Wiedźmin 4 jest wzorowany na dwóch hitach. CD Projekt RED przyznaje się do inspiracji

Wiedźmin 4 to nowy rozdział growej sagi, którą od lat przedstawia CD Projekt RED w oparciu o twórczość Andrzeja Sapkowskiego. Jednak w przypadku powstającej produkcji zespół nie wzoruje się wyłącznie na znanych już dziełach, tudzież na słynnej, poprzedniej części.
Chociaż w ostatnich dniach CD Projekt RED zaprezentowało jedynie demo technologiczne prezentujące narzędzia, jakie posiada Unreal Engine 5.6, dało również wgląd w kilka wcześniej niewidzianych lokacji i w to, jak może wyglądać oraz działać Wiedźmin 4.
Nie jest tajemnicą, że dla deweloperów Wiedźmin 3 wciąż jest punktem odniesienia w wielu aspektach, np. w tworzeniu zadań czy immersyjnego świata. Jednak twórcy nie ukrywają, że nie chcą jedynie powtórzyć swojego sukcesu, ale i go przebić.




Jednym z elementów, który szczególnie się wyróżniał, był poziom interakcji i wpływu na otoczenie. Okazuję się, że w tym aspekcie CD Projekt RED wzoruje się na konkurencyjnych tytułach, które w ostatnim czasie podbiły serca miłośników gatunku RPG, Kingdom Come: Deliverance II i Baldur's Gate 3. Do inspiracji produkcją Warhorse Studios przyznał się w rozmowie z PC Gamer, współdyrektor generalny CDPR, Adam Badowski.
Kocham Kingdom Come za realizm i klimat, poczucie humoru. Symulacja w nim jest świetna. Jest tak wiele opcji, możesz zmieniać świat, to jest super. I chcielibyśmy to utrzymać, chcielibyśmy również podążać za tym trendem. Więc to są z pewnością nasze następne kroki i jest to rodzaj podobnego wyzwania do tego, co mamy w Wiedźminie 3 ze względu na otwarty świat i opowiadanie historii, swobodę wyboru. Ale jednocześnie chcielibyśmy budować bardzo głębokie, bardzo dobrze umotywowane postacie. Więc to jest czasami sprzeczne. To wspaniałe wyzwanie projektowe.
W przypadku dzieła od Larian Studios dewelopera interesują postacie, sposób ich napisania i to jak reagują na decyzje gracza.
Lubimy w pełni budować postacie, rozumieć przeszłość i przyszłość motywacji postaci. Dlatego zajmuje to tyle czasu. [W BG3] też są świetne postacie, ale czasami twoje wybory, ponieważ w pracy Larian jest swoboda wyboru, zmuszają cię do użycia innych sztuczek niż nasze. Ale myślę, że obserwujemy się nawzajem, i nie ma tak wielu takich gier, więc to naturalne, tak, i widzimy, jak gracze reagują, jak fani reagują na te taktyki.
Jednak Wiedźmin 4 z pewnością nie będzie kopią obu produkcji, co podkreśla Michał Nowakowski.
To trochę niejasna odpowiedź, ale żeby było jaśniej, zdecydowanie nie zamierzamy robić gry takiej, jak Larian. To jest rodzaj gry, którą oni potrafią robić. Ale wiele rzeczy, dotyczących tego, jak postacie mogą wchodzić w interakcje ze światem i co to robi, było dla nas z pewnością inspiracją
Dla członka zarządu w CD Projekt inspiracja nie jest jednak niczym złym, a wręcz uważa, że to normalna praktyka, która jest w stanie pomóc w stworzeniu jak najlepszej gry. Szczególnie takiej, która ma duży otwarty świat.
Wiele z tego, co pokazał Baldur's Gate 3, było inspiracją, i szczerze mówiąc, nie ma w tym nic wstydliwego. Myślę, że każdy, kto obecnie wydaje gry, patrzy wstecz na to, co zostało zrobione wcześniej, i zastanawia się, co zadziałało i co było świetne, oraz jak i czy można to zastosować w swoich projektach. Więc z pewnością było wiele inspiracji tym, co zrobiło BG3, ale myślę, że nadal bardziej trzymamy się tego, czym był Wiedźmin 3 i Cyberpunk, nawet jeśli nie chcemy po prostu tworzyć kolejnej takiej gry, tylko z lepszą grafiką. Chcemy wprowadzać innowacje w zakresie tego, co jest dostępne pod względem rozgrywki i tak dalej. Mam nadzieję, że kiedy nadejdzie czas, będzie to jasne również dla fanów.