F1 25 - MyTeam 2.0, kariera menadżera, ustawienia bolidu na tory (setupy) - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

F1 25 - MyTeam 2.0, kariera menadżera, ustawienia bolidu na tory (setupy)

F1 25 - Komponenty w MyTeam: kary, zużycie silnika i części, modyfikacje

Mateusz Wróbel | 28.05, 10:54

F1 25 - Komponenty w MyTeam: kary, zużycie silnika i części, modyfikacje

Jak przydzielać nowe ulepszenia i komponenty, wymieniać zużyte w MyTeam w F1 25 kierowcom zespołu?

W trybie MyTeam gry F1 25 zarządzanie komponentami i ulepszeniami bolidów to kluczowy element strategii zespołu. Odpowiednie planowanie przydziału części wpływa zarówno na wydajność na torze, jak i na długofalowy rozwój zespołu oraz relacje z kierowcami.

Zarządzanie komponentami bolidu

F1 25 - Komponenty w MyTeam: kary, zużycie silnika i części, modyfikacje
resize icon

Każdy bolid składa się z kilku podstawowych komponentów napędowych, których liczba jest ograniczona na cały sezon:

  • Silnik spalinowy (ICE),
  • Generator kinetyczny (MGU-K),
  • Generator cieplny (MGU-H),
  • Magazyn energii (ES),
  • Turbosprężarka (TC),
  • Elektronika sterująca (CE),
  • Skrzynia biegów.

Te elementy zużywają się w trakcie użytkowania, a im większe zużycie, tym gorsza wydajność i większe ryzyko awarii podczas weekendu wyścigowego. Dlatego zarządzanie ich przydziałem jest kluczowe - warto śledzić ich stan i zaplanować odpowiedni moment na wymianę.

Kary za nadmiarowe komponenty

Jeśli zdecydujesz się na wymianę zużytego komponentu i przekroczysz dozwolony limit w danym sezonie, twój kierowca otrzyma karę cofnięcia na starcie. Co ważne:

  • Kary się kumulują - każda nadprogramowa wymiana to kolejne pola cofnięcia.
  • W pewnych sytuacjach może być opłacalne przyjąć karę taktycznie, np. na torach ułatwiających wyprzedzanie (jak Monza czy Spa).

Przydzielanie ulepszeń i części

F1 25 - Komponenty w MyTeam: kary, zużycie silnika i części, modyfikacje
resize icon

W bazie zespołu znajduje się strefa przydzielania ulepszeń, w której możesz przypisywać nowe, opracowane części do bolidów swoich kierowców.

  • Części możesz swobodnie przenosić między samochodami w dowolnym momencie, o ile znajdujesz się w centrali zespołu.
  • Jeśli rozwój danej części był prowadzony jako „podwójny rozwój”, system automatycznie montuje ją w obu bolidach - nie musisz przypisywać jej ręcznie.
  • Wpływa to na równowagę sprzętową pomiędzy kierowcami i może mieć znaczenie przy negocjacjach kontraktowych - kierowcy biorą pod uwagę poziom wyposażenia, jaki otrzymują od zespołu.

Modyfikacje od dostawców

W trakcie sezonu otrzymujesz również ulepszenia od wybranego dostawcy jednostek napędowych (np. Mercedes, Ferrari, Honda). W przeciwieństwie do standardowych części:

  • Są one wdrażane automatycznie w obu bolidach,
  • Trafiają na auta w określonych punktach sezonu,
  • Informacje o ich montażu pojawią się na ekranie przydzielania ulepszeń.

Możesz też sprawdzić, które modyfikacje są aktywne, wybierając konkretnego kierowcę.

Podsumowanie

Zarządzanie komponentami i przydzielanie ulepszeń w F1 25 to złożony system, który łączy elementy strategii technicznej, planowania długoterminowego i zarządzania relacjami z kierowcami. Kluczowe jest:

  • Monitorowanie stanu zużycia części,
  • Przemyślane wprowadzanie ulepszeń,
  • Unikanie nadmiarowych wymian w niekorzystnych momentach sezonu,
  • Korzystanie z modyfikacji dostawców oraz funkcji podwójnego rozwoju.
Źródło: własne

Komentarze (1)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

F1 25 - SETUPY, USTAWIENIA BOLIDU NA TORY

cropper