Final Fantasy VII Remake - poradnik, solucja, materie, bronie, questy, i wiele więcej - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Final Fantasy VII Remake - poradnik, solucja, materie, bronie, questy, i wiele więcej

Charter 4: Mad Dash

Senix | 02.03.2021, 21:57

Charter 4: Mad Dash


Charter 4: Mad Dash

Na starcie tego rozdziału dostajemy od Jessie pierwszą materię z summonem, którym jest Ifrit. Wczepiamy go w slot i wyruszamy na kolejną przygodę.

Rozdział zaczyna się od jazdy na motorze. Sterowanie jest bardzo proste. R2 to przyspieszenie, L2 to hamowanie, kwadrat to atak w prawo, a kółko to atak w lewą stronę. W czasie jazdy będziemy musieli eliminować wrogów, którzy pojawiają się na drodze. Wystarczy do nich podjechać i atakować mieczem. Wedge i Biggs będą nas wspierać ostrzałem. Po pewnym czasie do akcji wkroczy kolejna nowa postać, którą jest Roche – członek Soldier. Walka z nim nie stanowi wielkiego wyzwania. Jednak musimy uważać na jego energetyczne ataki, bo gdy Cię trafia, to automatycznie zwalniamy. Jest jeden ciekawy sposób, który może ułatwić nam starcie z tym przeciwnikiem. Musimy go tak pokierować, aby Wedge i Biggs go zablokowali, a wtedy wystarczy podjechać od boku (obojętnie z której strony) i tłuc go mieczem. Gdy uda nam się zaliczyć ten etap tracąc tylko 20% HP, to zdobędziemy trofeum Biker Boy.

Charter 4: Mad Dash

Po kolejnej wstawce filmowej udajemy się w górę i otwieramy drzwi. Podążamy za trio, a dojdziemy do domu Jessie. Czekamy na tyłach tak jak prosiła dziewczyna, a po pewnym momencie będziemy mogli wejść tylnymi drzwiami do środka. W środku otwieramy drzwi po prawej stronie, a trafiamy do pokoju, w którym znajduje się chory ojciec Jessie. Gdy przeszukamy pokój odnajdziemy list, który warto przeczytać, bo dowiemy się kilku ciekawych rzeczy na temat Jessie, o których w oryginalnym Final Fantasy 7 nie było mowy. Podchodzimy do żółtego kombinezonu, który wisi na szafie, a zdobędziemy Shinra ID Card.

Charter 4: Mad Dash

Wychodzimy z pokoju i opuszczamy dom tylnymi drzwiami. Uruchomi się kolejny przerywnik filmowy. Po nim Cloud wręczy kartę Jessie, a my będziemy musieli iść za Wedge i Biggsem. Po dotarciu do S7-6 Annex po prawej stronie parkingu zobaczymy metalowe skrzynie ładunkowe. Za rogiem jest skrzynia z (Hi-Potion x2). Jeśli skierujemy się do schodów po lewej stronie od metalowych skrzyń ładunkowych, na końcu ścieżki znajdziemy pomieszczenie, w którym można uruchomić symulację treningu bojowego, w której trzeba walczyć z przeciwnikami, by zdobyć EXP, AP, SP, przedmioty i dodatkowe punkty treningowe.

Charter 4: Mad Dash

Kiedy mamy już dosyć wracamy porozmawiać z Biggsem, a Wedge wskaże nam Vending Machine i ławeczkę, na której standardowo możemy odpocząć. Warto ekwipować teraz summona Ifrita, bo będzie nieoceniony w kolejnej walce. Zagadaj jeszcze raz do Biggsa o naszym celu. Następnie nastąpi retrospekcja, w której widzimy młodego Clouda i Tifę w mieście Nibeilheim.

Charter 4: Mad Dash

Po przerywniku filmowym udajemy się do bramy - czeka nas seria walk. Pierwsza odbywa się z Security Officerem i Grenadierem, których spokojnie pokonamy zwykłymi atakami Clouda. Druga walka to starcie z przeciwnikami takimi jak Riot Trooper i Elite Security Officer, których możesz potraktować Fire i Triple Slash. Po chwili do walki dołączą się Shock Trooper i Elite Grenadier, ale taktyka się nie zmienia. Walcząc z żołnierzami staramy unikać się ataków Sentry Launchera, którymi zajmie się Biggs. Po walce z ostatnimi wrogami pojawi się kolejny przerywnik filmowy, w którym Cloud zostanie otoczony przez Dog Guard, ale z pomocą przyjdzie Wedge.

Charter 4: Mad Dash

Gdy uporamy się z pieskami następnym przeciwnikiem będą dwa roboty Sweeper. Jeżeli mamy wczepioną materię Lightning Materia, to atakujemy czarem Thunder. Jeśli jednak jej nie posiadamy, to musimy chwilę odczekać i wypuścić do boju Ifrita, który ułatwi nam to starcie (uruchomi się kolejny samouczek). Ostatnim przeciwnikiem będzie poznany wcześniej Roche - boss tego rozdziału, który przed walką nas uzdrowi.

Charter 4: Mad Dash

Boss Roche

Roche nie jest wymagającym przeciwnikiem. Jego słabością są ataki fizyczne i czar Fira. Warto używać tutaj Punisher Mode i blokować ataki, a potem kontratakować. Gdy pasek energii spadnie mu do połowy, zacznie używać ataku Ignition Flame (najlepiej unikać turlając się).

Po pokonaniu Roche'a biegnij za Biggsem – kolejny filmik i opuścimy w końcu bazę Shinry skradając się za ciężarówkami. W drodze do slumsów w Sector 7 Plate Edge zwróćcie uwagę na

Materie zielone (Magic Materia)
Revival Materia, która znajduje się z lewej strony schodów. Podążamy za kompanami aż dojdziemy do kolejnego filmiku i skoku na spadochronie.

Charter 4: Mad Dash

W slumsach udajemy się za Wedgem. Możemy zatrzymać się na chwilę przy kobiecie, która wręczy nam nagrody w zależności od tego ile potworów już ubiliśmy w okolicy. W ten sposób można wejść w posiadanie takich dóbr jak:

  • Potion x5 (10 potworów)
  • akcesorium Revival Earnings (20 potworów)
  • materię
    Materie purpurowe (Independent Materia)
    MP UP Materia (50 potworów)

Jeśli wcześniej wykonywaliśmy questy poboczne nie powinniśmy mieć żadnych problemów z uzyskaniem tego wyniku.

Charter 4: Mad Dash

Udajemy się dalej czeka nas seria filmików i rozmów oraz zaproszenie na randkę z Jessie (z której możemy bądź nie skorzystać) i przy okazji dziewczyna wręczy nam kolejną materię –

Materie zielone (Magic Materia)
Barrier Materia.

Charter 4: Mad Dash

Wracamy do swojego pokoju w hotelu Marle i udajemy się na zasłużony odpoczynek (wybieramy opcję Sleep until tomorrow), po czym czeka nas jeszcze nocna rozmowa z Tifą.

Charter 4: Mad Dash

Rano Tifa wpadnie do pokoju Clouda i powie mu, że są atakowani przez rój tajemniczych widm, które mieliśmy już okazję poznać przy okazji spotkania z Aerith. Musimy dostać się do baru, a po drodze walczyć z widmami. Nie są to trudni przeciwnicy i zwykłe ataki wystarczą, by osiągnąć cel. Gdy już dojdziemy do baru, to czeka nas starcie z kolejnym sub-bossem.

Charter 4: Mad Dash

Sub-boss: Mysterious Spectres/Enigmatic Spectre

Utrudnieniem w tej walce jest to, że przeciwnicy nie wykazują żadnych słabości. Twoim jedynym wariantem na to starcie jest po prostu atak widm. Gdy uporasz się z paroma Mysterious Spectres i dojdziesz do baru, czeka Cię starcie z Enigmatic Spectre. Jest to upierdliwy przeciwnik, ponieważ nie reaguje na żadne ataki. Tak, jak jego słabsza wersja, staje się podatny na ataki dopiero po wyeliminowaniu innych przeciwników. Ułatwieniem w tym starciu jest komunikat, który będzie wyskakiwał na ekranie i informował o tym, kiedy możemy go zaatakować.

Po walce okaże się, że Jessie jest ranna, a Cloud jeszcze raz będzie musiał dołączyć do ekipy AVALANCHE. Udajemy się na stację kolejową i jeśli chcemy zakończyć ten rozdział rozmawiamy z Barretem.

Źródło: własne

Komentarze (25)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika

Sekcja 1

cropper