Final Fantasy XVI (16) - poradnik. PS Plus, fabuła, misje poboczne, Eikony, kompani, zdolności, walka, HUB-y - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Final Fantasy XVI poradnik

Final Fantasy XVI (16) - Typhon Wiarołomca w Klątwa Kryształów, jak pokonać?

Mateusz Wróbel , Łukasz Musialik | 16.07.2023, 16:35

Final Fantasy XVI (16) - Typhon Wiarołomca w Klątwa Kryształów, jak pokonać?

Typhon Wiarołomca - Final Fantasy XVI.

Final Fantasy XVI (16) - Klątwa kryształów: Cesarski kanonier, Akasze, Kopalnia, Smok, Typhon Wiarołomca

Po krótkim wprowadzeniu związanym z Typhonem wcielisz się w Ifryta i stoczysz walkę z tajemniczym Eikonem. Jest ona stosunkowo prosta - naprzemiennie używaj zwykłego ataku (i tego silnego, po przytrzymaniu przycisku), a gdy wróg zaczyna atakować, wykonuj uniki w ostatnim momencie. Przytrzymuj także przycisk odpowiadający za skrócenie dystansu, aby szybko uciekać z oznaczonych pól i nie dać się złapać. Gdy wróg naznacza arenę lub strzela kulkami, omijaj te elementy, aby nie zostać trafionym. Możesz też się leczyć ogniskami.

Final Fantasy XVI (16) - Klątwa kryształów: Cesarski kanonier, Akasze, Kopalnia, Smok, Typhon Wiarołomca

Po pierwszej fazie walki przyjdzie Ci zawalczyć z rozwiniętym o nową zdolność Typhonem. Tym razem potrafi on atakować czterema rękami - jego serie ataków liczą 4 ciosy, lecz jeśli wykonasz dwa perfekcyjne uniki, to będziesz mógł przerwać pozostałe uderzenia i zadać wrogowi obrażenia. Krzyki oponenta oznaczają większe pola do aren i teraz często będziesz musiał ślizgać się nie tylko do przodu, ale również w bok.

Dodatkowo gdy wróg posyła w Twoją stronę laser, to bardzo możliwe, że drugim ciosem będzie lina na poziomie nóg - musisz ją przeskoczyć, wciskając X na kontrolerze DualSense - inaczej stracisz sporo życia.

Final Fantasy XVI (16) - Klątwa kryształów: Cesarski kanonier, Akasze, Kopalnia, Smok, Typhon Wiarołomca

Typhon potrafi rzucać w Twoją stronę także ścianami - aby ich uniknąć, wykonuj ślizgi w miejsce, gdzie jest dziura. Ponadto niektóre krzyki mogą być połączone ze źródłem energii, w które nie możesz trafić, gdy będziesz wykonywał uniki. Podczas tych ataków opisanych na ekranie możesz również śmiało atakować wroga z dystansu, posyłając w niego kule ognia.

Źródło: własne

Komentarze (45)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Final Fantasy XVI (16) - FABUŁA

Final Fantasy XVI (16) - BOSSOWIE

Final Fantasy XVI (16) - ZADANIA POBOCZNE

Final Fantasy XVI (16) - TABLICA ŁOWIECKA

Final Fantasy XVI (16) - TROFEA

cropper