W ostatnich dniach coraz częściej słyszymy o GTA 6, ale najnowszy patent odnaleziony przez Jamesa Jarvisa jest zaskakujący. Take-Two zarejestrowało technologię, która najwidoczniej zostanie wykorzystana przez Rockstar w GTA 6.
Twórcy opracowali system do „synchronicznej, sieciowej kooperacji”, w której co najmniej jedna konsola gracza jest połączona z serwerem. Moglibyśmy sądzić, że technologia ma działać w GTA Online, jednak patent odwołuje się do „żywego świata online” i „realistycznego, wirtualnego świata bez ograniczeń sprzętowych i programowych”, co ma sugerować, że mówimy tutaj o zupełnie nowym produkcie.
Technologia korzysta z chmury, a w samym patencie jako platformy są podane PlayStation 4, Xbox One oraz Nintendo Wii U. Nie ma żadnej wzmianki o PlayStation 5 i Xboksach Series X|S, ale inżynierowie przygotowali rozbudowany cross-play, który właśnie przez Cloud Gaming może łączyć się z różnym sprzętem – platformy nie są istotne.
Według przedstawionych informacji, technologia ma zapewnić płynne przenoszenie NPC-ów w dowolne miejsce, ale co znacznie ważniejsze – w dokumentacji pojawia się wzmianka o rozpoczęciu lub zakończeniu rozgrywki na „różnych wyspach wirtualnego świata”. Potwierdza to plotki, według których GTA 6 może zaprowadzić graczy do trzech miast.
https://twitter.com/James_Jarvis/status/1351115978197884928