Cyberpunk 2077 i sprawa crunchu. Międzynarodowe Stowarzyszenie Twórców Gier reaguje na działania CD Projektu

Gry
4571V
Cyberpunk 2077 i sprawa crunchu. Międzynarodowe Stowarzyszenie Twórców Gier reaguje na działania CD Projektu
Iza Łęcka | 21.01.2020, 10:10

Międzynarodowe Stowarzyszenie Twórców Gier wydało oświadczenie dotyczące ostatnich słów prezesa CD Projektu. Deweloperzy odpowiedzialni za Cyberpunk 2077 muszą zmierzyć się z kilkumiesięcznym crunchem, który może bardzo negatywnie wpłynąć na cały zespół.

Zespół pracujący nad Cyberpunk 2077 według oficjalnych informacji długo bronił się przed crunchem. Twórcy mogli świadomie dysponować swoim wolnym czasem i nie czuli presji związanej z przygotowaniem wielkiej produkcji.

Dalsza część tekstu pod wideo

Adam Kiciński w ubiegłym tygodniu potwierdził, że niestety zespołowi nie uda się ominąć pracy w nadgodzinach - słowa te spotkały się z szybką reakcją Międzynarodowego Stowarzyszenia Twórców Gier. Renee Gittins (dyrektor wykonawcza) wydała w tej sprawie oświadczenie:

„Równowaga między pracą a życiem prywatnym jest kluczowa dla zdrowia psychicznego twórców gier, a studia powinny brać pod uwagę dobre samopoczucie swoich pracowników przy ustalaniu nowej daty premiery. Gracze są bardziej świadomi presji wywieranej na twórcach gier i lepiej rozumieją opóźnienia. Miejmy nadzieję, że studio, które odniosło tak duży sukces jak CDPR, będzie miało środki na wsparcie dłuższego cyklu rozwojowego w celu ograniczenia crunchu. Podczas gdy wcześniej zauważyli, że ich crunch nie jest obowiązkowy [CD Projekt wydał oświadczenie dotyczące walki z crunchem – red.], crunch staje się bardziej zdecydowany, gdy wspiera się dłuższe godziny pracy i jeszcze silniejszy, gdy bezpośrednio prosi się deweloperów o pracę w nocy lub w weekendy.

Crunch jest jednym z głównych czynników w branży gier, który powoduje wypalenie deweloperów i wysoki wskaźnik odchodzenia z branży. Dbałość o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników nie tylko wspomaga tworzenie najwyższej jakości gier, ale także sprawia, że branża gier staje się jeszcze silniejsza, wspierając dalszy rozwój i dobrobyt naszych twórców.”

Trudno nie zgodzić się przedstawicielką Międzynarodowego Stowarzyszenia Twórców Gier, ale podobne słowa powinny pojawiać się w przypadku każdego opóźnienia dużej produkcji AAA – bo jest to jednoznaczne z crunchem. CD Projekt przedstawił sytuację jasno i podkreślił, że chociaż próbowano zapanować nad nadgodzinami, teraz Cyberpunk 2077 wchodzi w finalną fazę, a twórcy będą mierzyć się z wieloma wyzwaniami, by móc doprowadzić tytuł na rynek w jakości, jaka usatysfakcjonuje graczy.

Jesteście zainteresowani tematem Cyberpunka 2077? Przeczytajcie te wiadomości:

Interesuje Cię ten tytuł? Sprawdź nasz poradnik do Cyberpunk 2077.

Źródło: https://www.playstationlifestyle.net/2020/01/19/igda-on-cyberpunk-2077-crunch/

Komentarze (117)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper