Wielcy nieobecni czyli gry, które wypadły na 2016 rok

Wielcy nieobecni czyli gry, które wypadły na 2016 rok

Wojciech Gruszczyk | 01.01.2016, 15:00

W 2015 roku nie brakowało fantastycznych tytułów, ale nie możemy zapomnieć o wielkich nieobecnych. Twórcy systematycznie przekładali premiery i w sumie każda platforma utraciła kilku mocnych zawodników. Pozycje nadejdą w przeciągu najbliższych 12 miesięcy, ale warto zapoznać się ze sporym zestawieniem gier, które wypadły na 2016 rok. 

Dalsza część tekstu pod wideo

Na dobry początek mamy wielkie dzieło Naughty Dog. Twórcy nie ukrywają, że przez zmiany kadrowe stracili 8 miesięcy pracy (Amy Hennig dołączyła do Visceral Games) i między innymi przez to postanowiono opóźnić debiut tytułu. Studio również podkreśla, że w czwartej odsłonie nie tylko Nathan idzie na zasłużoną emeryturę, ale również Niegrzeczne Psiaki kończą z tym uniwersum. Neil Druckmann obiecuje wyjątkową historię z wybitnym zakończeniem. Miejmy tylko nadzieję, że autorzy w końcu wyrobią się z zadaniami i w kwietniu gra w końcu trafi na półki sklepowe. Trzeciego opóźnienia nie chcemy!

  • Pierwotna data premiery: do końca 2015 roku
  • Nowa data premiery: 29.04.2016

Quantum Break

Sam Max Payne oficjalnie opóźnił premierę Quantum Break, ale według ostatnich informacji prace nad grą znajdują się na ostatniej prostej. Twórcy na początku grudnia potwierdzili, że mają do dogrania ostatnie sceny, by móc już szlifować wielką opowieść. Remedy Entertainment nie zawodzi i pewnie tym razem nie będzie inaczej. Według szefów Microsoftu tytuł rozpocznie kolejny wyśmienity rok dla posiadaczy Xboksów One.  

  • Pierwotna data premiery: do końca 2015 roku
  • Nowa data premiery: 05.04.2016

Każdy fan Zeldy pamięta wiadomość z 27 marca. Eiji Aonuma oficjalnie opóźnił debiut produkcji na Nintendo Wii U i w zasadzie od tego czasu nie otrzymaliśmy wielu informacji o grze. Premiera w 2016 roku na aktualnej generacji? Miejmy taką nadzieję. W Sieci wciąż pojawiają się plotki o kolejnym przełożeniu premiery lub nawet o przeniesieniu produkcji na NX. Oby Nintendo na początku roku zakończyło spekulacje, pokazało fantastyczny gameplay i potwierdziło datę wydania!

  • Pierwotna data premiery: do końca 2015 roku
  • Nowa data premiery: 2016 rok

Ubisoft podobno uczy się na błędach. Korporacja po problemach z Hakerami oraz niedogodnościach z Francji zamierza prezentować wyłącznie „aktualny stan produkcji”. Tak podobno jest w przypadku The Division, bo prace nad grą wkrótce mają zostać zakończone. Na początku roku rozpocznie się wielkie polerowanie produkcji, by w marcu każdy zainteresowany mógł zapoznać się z tą ciekawą pozycją. Po pierwszych testach gracze są zachwyceni, a to podobno mały wycinek wielkiego świata. 

  • Pierwotna data premiery: do końca 2015 roku
  • Nowa data premiery: 08.03.2016

Ratchet i jego przyjaciel Clank powrócą w kwietniu. Gra zadebiutuje na rynku wraz z filmem i to połączenie może się okazać sporym sukcesem. Odświeżony projekt na PlayStation 4 wygląda fantastycznie i jest to bez wątpienia pozycja, na którą muszą czekać wszyscy fani gatunku. Studio nie tylko odpicowało grafikę, ale zajęło się przebudowaniem rozgrywki, dodało nowe lokacje oraz przygotowało świeże wyzwania. Miejmy nadzieję, że tym razem pozycja zadebiutuje w podanym terminie… Chociaż 2 wielkie ekskluzywne tytuły Sony w jednym miesiącu? Nie wygląda to najlepiej. 

  • Pierwotna data premiery: do końca 2015 roku
  • Nowa data premiery: 12.04.2016

Persona 5

Wielkie dzieło Atlusa w końcu zadebiutuje? To dla wielu najbardziej wyczekiwany jRPG nadciągających 12 miesięcy. Studio planuje wydanie gry latem i wiele na to wskazuje, że produkcja oczaruje wszystkich miłośników serii. Na pierwszych materiałach można dostrzec ciekawą rozgrywkę, ładną oprawę oraz wybitne Persony. O tym tytule naprawdę trzeba pamiętać! 

  • Pierwotna data premiery: do końca 2015 roku
  • Nowa data premiery: 2016 rok

No Man's Sky

Wielki hit Hello Games nie zadebiutował pod koniec 2015 roku i według ostatnich plotek twórcy mają spory problem. Gra nie działa wystarczająco dobrze na konsoli Japończyków i studio szuka rozwiązania wszystkich niedogodności. Brytyjczycy muszą się jednak śpieszyć, ponieważ gracze czekają na No Man's Sky już odrobinę za długo. Miejmy tylko nadzieję, że kolejna kampania promocyjna pozycji będzie opierać się na czymś więcej niż lataniu po planetach i bieganiu po trawie… 

  • Pierwotna data premiery: do końca 2015 roku
  • Nowa data premiery: czerwiec 2016 roku

Fable Legends

Można odnieść wrażenie, że Lionhead Studios pogubiło się z koncepcją Legendy, a studio zdecydowanie za często zmieniało koncepcję gry. W ostateczności (oby!) gra zadebiutuje na rynku już w przyszłym roku, zaoferuje model biznesowy free-2-play oraz rotację bohaterów niczym z League of Legends, a w dodatku gracze otrzymają możliwość rozgrywki cross-platformowej. Czy to się uda? Trudno ocenić, ja jednak liczę na szybką premierę, dzięki której twórcy otrzymają możliwość tworzenia kolejnej, tym razem pełnoprawnej(!) odsłony Fable. 

  • Pierwotna data premiery: do końca 2015 roku
  • Nowa data premiery: 2016 rok

Kingdom Come: Deliverance

Warhorse Studios pokazało, że akcje crowdfundingowe to dopiero początek. Twórcy zebrali gotówkę na swój tytuł i w sumie pewnie mogli go wydać w przeciągu ostatnich 2-3 miesięcy, jednak produkcja rozrosła się do tego stopnia, że deweloperzy postanowili opóźnić premierę i przygotować zdecydowanie większe dzieło. Koncepcja zachwyca, ale miejmy nadzieję, że Czesi tym razem odnajdą złoty środek i pozwolą szerokiej publiczności zapoznać się z tym średniowiecznym RPG-iem.

  • Pierwotna data premiery: do końca 2015 roku
  • Nowa data premiery: 2016 rok

Hitman (2016)

Agent 47 miał zawitać 1 grudnia na trzech platformach, ale czy ktoś tęskni? IO Interactive postanowiło podzielić historię na fragmenty i zaoferować bardzo nietypową formę dystrybucji. Po serii negatywnych komentarzy opóźniono premierę i w marcu otrzymamy większą część projektu. To nadal nie będzie pełna pozycja, więc przed wydaniem gotówki na przyszłorocznego Hitmana dobrze zastanówcie się, czy zamierzacie wcielać się w zabójcę przez kolejne 8-10 miesięcy… Bo pewnie dopiero po tym czasie otrzymacie grę, za którą zapłaciliście na początku 2016 roku.  

  • Pierwotna data premiery: 01.12.2015
  • Nowa data premiery: 11.03.2016

Dead Island 2

Deep Silver ma spory problem z tą produkcją, ale w sumie dobrze, że gra nie trafiła na półki sklepowe w 2015 roku. Nie macie dość biegających truposzów? Dead Island 2 może zająć się nowa ekipa, która wprowadzi do pozycji odrobinę świeżości, a zdecydowanie większy i dopracowany produkt może odnieść spory sukces pod koniec roku! Obyśmy tylko nie otrzymali klona Dying Light…

  • Pierwotna data premiery: do końca 2015 roku
  • Nowa data premiery: 2016 rok

Star Fox Zero

Nawet Star Fox nie nadleciał na Wii U w ostatnich miesiącach roku. Shigeru Miyamoto potwierdził, że gra mogła bez problemu trafić na półki sklepowe, ale zdecydowano się opóźnić premierę, by móc dopieścić pewne aspekty rozgrywki. Mimo wszystko gracze nie będą zbyt długo czekać na przygodę, ponieważ Japończycy obiecują debiut w 1 kwartale 2016 roku. 

  • Pierwotna data premiery: do końca 2015 roku
  • Nowa data premiery: 1 kwartał 2016 roku

Mighty No. 9

Zręcznościówka dla fanów starej szkoły w końcu zadebiutuje? Keiji Inafune pracuje nad tym tytułem od wielu miesięcy i miejmy nadzieję, że w lutym zainteresowani fani w końcu otrzymają możliwość wcielenia się w Becka. Warto na pewno przypomnieć, że deweloperzy postanowili opóźnić debiut, ponieważ w dziele „wykryto rażące błędy mające bezpośredni wpływ na radość płynącą z zabawy". W tej sytuacji studio postanowiło opóźnić premierę i zaoferować graczom dopracowany projekt.

  • Pierwotna data premiery: wrzesień 2015 roku
  • Nowa data premiery: 12.02.2016

Trackmania Turbo

Najnowsza Trackmania nie nadjechała w 2015 roku, ale akurat w tym przypadku gracze nie powinni głośno narzekać. Ubisoft wziął sobie do serca opinie fanów, którzy zapoznali się z wersją demonstracyjną i postanowiono zdecydowanie powiększyć grę. Twórcy zajmą się kampanią, interfejsem, rozgrywką w Sieci, stworzą dodatkowe funkcje społecznościowe, ulepszą edytor tras… W sumie dokładnie przebudują całą produkcję.  

  • Pierwotna data premiery: do końca 2015 roku
  • Nowa data premiery: 2016 rok

XCOM 2

Twórcy XCOM 2 nie wyrobili się z produkcją na 2015 rok i ja należę do grona graczy, którzy wierzą, że to opóźnienie jest spowodowane jednoczesnym przygotowaniem edycji na konsole. Oby 2-3 miesiące po wydaniu tytułu na blachę pojawiła się wiadomość o wersji na PlayStation 4 i Xboksy One. Chcę w to wierzyć, ponieważ gra zapowiada się fantastycznie i na pewno miłośnicy uniwersum muszą wyczekiwać na ten tytuł! 

  • Pierwotna data premiery: do końca 2015 roku
  • Nowa data premiery: 05.02.2016

Homefront: The Revolution

Rewolucja to początek. Dambuster Studio z dumą poinformowało, że nadciągająca pozycja jest tak naprawdę „nowym początkiem serii”. Trudno tutaj mówić o wielkim wskrzeszeniu marki, ponieważ Homefront: The Revolution to druga część, ale deweloperzy zamierzają zdecydowanie przebudować rozgrywkę i wprowadzić do pozycji wiele nowych elementów. Koncepcja opowieści zapowiada się sympatycznie (tworzenie ruchu oporu w opanowanym przez siły wroga państwie) i miejmy nadzieję, że tym razem otrzymamy coś więcej niż tylko typowego średniaka. 

  • Pierwotna data premiery: do końca 2015 roku
  • Nowa data premiery: wiosna 2016

 


 

Jak widzicie na liście znalazło się kilka naprawdę mocnych produkcji, a pewnie nasi czytelnicy z łatwością powiększą zestawienie o kolejne tytuły. Opóźnienia są zmorą aktualnej generacji i możemy mieć pewność, że deweloperzy nadal będą obiecywać gruszki na wierzbie, by przed debiutem informować o przełożeniu premiery… Warto na pewno wspomnieć, że już pojawiły się pierwsze negatywne informacje na 2016 rok – Mirror's Edge Catalyst, Deus Ex: Rozłam Ludzkości oraz oczywiście Uncharted 4: A Thief’s End nie zadebiutują w planowanych terminach. 

Na zakończenie mam dla Was proste pytanie – jakiej pozycji brakowało Wam najbardziej w 2015 roku? 

Źródło: własne
Wojciech Gruszczyk Strona autora
Miał przyjść do redakcji zrobić kilka turniejów, ale cytując klasyka „został na dłużej”. Szybko wykazał się pracowitością, dzięki której wyrobił sobie pozycję w redakcji i zajmuje się różnymi tematami. Najchętniej przedstawia wiadomości ze świat gier, rozrywki i technologii oraz przygotowuje recenzje gier i sprzętu. Jeśli jest zadanie – Wojtek na pewno się z nim zmierzy. 
cropper