Wojciech Gruszczyk Wojciech Gruszczyk 26.06.2020 18:43
The Last of Us 2 Ellie
2378V

Sukces The Last of Us 2 w obliczu innych gier Sony. Wynik robi wrażenie

Sony potwierdziło dzisiaj pierwszy wynik sprzedaży The Last of Us 2, ale rezultat robi wrażenie dopiero w momencie, gdy zestawimy go z innymi osiągnięciami SIE Worldwide Studios. Japończycy na tej generacji zapewnili sporo dobrych tytułów, ale Naughty Dog pobiło wszystkie rekordy.

Pomimo negatywnej kampanii na Metacritic i petycji o „remake historii”, The Last of Us 2 jest najlepiej sprzedającą się produkcją Sony na aktualnej generacji. Gracze kupili ponad 4 mln egzemplarzy w zaledwie 3 dni od premiery, co na papierze wygląda dobrze, ale warto zestawić to osiągnięcie z pozostałymi sukcesami japońskiej korporacji.

Trudno nie zgodzić się ze stwierdzeniem, że PS4 otrzymało wiele bardzo mocnych gier first-party przygotowanych na zlecenie Sony. Produkcje tworzone na wyłączność to jeden z atutów Japończyków, dzięki którym firma osiągnęła duży sukces.

Tak prezentuje się sprzedaż gier Sony w pierwszych trzech dniach od premiery:

  • The Last of Us 2 – ponad 4 mln
  • Spider-Man – 3,3 mln
  • God of War – 3,1 mln
  • Uncharted 4 – 2,7 mln
  • Horizon: Zero Dawn – 2,6 mln (w 14 dni od premiery)

Nowa marka rozwijana przez Guerrilla Games według oficjalnych danych również została doceniona przez graczy i Sony jest zadowolone z wyniku (to aktualnie główne IP studia), ale jak widać – Aloy na początku wygenerowała znacznie gorszy wynik.

Dla porównania pierwszy The Last of Us na PlayStation 3 osiągnął 3,4 mln w pierwszych trzech tygodniach od premiery w połowie 2013 roku. Rezultat ten sprawił, że gra Naughty Dog była „najszybciej sprzedającym się nowym IP na PlayStation 3”. W tamtym czasie Sony informowało o sukcesie i przekroczeniu oczekiwań.

Źródło: Twitter: BenjiSales

Tagi: Naughty Dog Sony Interactive Entertainment The Last of Us Part II