F1 Manager 22 - poradnik. Porady, kierowcy, bolidy, projekty, części, kontrakty, wyścigi, obiekty, rynek, FAQ - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

F1 manager 2022 poradnik

F1 Manager 22 - Kwalifikacje, wysyłanie kierowców na tor i zarządzanie ich tempem (sterowanie ręczne)

Mateusz Wróbel | 03.09.2022, 12:45

F1 Manager 22 - Kwalifikacje, wysyłanie kierowców na tor i zarządzanie ich tempem (sterowanie ręczne)

Zarządzanie kierowcami w trakcie kwalifikacji w F1 Manager 22.

Sesji kwalifikacyjnych w F1 Manager 22 nie opłaca się symulować, ponieważ nie będziesz miał okazji reagować na krytyczne sytuacje. A tych w trakcie kwalifikacji może być naprawdę sporo. Musisz zmieniać kierowcom opony poprzez konfigurację, gdy ci będą w boksach, a także wysyłać ich w odpowiednich momentach na tor.

F1 Manager 22 - Kwalifikacje, wysyłanie kierowców na tor i zarządzanie ich tempem (sterowanie ręczne)

Ważne jest, aby nie wysyłać swoich kierowców jeden za drugim - wtedy będą jechać w brudnym powietrzu i nie będą w stanie wycisnąć ze swojego bolidu 100%, a przede wszystkim ten driver, który musi podążać za swoim kolegą z zespołu. Ponadto staraj się nie wyjeżdżać także w wielkim tłoku i sprawdzaj pozostały czas do sesji - musisz mieć na uwadze fakt, że kierowca musi przejechać jeszcze całe okrążenie, zanim rozpocznie pomiarowy lap.

Co więcej, pod koniec każdej z sesji tor jest bardziej nagumowany, co oznacza, że jest większa przyczepność. Kierowcy przede wszystkim wtedy poprawiają swoje czasy, więc możesz ich wysyłać pod koniec danego segmentu.

Gdy kierowcy znajdą się już na torze, to będą automatycznie sterowani przez sztuczną inteligencję. To ona przygotuje ich do okrążenia pomiarowego, najpierw dogrzewając opony i zbierając baterię, a potem wykorzystując cały potencjał bolidu, gdy driver znajdzie się na linii start/meta.

Możesz włączyć ręczne sterowanie i manualnie dostosować tempo kierowcy, ale nie jest to opłacalne. Nic to nie zmienia, a jedynie sprawia, że kierowca nie dogrzewa opon w trakcie okrążenia wyjazdowego. Możesz jedynie włączyć ów tryb podczas okrążenia zjazdowego, jeśli chcesz, aby szybko wrócił on do alei serwisowej. W innym przypadku naprawdę nie ma to żadnego sensu.

F1 Manager 22 - Kwalifikacje, wysyłanie kierowców na tor i zarządzanie ich tempem (sterowanie ręczne) 2

Warto natomiast przejść do ekranu zarządzania kierowcy i aktywować sobie dokładne czasy okrążeń - to w tym miejscu sprawdzisz, jakie kółko kręcą Twoi kierowcy w poszczególnych sektorach. Ponadto możesz na tablicy wyników podejrzeć czasy w sektorach również innych kierowców - wystarczy, że przełączysz się między poszczególnymi funkcjami.

Źródło: Opracowanie własne

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper