Death Stranding 2 - Poziom krwi, zdrowie, śmierć, wskaźnik przytomności, worki krwi i kryptobioty
Poziom krwi, zdrowia i przytomności w Death Stranding 2.
W Death Stranding 2 system zdrowia i przetrwania opiera się na monitorowaniu poziomu krwi, wskaźnika przytomności, a także na umiejętnym korzystaniu z worków z krwią i kryptobiotów. To fundament przetrwania Sama w wrogim, postapokaliptycznym świecie po Wdarciu Śmierci.




Poziom krwi – zdrowie Sama
Pasek serca to główny wskaźnik zdrowia. Reprezentuje ilość krwi w organizmie Sama. Krew spada, gdy:
- Sam się przewraca,
- otrzymuje obrażenia (od broni lub upadku),
- używa broni na bazie krwi (np. przeciwko wynurzonym).
Jeśli pasek krwi spadnie do zera, Sam trafia na skraj śmierci.
Odnawianie krwi:
- Odpoczynek lub sen – powolne, pasywne odnawianie krwi.
- Spożywanie kryptobiotów – szybkie przywracanie części paska.
- Worki z krwią – automatyczne uzupełnianie krwi podczas jej utraty, jeśli są aktywne.
Wskaźnik przytomności
Gdy Sam otrzyma obrażenia nieśmiercionośne, aktywuje się wskaźnik przytomności. Gdy ten pasek spadnie do zera, Sam mdleje i upada na ziemię – co grozi utratą ładunku lub narażeniem na dalsze niebezpieczeństwo.
Pasek przytomności:
- Z czasem regeneruje się automatycznie.
- Można go natychmiast uzupełnić, jedząc kryptobioty.
- Im mniej krwi ma Sam, tym mniejszy jest pasek przytomności, co oznacza większe ryzyko utraty przytomności po każdym uderzeniu.
Worki z krwią

To specjalne pojemniki wypełnione sztucznie wytworzoną krwią, kompatybilną z organizmem Sama.
- Gdy Sam traci krew (np. od obrażeń lub użycia broni chiralnej), aktywny worek automatycznie uzupełnia pasek zdrowia.
- W ekwipunku można mieć wiele worków – system sam przełącza je jeden po drugim, gdy poprzedni się wyczerpie.
- Przechowywane są w kieszeni użytkowej (narzędzia/broń) w kategorii zapasy.
Kryptobioty

To małe, żywe organizmy przypominające larwy lub robaki, które pojawiły się po Wdarciu Śmierci. Mają zdolność przetrwania nawet na Plaży lub Skraju.
Ich funkcja:
- Odnawiają pasek krwi Sama, gdy są spożywane.
- Natychmiastowo uzupełniają wskaźnik przytomności.
Choć nie są smaczne, są cennym biologicznym „lekiem” w sytuacjach awaryjnych. Zmieniają kolor skóry w zależności od środowiska.
Śmierć Sama
- Gdy pasek krwi zostanie całkowicie opróżniony, a nie ma już aktywnego worka z krwią ani kryptobiotów – Sam umiera.
- Śmierć nie oznacza jednak końca gry – gracz trafia na Plażę, skąd może próbować powrócić do świata żywych, podobnie jak w pierwszej części.