FSR Redstone może trafić do niemal każdej gry. Optiscaler odblokowuje technikę generowania klatek

Technologie
265V
FSR Redstone
Maciej Zabłocki | Dzisiaj, 10:45

Zaledwie kilka dni po oficjalnej premierze pakietu FSR Redstone, społeczność moderska ponownie pokazała siłę. Choć najnowsza technologia generowania klatek od AMD, wspierana przez uczenie maszynowe, oficjalnie dostępna jest tylko w garstce tytułów, twórcy narzędzia Optiscaler znaleźli sposób na jej implementację w większości gier obsługujących skalowanie obrazu. To przełom dla posiadaczy kart RDNA 4, którzy czuli niedosyt związany z ograniczoną listą wspieranych produkcji.

Oficjalna lista gier wspierających FSR 3.14+ z nowym algorytmem ML jest wciąż krótka i obejmuje około 30 pozycji (na samym dole newsa możecie sprawdzić listę). Dla porównania, konkurencyjne rozwiązanie DLSS 4 MFG znajduje się już w ponad 175 tytułach. Lukę tę postanowili wypełnić twórcy Optiscaler, popularnego narzędzia do modyfikacji metod upscalingu. W najnowszej, testowej wersji oprogramowania (o numerze 1215) dodano obsługę bibliotek SDK FFX 2.1, co pozwala na wymuszenie działania FSR Redstone FG w grach, które teoretycznie tego nie obsługują.

Dalsza część tekstu pod wideo

Kluczem do sukcesu jest wykorzystanie istniejących w grach wektorów ruchu i danych zaimplementowanych pod starsze wersje DLSS lub FSR. Proces instalacji wymaga pobrania wersji deweloperskiej z serwera Discord twórców i skopiowania plików do folderu z grą.

Rozwiązanie oferuje dwie główne ścieżki konfiguracji, zależne od silnika gry:

  • Dla gier ze starszym Streamline SDK 1 (np. A Plague Tale: Requiem): wykorzystuje się funkcję "OptiFG". W tym scenariuszu Optiscaler bazuje na ogólnych danych dostępnych dla upscalera. Testy wykazują, że choć metoda działa, różnica wizualna między starszym FSR 3.1.6 a nowym FSR 4.0.0 (ML) jest trudna do wychwycenia gołym okiem, prawdopodobnie ze względu na mniej precyzyjne dane wejściowe
  • Dla gier ze Streamline SDK 2 (np. Star Wars: Jedi Survivor): tutaj technologia pokazuje pazur. Dzięki wtyczce "Optipatcher" można wykorzystać natywne dane wejściowe przygotowane pod DLSS Frame Generation i przekierować je do algorytmu FSR Redstone. W takim Jedi Survivor uzyskano bardzo stabilny frame pacing, a elementy interfejsu były poprawnie wykluczane z procesu generowania klatek, co wyeliminowało artefakty graficzne

Dzięki pracy społeczności, posiadacze najnowszych Radeonów nie muszą czekać na oficjalne łatki od deweloperów, by sprawdzić potencjał uczenia maszynowego w generowaniu klatek. To kolejny dowód na to, że na PC "niemożliwe" to tylko kwestia czasu.

wsparcie
resize icon

Źródło: WCCFTech

Komentarze (3)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper