F1 25 - System ERS, bateria, przyśpieszanie bolidu: jak działa i jak oszczędzać/zużywać?
System ERS w F1 25.
System ERS (Energy Recovery System) w grze F1 25 działa na zasadzie odzyskiwania energii, która normalnie zostałaby zmarnowana. Hybrydowy silnik V6 z turbodoładowaniem może wygenerować dodatkowe 160 KM właśnie dzięki ERS.





Jak to działa:
- MGU-K odzyskuje energię kinetyczną podczas hamowania.
- MGU-H odzyskuje energię cieplną z turbosprężarki.
System ERS ma kilka trybów, które można przełączać w trakcie jazdy (poprzez HUD po prawej stronie ekranu lub poprzez wciśnięcie L1) - pozwala to decydować (w HUD-zie, bo L1 oferuje jedynie tryb wyprzedzenie, a więc ten najbardziej korzystający z akumulatorów), czy:
- ładować akumulatory przy niskim lub standardowym zużyciu ERS (hot lap więcej zużywa niż ładuje ERS)
- wykorzystywać energię do zwiększenia osiągów bolidu.
Jest jednak ograniczona ilość energii, którą można odzyskać i wykorzystać w trakcie okrążenia. Wartość dostępnej energii widoczna jest na ekranie wielofunkcyjnym w bolidzie.
Uwaga:
- Jeśli często używasz energii, pojemność akumulatora spada i odzyskiwanie energii jest wolniejsze. Jeśli nie masz energii, jesteś wolniejszy.
- Używanie MGU-K w nieoptymalny sposób wpływa negatywnie na efektywność całego systemu.
Podsumowując: efektywne zarządzanie ERS to klucz do maksymalizacji osiągów i tempa w wyścigu czy kwalifikacjach.