Final Fantasy VII Remake - poradnik, solucja, materie, bronie, questy, i wiele więcej - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Final Fantasy VII Remake - poradnik, solucja, materie, bronie, questy, i wiele więcej

Podstawy – system walki

Senix | 02.03.2021, 21:57

Final Fantasy VII Remake - system walki


Podstawy – system walki

W oryginalnym Final Fantasy VII mieliśmy turowy system walk. Był on standardem w jRPG-ach, które ukazywały się w czasach PSX-a i PS2. Jednak od czasów Final Fantasy XII Squaresoft, a obecnie Square Enix, zaczął odchodzić od tego systemu. Jeżeli graliście w Final Fantasy XV lub w serię Kingdom Hearts, to wiecie już, w jakim kierunku poszedł remake Final Fantasy VII. Ta część poradnika jest skierowana do tych, którzy nie mieli styczności z tymi grami.

Mamy tutaj do czynienia z RPG-em akcji (action-RPG). Podczas starć z przeciwnikami mamy pełną swobodę w poruszaniu się po terenie. Nie jest jak w starych jRPG-ach, w których postacie stały w miejscu i czekały na wybór czynności przez gracza. W czasie walk będziemy widzieć dwa rodzaje ataków. Pierwszy to zwykły atak (Attack), który aktywujemy po wciśnięciu kwadratu oraz atak silniejszy, który ukryty jest pod trójkątem (Punisher Mode). Musimy wcisnąć w pierwszej kolejności trójkąt, a potem kwadrat. Wciśnięcie trójkąta powoduje zmianę zwykłego ataku na atak silniejszy.

Podstawy – system walki

Nie są to jedyne możliwości, które przygotowali dla nas w czasie walk twórcy. Po wciśnięciu X aktywuje się lista komend, gdzie znajdziemy Abilities – specjalne umiejętności, które zyskujemy dzięki broniom zdobytym w grze. Warto zmieniać bronie, bo dzięki temu mamy dostęp do większej liczby umiejętności, a każda z nich będzie zapisywana na kolejną broń. Prościej mówiąc – każda specjalna umiejętność po jej aktywacji zostaje w komendach i można jej używać bez posiadania broni, z której pochodzi, ponieważ zostanie automatycznie przypisana do każdej dostępnej. Kolejnymi komendami są Spells, czyli czary. Uzyskujemy je po wczepieniu danej materii w slot broni lub zbroi. Ostatnią jest standardowe Items – przedmioty, których możemy użyć w czasie walk. Włączy to spowolnienie czasu, co ułatwia wybór odpowiedniej komendy, ale przeciwnicy nie stoją wtedy zamurowani. Należy też zwracać uwagę na pasek ATB. Po jego napełnieniu, umożliwia nam korzystanie z tych komend. W grze nie mogło też zabraknąć Limit Break – najsilniejszego ataku, który posiada dana postać. Pasek limitu widoczny będzie w prawym dolnym rogu, a aktywacja polega na wciśnięciu X, gdy pojawi się taka komenda i wybraniu celu.

Kolejną ważną rzeczą, o której musicie pamiętać, jest zmiana postaci w walce. Tutaj możemy wyróżnić dwa sposoby. Pierwszym jest zmiana postaci po użyciu d-pad (lewy lub prawy). Przechodzi wtedy np. z Clouda na Tifę i poruszamy tą drugą postacią. Inny sposób to użycie L2/R2 po wciśnięciu X. Dzięki temu nie zmieniamy postaci, a możemy użyć umiejętności drugiej np. sterujemy Cloudem i atakujemy przeciwnika, a Aerith wspomaga go serią czarów.

Podstawy – system walki

Ostatnią i ważną cechą tego systemu walk jest pasek Staggered, który dobrze znamy z przygód Lightning w Final Fantasy XIII oraz Serah w Final Fantasy XIII-2. Po nabiciu tego paska przeciwnik staje się bardziej podatny na ataki, bo przez pewien czas jest ogłuszony. Pasek najlepiej nabija się, kiedy korzystamy ze słabości przeciwnika (odkrywamy przez umiejętność Assesse). Drugą rzeczą, która zaczerpnięta jest z trzynastego FF-a jest wzywanie summonów, które nie odbywa się tak, jak w starych częściach. Nie możemy wezwać danego summona kilka razy, a jedynie raz. Wtedy pojawia się on jako czwarta postać, której wydajemy polecenia z dostępnych komend. Po pewnym czasie odpala on swój najsilniejszy atak i znika (patrz pasek, który widoczny jest na ekranie powyżej paska z HP i MP).

Poza wspomnianym wyżej systemem walk ATB (Active Time Battle), mamy do dyspozycji Classic Mode. Jest to hybryda dwóch systemów walk, która nie skupia się na systemie turowym. Walki w tym trybie dalej opierają się na ATB z tą różnicą, że starcia odbywają się samodzielnie (nie mamy wpływu na postacie), ale pasek ATB jest dalej ładowany. Gdy pasek naładuje się, uruchamia Wait Mode, z którego wybieramy dostępne umiejętności. Prościej mówiąc – ten tryb sam uruchamia podstawowe ataki, bloki i uniki, a my mamy wpływ tylko na ataki specjalne i zaklęcia. Jest on dostępny na samym początku gry, gdy wybieramy system walki, jakiego chcemy używać. Możemy go zmienić w każdej chwili.

Źródło: własne

Komentarze (25)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Sekcja 1

cropper