F1 Manager 22 - poradnik. Porady, kierowcy, bolidy, projekty, części, kontrakty, wyścigi, obiekty, rynek, FAQ - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

F1 manager 2022 poradnik

F1 Manager 22 - Zmienianie zużytych części przed kwalifikacjami, czy można, czy karane?

Mateusz Wróbel | 03.09.2022, 12:45

F1 Manager 22 - Zmienianie zużytych części przed kwalifikacjami, czy można, czy karane?

Czy można wymieniać zużyte części między sesjami w F1 Manager 22?

Wraz z braniem udziału w kolejnych weekendach wyścigowych, a przede wszystkim podczas treningów i wyścigów, stopniowo zużywają się części jednostki napędowej - silnik, system ERS oraz skrzynia biegów. Im bardziej zużyty jest dany komponent, tym gorsze osiągi zapewnia. Warto więc sprawdzać i przy mniej więcej 40% zmieniać część, która nie oferuje już maksymalnej mocy.

Silników w F1 Manager 22 mamy do dyspozycji 3, 2 systemy ERS oraz 4 skrzynie biegów. O ile przez pierwsze 4 czy 5 weekendów wyścigowych nie ma sensu machlować i wymieniać komponentów, tak między GP Hiszpanii a Monako warto zastanowić się nad używaniem mocniej zużytych części w trakcie treningów, a te nowsze (w skrócie: mniej zużytych) zakładać na kwalifikacje lub wyścig.

F1 Manager 22 - Zmienianie zużytych części przed kwalifikacjami, czy można, czy karane?

Jest to bardzo proste. Przed rozpoczęciem weekendu wyścigowego lub na ekranie pierwszego treningu przejdź do części w samochodzie i zainteresuj się trzema ostatnimi wartościami. Możesz wedle własnego życzenia zmieniać w tym miejscu jednostkę napędową czy skrzynię biegów bez żadnych dodatkowych kar. Pamiętaj jednak, że ostatnia taka zmiana jest dostępna przed kwalifikacjami - również z tego ekranu.

I to właśnie przed kwalifikacjami warto założyć najlepsze z dostępnych części, aby mieć jak najbardziej wydajny bolid z dostępnych komponentów. Jeśli zechcesz wymienić skrzynię, silnik czy system ERS między kwalifikacjami a wyścigiem, to także nie zostanie nałożona na Ciebie kara, o ile nie wybierzesz nadprogramowej jednostki (tej za pieniądze, wykraczającej poza sezonowe limity). Kary dosięgną Cię również wtedy, gdy zmienisz zwykłe części bolidu jak podwozie czy tylne skrzydło na inną specyfikację niż tą, do której wystartowałeś w kwalifikacjach.

Źródło: Opracowanie własne

Komentarze (6)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper