Zespół pracujący nad Cyberpunk 2077 według oficjalnych informacji długo bronił się przed crunchem. Twórcy mogli świadomie dysponować swoim wolnym czasem i nie czuli presji związanej z przygotowaniem wielkiej produkcji.
Adam Kiciński w ubiegłym tygodniu potwierdził, że niestety zespołowi nie uda się ominąć pracy w nadgodzinach - słowa te spotkały się z szybką reakcją Międzynarodowego Stowarzyszenia Twórców Gier. Renee Gittins (dyrektor wykonawcza) wydała w tej sprawie oświadczenie:
„Równowaga między pracą a życiem prywatnym jest kluczowa dla zdrowia psychicznego twórców gier, a studia powinny brać pod uwagę dobre samopoczucie swoich pracowników przy ustalaniu nowej daty premiery. Gracze są bardziej świadomi presji wywieranej na twórcach gier i lepiej rozumieją opóźnienia. Miejmy nadzieję, że studio, które odniosło tak duży sukces jak CDPR, będzie miało środki na wsparcie dłuższego cyklu rozwojowego w celu ograniczenia crunchu. Podczas gdy wcześniej zauważyli, że ich crunch nie jest obowiązkowy [CD Projekt wydał oświadczenie dotyczące walki z crunchem – red.], crunch staje się bardziej zdecydowany, gdy wspiera się dłuższe godziny pracy i jeszcze silniejszy, gdy bezpośrednio prosi się deweloperów o pracę w nocy lub w weekendy.
Crunch jest jednym z głównych czynników w branży gier, który powoduje wypalenie deweloperów i wysoki wskaźnik odchodzenia z branży. Dbałość o zdrowie psychiczne i fizyczne pracowników nie tylko wspomaga tworzenie najwyższej jakości gier, ale także sprawia, że branża gier staje się jeszcze silniejsza, wspierając dalszy rozwój i dobrobyt naszych twórców.”
Trudno nie zgodzić się przedstawicielką Międzynarodowego Stowarzyszenia Twórców Gier, ale podobne słowa powinny pojawiać się w przypadku każdego opóźnienia dużej produkcji AAA – bo jest to jednoznaczne z crunchem. CD Projekt przedstawił sytuację jasno i podkreślił, że chociaż próbowano zapanować nad nadgodzinami, teraz Cyberpunk 2077 wchodzi w finalną fazę, a twórcy będą mierzyć się z wieloma wyzwaniami, by móc doprowadzić tytuł na rynek w jakości, jaka usatysfakcjonuje graczy.
Jesteście zainteresowani tematem Cyberpunka 2077? Przeczytajcie te wiadomości:
- CD Projekt odrobił już prawie całe straty na GPW. Przełożenie premiery Cyberpunka 2077 nie jest problemem
- Cyberpunk 2077 z własnymi Funko POP. Oficjalna prezentacja
- Cyberpunk 2077. Projektant gry zapowiada, że oczekiwanie będzie tego warte
- Cyberpunk 2077 będzie „ukoronowaniem” aktualnej generacji. Wersja na PS5 i Xbox Series X to odległy temat