F1 Manager 22 - poradnik. Porady, kierowcy, bolidy, projekty, części, kontrakty, wyścigi, obiekty, rynek, FAQ - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

F1 manager 2022 poradnik

F1 Manager 22 - System ERS: wyprzedzanie, obrona, przeniesienie, neutralny i odzyskiwanie, kiedy używać?

Mateusz Wróbel | 03.09.2022, 12:45

F1 Manager 22 - System ERS: wyprzedzanie, obrona, przeniesienie, neutralny i odzyskiwanie, kiedy używać?

Wszystko o systemie ERS w F1 Manager 22.

Od 2014 roku Formuła 1 jest napędzana hybrydowymi jednostkami, które pomagają kierowcom w walce. Każdy z bolidów jest wyposażony w specjalnym system ERS, który może ładować i zużywać wedle własnego uznania. Resetuje się on co każde okrążenie, a na każdym lapie możemy użyć 4MJ ERS-u, jednocześnie oszczędzając 2MJ.

O ile oszczędzanie jest bardzo proste, bo kierowca zawsze zdobędzie te 2MJ podczas hamowania, tak ze zużywaniem jest już gorzej. Jeśli przekroczymy 2MJ na jednym okrążeniu, to dalej będziemy mogli korzystać ze zużywających energię trybów, ale sprawią one, że pojemność naszej baterii spadnie. Trzeba więc mądrze ją używać i pamiętać, kiedy używać następujących modułów:

F1 Manager 22 - System ERS: wyprzedzanie, obrona, przeniesienie, neutralny i odzyskiwanie, kiedy używać?

  • Wyprzedzanie: jeśli chcesz wyprzedzić innego kierowcę, użyj tego trybu. Zrób to jednak dopiero wtedy, gdy będziesz korzystał ze strefy DRS. Dodatkowo możesz podkręcić tempo kierowcy, zwiększając zużycie paliwa i opon.
  • Obrona: to samo co wyżej, lecz dotyczące obrony. ERS będzie zużywany przez kierowcę, gdy ten będzie atakowany przez innych.
  • Przeniesienie: gdy jedziesz samotnie i chcesz zbliżyć się do innego kierowcy, Twój driver zacznie bardzo mocno zużywać ERS, zwiększając przy tym prędkość na prostych czy przyspieszenie.
  • Neutralny: poziom ERS-u zostaje taki sam, jak na poprzednim okrążeniu. Kierowca ładuje 2MJ i zużywa tyle samo jednostek baterii.
  • Odzyskiwanie: kierowca odzyskuje 2MJ na każdym okrążeniu (tak jak na wszystkich trybach), ale nie zużywa 2MJ, co pozwala oszczędzić więcej baterii.

Warto dodać jeszcze, że warto przełączać się na tryb odzyskiwania wtedy, gdy nie masz zamiaru od razu wyprzedzać innego kierowcy, ale korzystasz z DRS-u. Możesz dzięki temu podciągać się i dopiero po naładowaniu sporej ilości baterii zaatakować go.

Gdy wyprzedzisz innego kierowcę, to warto przez całe okrążenie wybrać również przeniesienie, które sprawi, że będziesz miał sporą szansę uciec rywalowi na ponad sekundę, nie dając mu tym samym DRS-u na specjalnych prostych odcinkach.

Źródło: Opracowanie własne

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper