Final Fantasy XVI (16) - poradnik. PS Plus, fabuła, misje poboczne, Eikony, kompani, zdolności, walka, HUB-y - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Final Fantasy XVI poradnik

Final Fantasy XVI (16) - Smok akasz w Klątwa Kryształów, jak pokonać?

Mateusz Wróbel , Łukasz Musialik | 16.07.2023, 16:35

Final Fantasy XVI (16) - Smok akasz w Klątwa Kryształów, jak pokonać?

Smok akasz - Final Fantasy XVI.

Final Fantasy XVI (16) - Klątwa kryształów: Cesarski kanonier, Akasze, Kopalnia, Smok, Typhon Wiarołomca

Pamiętaj, że w tym starciu możesz atakować wroga w powietrzu, unikając uderzeń dziobem czy skrzydłami - używaj przyciągania Feniksa, aby tego dokonać.

Smok akasz to bestia, która potrafi przede wszystkim wypuszczać ze swojej paszczy kule ognia. Staraj się je unikać, odskakując w bok - kule lecą dość powoli, więc raczej dasz radę. Gdy oponent wzbija się w powietrze, patrz na jego dziób. Gdy jest już skierowany w Twoją stronę, to przygotuj się na szarżę i wykonaj unik najlepiej w ostatnim momencie, aby móc potem wyprowadzić kontrę.

Gdy smok będzie na ziemi, atakuj go - ale nie za długo, ponieważ może on atakować swoim dziobem (wtedy najlepiej jest go okrążyć z prawej strony), to samo tyczy się ataku skrzydłem, lecz zależy, które z nich podnosi. Jeśli prawe, to idź w prawo, jeśli lewe, to kieruj się w lewo.

Final Fantasy XVI (16) - Klątwa kryształów: Cesarski kanonier, Akasze, Kopalnia, Smok, Typhon Wiarołomca

Możesz też próbować trzymać wroga na dystans. Wykorzystaj wtedy zdolności obszarowe i staraj się oszołamiać przeciwnika, licząc też na pomoc sojuszników. Ponadto gdy smok wykonuje obrót wokół własnej osi, zbliż się jak najbliżej wroga - wtedy nie zostaniesz uderzony. Uważaj też na lasery, gdy smok wstaje z nóg i rzuca je pod siebie w linii prostej, wtedy odsuń się od niego.

Final Fantasy XVI (16) - Klątwa kryształów: Cesarski kanonier, Akasze, Kopalnia, Smok, Typhon Wiarołomca

W drugiej fazie walki oponent użyje kauteryzacji - będzie ział ogniem od lewej do prawej. Możesz odczytać te ruchy, stojąc przy jednej ze stron lub poczekać na ostatni moment, gdy blisko Ciebie będzie ogień i użyć uniku - wtedy nie otrzymasz obrażeń.

Uważaj też na smoczy taniec, który sprowadza się do tworzenia linii na arenie w linii poziomej, a w dodatku wypluwania z siebie około 6 kul. Łatwo je ominiesz, bo tak jak wspomnieliśmy wyżej, lecą one dość powoli w Twoim kierunku. 

Źródło: własne

Komentarze (45)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Final Fantasy XVI (16) - FABUŁA

Final Fantasy XVI (16) - BOSSOWIE

Final Fantasy XVI (16) - ZADANIA POBOCZNE

Final Fantasy XVI (16) - TABLICA ŁOWIECKA

Final Fantasy XVI (16) - TROFEA

cropper