenie, więc postaraj się oddalić od wroga i podskoczyć do góry, gdy promień ruszający od jego postaci będzie zmierzał w Twoim kierunku. Ponadto teraz ataki będą liczyć 3 uderzenia - po każdym idealnym odskoku możesz wykonać jeden cios, a potem znowu zrobić unik i tak w kółko.

Uważaj także na szarże w Twoim kierunku oraz latanie wokół całej areny i rzucanie niebieskimi kulami. Dzieje się tak najczęściej po tym, jak oponent schowa swoje skrzydła, co jest oznaką, że szykuje się do ataku - jednocześnie gdy jesteś blisko niego i widzisz, że znikają mu skrzydła, możesz go atakować przez 3-4 sekundy lub użyć zdolności, bo będzie stał nieruchomo.

Final Fantasy XVI (16) - O bogach i ludziach: Ultima Prime, Bahamut Dion, Rdzeń, Finałowy Boss, Zakończenie

Po zabraniu wrogowi całego paska zdrowia przejdziesz do drugiej fazy walki. Teraz przyjdzie czas na starcie Eikonów. Ifryt jest połączony z Feniksem, więc możesz latać po niebie - przytrzymując przycisk uniku możesz nawet szybko omijać niebieskie kule, nie wykonując specjalnych uników. Te zostaw na zwykłe uderzenia wroga, które liczą serie po 2 ciosy (warto wykonać idealny odskok od drugiego ciosu i wyprowadzić kontrę). Oprócz tego pamiętaj o specjalnych zdolnościach swojego Eikona i możliwości atakowania z dystansu.

Final Fantasy XVI (16) - O bogach i ludziach: Ultima Prime, Bahamut Dion, Rdzeń, Finałowy Boss, Zakończenie

Uważaj natomiast na takie ataki wroga, jak Aureola, w której oponent posyła promienie w Twoim kierunku (lataj od lewej do prawej - w zależności, gdzie linia jest niżej) czy wyładowanie, w którym musisz lecieć do tyłu areny, aby nie zostać uderzony kulami.

Antrystrofa z kolei polega na wymierzaniu w Twoją stronę laserów - podobnie jak Xyston. W obu przypadkach poradzisz sobie z tym, wykonując uniki wtedy, gdy blisko Ciebie jest promień. Możesz również łączyć zwykłe odskoki z szybkim lataniem.

Final Fantasy XVI (16) - O bogach i ludziach: Ultima Prime, Bahamut Dion, Rdzeń, Finałowy Boss, Zakończenie

W połowie starcia Ultima użyje także Czyśćca, który musisz zniszczyć. Używaj specjalnych zdolności i staraj się ciągle skracać dystans do wroga, omijając także doskonale Ci znane ataki. Jedyną nowością są kule wychodzące z miejsca, w którym uderzasz - gdy widzisz, że znamię się powiększa, to zrób unik w stronę miejsca, gdzie nie ma kuli albo już wcześniej wyleciała.

Final Fantasy XVI (16) - O bogach i ludziach: Ultima Prime, Bahamut Dion, Rdzeń, Finałowy Boss, Zakończenie

W trzeciej fazie walki Ultima przybierze najniebezpieczniejszą formę, lecz co warto pamiętać - sporo z tych ciosów pochodzi z pierwszej fazy pojedynku. Nowością jest z pewnością cios z włócznią, który oznacza kilka aren, a po tym Ultimalius wykonuje np. szarżę lub kataklizm. To drugie sprowadza się do tego, że nie warto uciekać od Ultimy - lepiej wykonać paradę za pomocą Eikona Hugo Kubki lub po prostu unik przed uderzeniem, bo kataklizm wywołuje kamienie spod ziemi.

Niebezpieczna jest także wichura, w której Ultima co chwilę uderza swoimi rękami i nogami w ziemię. Wtedy najlepiej jest wykonywać cały czas uniki bez próbowania kontrataków.

Final Fantasy XVI (16) - O bogach i ludziach: Ultima Prime, Bahamut Dion, Rdzeń, Finałowy Boss, Zakończenie

Po walce przedmiotami Eikonów wróg będzie potrafił atakować Cię laserami, które zostawiają na ziemi swoją moc. Nie bądź blisko niej, bo po kilku sekundach ona wybuchnie. Biegaj też od lewej do prawej w celu uniknięcia sopli lodów czy linek zadających obrażenia (jak w walce z Barnabasem - najlepiej wybiec z tego "labiryntu" albo stanąć w miejscu, gdzie owe elementy nie są widoczne.

Po odjęciu Ultimaliusowi połowę HP będzie on bardzo mobilny i zacznie łączyć swoje ciosy. Przybierze też postać Fenixa, więc w przypadku rzucania kulami wykonuj unik w ostatnim możliwym momencie. Dodatkowo uważaj na cięciwy z miejsc, na które spada oponent.

Final Fantasy XVI (16) - O bogach i ludziach: Ultima Prime, Bahamut Dion, Rdzeń, Finałowy Boss, Zakończenie

W czwartej fazie walki wystarczy jedynie dobić Ultimę. Wykonj kilka ciosów lub użyj zdolności, a Ultima zginie na dobre.

Źródło: własne

Komentarze (45)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Final Fantasy XVI (16) - FABUŁA

Final Fantasy XVI (16) - BOSSOWIE

Final Fantasy XVI (16) - ZADANIA POBOCZNE

Final Fantasy XVI (16) - TABLICA ŁOWIECKA

Final Fantasy XVI (16) - TROFEA

cropper