Kajetan Węsierski Kajetan Węsierski 25.01.2020 11:15
cyberpunk 2077 powód przesunięcia
5028V

Cyberpunk 2077 nie został przesunięty z powodu Xboksa One. Plotki zdementowane przez jednego z twórców

Niedawne plotki odnośnie do powodów opóźnienia najnowszego projektu od polskiego studia okazały się nieprawdą. Zdementował je jeden z członków ekipy odpowiadającej za prace nad grą.

Cyberpunk 2077 to przez wielu najbardziej wyczekiwana gra tego roku. Fani odliczają już tygodnie do premiery i wierzą, że może być to kolejny ogromny skok dla całej branży. Cóż, potencjał niewątpliwie jest. Teraz pozostaje czekać na premierę i liczyć, że ta nie zostanie już opóźniona. 

Jeszcze w środku tygodnia informowaliśmy Was o tym, jakoby powodem przełożenia daty premiery gry, miała być słaba wydajność na starszych konsolach- szczególnie pierwszym Xboksie One, z 2013 roku. Dziś sprostowanie sytuacji nadeszło ze strony samych twórców, którzy stanowczo zaprzeczyli plotkom. 

Jeszcze wczoraj do sytuacji odniósł się reżyser God of War (2018), który ostudził domysły, pisząc na Twitterze, że to normalne, iż gra nie działa płynnie przed wejściem w ostateczną fazę produkcji. Jeśli jednak to Was nie przekonało, to na oficjalnym forum CD Projekt RED pojawił się wpis jednego z twórców, Benzenzimmerna:

Cory Barlog (reżyser God of War- przyp. red.) trafił w samo sedno. Oczywiście, że optymalizujemy grę pod kątem Xbox One, PlayStation i PC, ponieważ właśnie to robi się na ostatnich etapach rozwoju gry. Podczas procesu tworzenia wiele elementów nie jest zoptymalizowanych, ponieważ funkcjonuje wiele zmiennych, które mają na to wpływ. 

Banalne powody, takie jak "opóźnienie gry z powodu Xboksa" rzeczywiście mogą być dobrą plotką, ale daleko im do prawdy. Zawsze jest mnóstwo aspektów, które na to wpływają. Wśród nich, i mogę mówić wyłącznie za siebie, jest choćby naprawienia prostych błędów, aby wypolerować grę do perfekcji. Nie ma ukrytych przekazów, zwyczajnie pracujemy nad grą. 

Reasumując, wygląda na to, że gra zwyczajnie potrzebowała więcej czasu i żaden konkretny system nie jest temu winien. Niezależnie od powodu, miejmy nadzieję, że przyjdzie nam przenieść się do fantastycznego świata już 17 września bieżącego roku!

QLOC na ratunek!

A nadzieję odnośnie do utrzymania nowej daty premiery podsyca samo CD Projekt RED, które postanowiło sięgnąć po małą pomoc. Interesujący wydawcy ogłosili, że dołączają do ekipy stojącej za tworzeniem wyczekiwanej gry. Mowa o ekipie QLOC, która specjalizuje się w portach i remasterach

W swojej historii mieli oni okazję pracować z wieloma studiami, wśród których znalazły się na przykład Capcom i Namco Bandai. Czy oznacza to, że doczekamy się wersji na inne konsole? Na ten moment nie warto wyrokować, ale pewne jest jedno- dodatkowych rąk do pracy nigdy za wiele. 

Przeczytaj również:

Źródło: https://gamingbolt.com/cyberpunk-2077-developer-disputes-rumored-reason-for-delay

Tagi: CD Projekt CD Projekt RED Cyberpunk 2077