Dying Light The Beast - Nocne pościgi, sprinter, podwójne doświadczenie, godzina w grze, bezpieczne strefy
Pościgi i noc w Dying Light The Beast.
W Dying Light: The Beast funkcjonują nocne pościgi w oparciu o mechanikę znaną z oryginału Dying Light, ale z kilkoma nowymi, horrorowymi akcentami charakterystycznymi dla tej odsłony.




Noc i pościgi

Mechanizm pościgu:
- Po zmroku stajesz się celem - nie myśliwym, ale ofiarą. Podczas nocy uniknięcie wykrycia przez zarażonych takich jak Volatiles czy Night Walkers jest trudniejsze.
- Pościgi inicjowane są poprzez wykrycie gracza lub zabicie niektórych zarażonych, co uruchamia efekt "pościgu nocnego"
- Po rozpoczęciu pościgu widzisz poziom - im wyższy, tym agresywniejsi i szybsi przeciwnicy. Wyższe poziomy zapewniają też wzrost Premii Nocnej - mnożnik do zdobywanego doświadczenia (XP), zarówno na polu walki, jak i w parkourze: poziom 1 daje x2, poziom 2 – x3 itd.
Jak unikać pościgu:
- Najbezpieczniejsze są bezpieczne strefy z UV (z ultrafioletem) - zombie nie wchodzą w promień UV, to pozwala na ucieczkę lub zatrzymanie pościgu. Aktywuj bezpieczne strefy, gdy widzisz je na mapie, a rozgrywka nocą nie będzie tak straszna.
- Inna metoda to zejście z linii widzenia - schowanie się wystarczająco długo lub ucieczka w wysoko położone obiekty i częsty ruch powoduje, że zombie zrezygnują z pościgu.
Sprinterzy - co warto wiedzieć
W uniwersum Dying Light sprinterzy to rzadko spotykany rodzaj zarażonych:
- Pojawiają się tylko nocą, mają zielone, świecące wrzody na plecach.
- Są bardzo szybcy i płochliwi – uciekają, zamiast atakować.
Dodatkowo pamiętaj, że po przejściu do ekranu mapy, w lewym dolnym rogu pod miejscem na punkty doświadczenia zauważysz obecną godzinę w grze. Pominąć noc możesz w bezpiecznych strefach, śpiąc na łóżku.