Death Stranding 2 - Pan Smołowego Jeziora: jak pokonać opcjonalnego bossa, zlecenie 117
Pan Smołowego Jeziora - Death Stranding 2.
W trakcie zajmowania się poboczną aktywnością w Death Stranding 2 będziesz mógł zainteresować się Panem Smołowego Jeziora.




Jest to opcjonalny boss związany z Rybakiem. Aby odblokować pojedynek, musisz najpierw wykonywać zlecenia, które zwiększają poziom więzi z Rybakiem. Wyszukuj więc zlecenia, które pozwalają dostarczać ładunki dla tego pana.

Gdy uzyskasz około 80% reputacji w ostatniej piątej gwiazdce współpracy u Rybaka, otrzymasz wiadomość za sprawą SSS (wiadomości i splotów), iż Rybak posiada dla ciebie specjalne zlecenie dotyczące wielkiego wynurzonego.

Przyjmij zlecenie poboczne. Pierwsze z nich polega na udaniu się do dużego wynurzonego - potrzebujesz sporo broni, więc wytwórz OBOWIĄZKOWO GRANAT ŁAPIĄCY (biogranat chwytający) wiele granatów, karabinów maszynowych czy wyrzutni rakiet i zmierz się z bossem blisko jeziora smolnego.

Podczas walki musisz na początku dać się złapać tropicielowi i nie wychodzić ze smoły. Pojawi się wróg w postaci delfina, a gdy osłabisz wynurzonego i jego zdrowie będzie na czerwonym pasku, wyciągnij granat chwytający i rzuć nim w oponenta.

Powie nawet o tym sam Dolmann, więc rzucaj granaty w paszczę wroga - najlepiej wtedy, gdy ją otworzy, a finalnie złapiesz stwora. Teraz złap kryształ wynurzonego, a potem w kierunku oponenta na smolnym jeziorze. Po dordze warto uzupełnić zapasy amunicji czy broni.

Teraz przy bossie końcowym, do którego dostaniesz się od południowej części jeziora, przyzwij na pomoc wcześniej złapanego wynurzonego i eliminuj bossa. Wykorzystaj najcięższą amunicję i staraj się trzymać wroga na dystans, strzelając w jego paszczę. Gdy cię atakuje, poruszaj się najczęściej na boki, w lewo lub prawo. Możesz też podczas celowania używać uników, dzięki czemu szybko odskoczysz w bok.

Wróg posiada także na całym ciele kilka słabych punktów oznaczonych czerwonym kolorem - m.in. na płetwach. Gdy pływa nad tobą, także się odsuwaj.
Po zdjęciu mu połowy HP na arenie pojawią się inni wynurzeni, których wybiłeś wcześniej. Wspomogą cię, więc póki walczą, skróć dystans do wroga i zadawaj mu ogromne obrażenia strzelbą czy hematogranatami oraz wyrzutniami. Twoim celem są teraz pomarańczowe płetwy na ciele, bo ich uszkodzenie jest równoznaczne z ogromnymi obrażeniami.
Po tym wróć do Rybaka i zakończ to zlecenie.