Bartosz Dawidowski Bartosz Dawidowski 27.08.2019 12:29
Fortnite
643V

Lokacje i motywy z Borderlands w Fortnite! Aktualizacja 10.20

Ciekawe wieści dla fanów Borderlands. Uniwersum tej popularnej marki wdarło się do świata Fortnite.

Światy Fortnite i Borderlands zderzają się dzięki nowej promocji w ramach popularnej strzelaniny sieciowej Epic Games.

Od dzisiaj do 10 września zaczyna się w Fortnite wydarzenie związane z Borderlands. W świecie gry otwarto obszar Pandora Rift, w którym można szaleć w ikonicznych dla marki Gearbox Software lokacjach. Wspólny projekt zawiera w Fortnite również tematyczne wyzwania z darmowymi nagrodami, elementy kosmetyczne m.in. związane z Claptrapem oraz inne atrakcje.
 

Warto sprawdzić przy okazji:


Wydarzenie jest częścią aktualizacji 10. 20. Poniżej pełna lista modyfikacji:
 

Battle Royale

Co nowego?

Fortnite X Chaos
Czas rozpętać Chaos. Przekroczcie granice zdrowych zmysłów i odkryjcie nową strefę szczeliny, zainspirowaną planetą Pandora. Ten wspólny projekt zawiera również tematyczne wyzwania z darmowymi nagrodami, elementy kosmetyczne Psychola i Claptrapa oraz inne atrakcje! Cały ogrom Chaosu możecie zobaczyć w naszym artykule lub na poniższym filmie!


Bańkosłona
Tę bańkę niełatwo jest przebić. Schrońcie się pod kopułą odporną na pociski i wybuchy!
10BR_ShieldBubble_Social.jpg

Bronie i przedmioty

  • Bańkosłona
    • Przedmiot rzadki.
    • Do znalezienia w łupach luzem, skrzyniach, zrzutach zaopatrzenia i automatach do sprzedaży przedmiotów.
    • Działa przez 30 sekund.
    • Tworzy dużą bańkę, która zatrzymuje pociski i chroni przed wybuchami, jednak gracze wciąż mogą przez nią przechodzić.
      • Wewnątrz bańki można używać broni palnej i materiałów wybuchowych, lecz pociski ani wybuchy nie przenikają na zewnątrz.
      • Emiter bańki ma 400 pkt. wytrzymałości. Zniszczenie go powoduje wyłączenie bańki.
  • BRUTAL
    • Ikona BRUTALA na mapie jest już zawsze widoczna na mapie.
      • Ma to poprawić świadomość obecności i pozycji BRUTALA u wszystkich graczy w meczu.
  • Poniższe zmiany w BRUTALU zostały wprowadzone 22 i 23 sierpnia.
    • Zmniejszono maksymalną liczbę rakiet wystrzeliwanych przez BRUTALA w jednej salwie z 10 do 6.
    • Zmniejszono częstotliwość wystrzeliwania rakiet przez BRUTALA o 56%.
    • BRUTAL nie zapewnia już materiałów kierowcy ani strzelcowi po rozdeptaniu lub staranowaniu elementów otoczenia.
    • Przywrócono promień wybuchu rakiet BRUTALA do wartości pierwotnych.
      • W hotfixie z 22 sierpnia zmniejszyliśmy promień wybuchu o 42%. Ta zmiana jednak zdawała się szczególnie przesadzona i BRUTALOWI ze zmniejszoną liczbą rakiet i gorszą mobilnością zbyt trudno było trafiać cele. 23 sierpnia więc przywróciliśmy promień uszkodzeń (w trybach podstawowych) do wartości sprzed 22 sierpnia. Wciąż monitorujemy zmiany w BRUTALU, by zyskać pewność, że są zbieżne z naszymi celami.
        • Od wersji 10.20 te zmiany dotyczą także gier na Arenie i w turniejach.
    • Wydłużono czas odnowienia zrywu z 3 do 5 s.
    • Zmniejszono przyśpieszenie uzyskiwane po użyciu dopalacza w powietrzu o 33%.
    • Dostosowano częstotliwość występowania BRUTALI w 1, 2 i 3 fazie burzy w podstawowych trybach gry.
      • Uwaga: Te zmiany nie dotyczą częstotliwości występowania w grach na Arenie i w turniejach. Te wartości występowania znajdziecie w Informacjach o aktualizacji 10.10.
      • Burza – faza 1
        • Zwiększono maksymalną liczbę wystąpień BRUTALA z 5 do 6.
        • Zmniejszono szansę pojawienia się 0 BRUTALI z 29% do 14.3%.
        • Nowe szanse wystąpienia
          • 14.3% szansy na wystąpienie 0.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 1.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 2.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 3.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 4.
          • 14,3% szansy na stworzenie 5.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 6.
        • Dawne szanse wystąpienia
          • 29% szansy na wystąpienie 0.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 1.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 2.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 3.
          • 14,3% szansy na wystąpienie 4.
          • 14,3% szansy na stworzenie 5.
      • Burza – faza 2
        • Zwiększono maksymalną liczbę wystąpień BRUTALA z 3 do 5.
        • Nowe szanse wystąpienia
          • 16,7% szansy na wystąpienie 0.
          • 16,7% szansy na wystąpienie 1.
          • 16,7% szansy na wystąpienie 2.
          • 16,7% szansy na wystąpienie 3.
          • 16.7% szansy na wystąpienie 4.
          • 16,7% szansy na wystąpienie 5.
        • Dawne szanse wystąpienia
          • 25% szansy na wystąpienie 0.
          • 25% szansy na wystąpienie 1.
          • 25% szansy na stworzenie 2.
          • 25% szansy na wystąpienie 3.
      • Burza – faza 3
        • Nowe szanse wystąpienia
          • 25% szansy na wystąpienie 0.
          • 25% szansy na wystąpienie 1.
          • 25% szansy na wystąpienie 2.
          • 25% szansy na wystąpienie 3.
        • Dawne szanse wystąpienia
          • 33% szansy na wystąpienie 1.
          • 33% szansy na wystąpienie 2.
          • 33% szansy na wystąpienie 3.
    • Zmniejszono koszt użycia tarczy strzelca z 200 do 75 jedn. materiałów.
    • Zwiększono wytrzymałość BRUTALA z 1000 do 1250 pkt.
  • Złomoszczelina
    • Przywrócono Złomoszczelinę we wszystkich trybach.
  • Usunięto z gry
    • Zmieniacz Burzy
    • Tommy gun
    • Karabin snajperski Zwiadowca Burzy

  • Poprawki błędów
  • Naprawiono błąd, który powodował, że Złomoszczelina nie niszczyła BRUTALA przy trafieniu.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący, że BRUTALE nie były niszczone przy uderzeniu przez Złomoszczelinę.
  • Bronie i przedmioty otrzymywane z automatów do sprzedaży przedmiotów nie różnią się już od broni i przedmiotów wyświetlanych po ich otrzymaniu.
  • Naprawiono błąd pozwalający na ustawienie Fontanny Obfitości dużo szybciej niż zamierzono.
  • Strzelba bojowa nie traci już na celności, gdy gracz przełączy się na nią z broni, która najlepiej funkcjonuje po wycelowaniu (np. ze snajperki).
  • Fala Uderzeniowa działa teraz prawidłowo na członków hordy.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający uzupełnienie zdrowia z 49 do 50 pkt. przy użyciu małych mikstur osłony.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że śmierdzibomby zadawały mniej obrażeń graczom używającym BRUTALA.
  • Strzelcy siedzący w BRUTALU pozbawionym kierowcy nie będą już mieć zasłoniętego pola widzenia w wirze wulkanu.
  • BRUTAL nie może już jeździć na deskolotce.
  • Stan uszkodzenia BRUTALA jest teraz widoczny, gdy gracze z wyposażonym malowaniem pojazdu wsiądą do pustego BRUTALA.
  • Przeładowanie strzelby BRUTALA nie uniemożliwia już wystrzeliwania rakiet.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że powietrzne uderzenie BRUTALA zadawało więcej uszkodzeń generatorom hordy, niż zamierzono.
  • Nie można już zatrzymać odliczania samozniszczenia BRUTALA.
  • Zmiana miejsca lub opuszczenie BRUTALA podczas ładowania rakiet nie uniemożliwia już wykonywania emotek.
  • Wejście do BRUTALA nie uniemożliwia już używania broni i przedmiotów po opuszczeniu go.

Rozgrywka

  • Pandora
    • W oazie w pobliżu Oazy Odpoczynku nadajnik szczeliny doprowadził do stworzenia portalu prowadzącego na Pandorę.
      • Część wspólnego projektu Fortnite X Chaos
      • Ta strefa szczeliny bardzo przypomina planetę Pandora. To nie jest jednak tylko model; obowiązują tam również te same zasady, co na oryginalnej planecie!
        • W tej strefie szczeliny gracze zaczynają odzyskiwać osłony 4 sekundy po odniesieniu ostatnich obrażeń.
      • Pandora będzie dostępna do 10 września.
  • Wykrzywione Miasteczko
    • Dodano przejezdne drogi, łączące miasteczko z okolicznymi wzgórzami. 
      • Ma to służyć poprawieniu jakości gry podczas ostatnich kręgów na obszarze Wykrzywionego Miasteczka.
  • Zwiększono czas stawiania kolejnych struktur w turbobudowaniu z 0,05 s do 0,15 s.
    • Postawienie pierwszej struktury w turbobudowaniu pozostaje bez zmian.
  • Poniższe zmiany zostały wprowadzone 23 sierpnia:
    • Ruch burzy
      • Kurczące się strefy bezpieczne nie będą już się poruszać w późnych fazach meczu.
        • Uwaga: Ta zmiana nie dotyczy gier na Arenie i w turniejach.

Poprawki błędów

  • Wejście BRUTALEM w strefę szczeliny Wykrzywionego Miasteczka nie powoduje już utrzymywania się filtru ekranu i efektu zakazu budowy po opuszczeniu strefy szczeliny.
  • Wyrzucenie z BRUTALA nie powoduje już przejścia graczy w niezamierzony stan powalenia, w którym mogą chodzić i biegać, lecz nie mogą zostać ożywieni.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że członkowie hordy nie atakowali graczy prowadzących BRUTALA.
  • Uszkodzenie BRUTALA nie jest już wliczane do progu obrażeń Gniewu Burzy.
  • Złomoszczelina nie rani już graczy przebywających w niezniszczalnych budynkach.
  • Zniszczenie obiektu, na którym znajduje się skrzynia lub pojemnik z amunicją, teraz powoduje ich otwarcie.

Grafika i animacja

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący przenikanie lewej ręki Katalizator przez niektóre plecaki w pozycji bezczynności w lobby.
  • Strój J4K-MU-T4M oraz malowanie EQ teraz mają prawidłowe animacje na konsoli PlayStation 4.
  • Wejście do BRUTALA w strefie szczeliny Wykrzywionego Miasteczka i opuszczenie tej strefy w BRUTALU nie uniemożliwia już przywrócenia wyposażonego stroju gracza.

Dźwięk

  • Zmieniono kształt przestrzeni wytłumiania odgłosów Złomoszczeliny ze sfery na kapsułę.
    • Ma to poprawić słyszalność obiektów Złomoszczeliny, gdy powstają one wysoko nad graczami.
  • Ściszono odgłos przegrzewania się Miniguna.

Poprawki błędów

  • Odgłos lontu Granatu Odłamkowego nie rozlega się już podczas rzutu.
  • Odgłos busa bojowego nie rozlega się już z niewłaściwego miejsca na wyspie startowej.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający odtwarzanie odgłosów powstających obiektów Złomoszczeliny, jeśli w gracza uderzył rzucony przedmiot.

Interfejs

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd uniemożliwiający graczom zobaczenie wyzwań po pierwszym zalogowaniu się w sezonie X.
  • Interfejs sterowania u strzelca BRUTALA nie pokazuje już nieprawidłowych przycisków podczas gry przy użyciu pada.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający prawidłową aktualizację ikony gracza, który ustawił losowy strój z szafki.
  • Po użyciu bandaży lub małych mikstur osłon nie występuje już błąd przy zaokrąglaniu wartości zdrowia i osłony.
  • Naprawiono błąd powodujący wyświetlanie niewłaściwego zestawu członków drużyny w panelu społecznościowym.

Powtórki

  • Powtórki lokalne mają teraz taki sam interfejs, jak powtórki z serwera lub transmisji.
  • Po zlikwidowaniu gracza podczas powtórki kamera zacznie śledzić jego towarzyszy z drużyny lub gracza, który go zlikwidował.
  • Zmieniono kolejność oraz elementy interfejsu sterowania powtórkami. 
    • W ramach tej zmiany usunięto przycisk wywoływania listy graczy. Gracze nadal mogą wywołać tę listę z poziomu ekranu mapy.
  • 20 sierpnia wyłączyliśmy streamowanie powtórek z serwera na konsolach PlayStation 4 i Xbox One, by poprawić stabilność i zaradzić pogorszeniu wydajności.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd powodujący znikanie po przewinięciu powtórki mniejszych obiektów Złomoszczelin, które dotknęły ziemi.
  • Rzucane pociski Złomoszczeliny nie są już powielane w powtórkach.
  • Upadek obiektów Złomoszczeliny na ziemię podczas powtórki nie tworzy już nowych obiektów.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający odtwarzanie odgłosów Złomoszczeliny podczas powtórki.

Wersja na urządzenia mobilne

  • iOS przeprowadza teraz optymalizację zawartości podczas pierwszego uruchamiania gry po jej aktualizacji. Zredukuje to zacinanie się gry i czas wczytywania podczas oczekiwania na odlot busa bojowego.
  • Ponownie włączono obsługę trybu 60 klatek/s na iPhonach 8.
  • Zaktualizowano grafiki widoczne na ekranie podczas aktualizacji gry.

Poprawki błędów

  • Pola list gier, nowości oraz strony wydarzenia wyświetlają już prawidłowe grafiki.
  • Poprawiono model kolizji postaci z niektórymi elementami kosmetycznymi.
  • Naprawiono błąd dźwiękowy występujący podczas używania BRUTALA na Androidzie.
  • Opuszczenie filmiku nie powoduje już zaciemnienia ekranu.
  • Poprawiono ustawienie tekstu w menu wyzwań.
  • Naprawiono błąd powodujący lewitowanie taśm amunicyjnych podczas prowadzenia BRUTALA.
  • Naprawiono błąd powodujący aktywację strzelania automatycznego przeciwko niektórym pojazdom.

Tryb kreatywny

Co nowego?

Zestaw budowli z Pandory
Odtwórzcie ulubione miejsca z Pandory! W najbliższej przyszłości do Fortnite zawita blok w klimatach Pandory, więc pamiętajcie, by przesyłać i udostępniać swoje dzieła. Jest to część wspólnego projektu Fortnite X Chaos.
10BR_Mayhem_Prefab_NewsHeader.jpg

Wyschnięta wyspa
Pustynny kanion z wysokimi szczytami i ostrymi skałami, inspirowany pustynnym regionem Pandory na mapie Battle Royale.
Pandora_woRocks.png

Łączność
Urządzenia głośnika oraz komunikatów w interfejsie dadzą waszym graczom nowe możliwości zorientowania się w sytuacji.
NewsHeader_HUDMessageDevice.jpg

Rozświetlcie pole bitwy!
Pozwólcie swoim graczom na badanie mrocznych zakątków mapy przy pomocy pochodni i pistoletu z latarką.
NewsHeader_FlashlightPistol.jpg

Wyspy

  • Dodano pustynny kanion z wysokimi szczytami i ostrymi skałami, inspirowany pustynnym regionem mapy Battle Royale.

Poprawki błędów

  • Podłoże na Lodowych Wyspach Jeziornych nie migocze już w wersji mobilnej.

Rozgrywka

  • Do opcji filtrów kamery dodano nowe ustawienie: Komiksowy.
  • Do menu ustawień gry dodano opcję „Niszczenie przy użyciu broni”.
    • Określa ona, jak mocno broń graczy uszkadza elementy otoczenia i budowle na mapie.
    • Brak, 10%, 25%, 50%, 75%, 100%, 125%, 150%, 175%, 200%, 300%, 400%, 500%, natychmiast (domyślnie: 100%)
  • Do menu ustawień gry dodano opcję „Uprawnienia edycji”.
    • Określa ona, kto może edytować podczas gry budowle wzniesione przez graczy.
    • Domyślne, każdy (domyślnie: domyślne).  Domyślne – gracze mogą edytować budowle wzniesione własnoręcznie lub przez towarzyszy z drużyny.  Każdy – każdy gracz może edytować budowle wzniesione przez dowolnego gracza.
  • Do opcji dołączania do trwającej gry w menu gry dodano nowe ustawienie: „Dołącz w następnej rundzie”.

Poprawki błędów

  • Gracze nie tracą już możliwości ruchu po wejściu do pojazdu, który częściowo nachodzi na szczelinę.
  • Naprawiono błąd uniemożliwiający pojawianie się stworów na Latających Wyspach Kevina.
  • Gracze nie będą już mieć dostępu do ekwipunku z trybu kreatywnego na mapie Battle Royale po wejściu do Wykrzywionego Miasteczka lub Sklepowej Sadyby.

Znany problem:

  • Nieobsadzone pojazdy nie aktywują pułapek. Przez to nie działa wiele wysp kreatywnych, które wykorzystują ten mechanizm do aktywacji zdarzeń. Pracujemy nad rozwiązaniem problemu.

Bronie i przedmioty

  • Dodano pistolet z latarką.
    • Umożliwia graczom obronę podczas przemierzania ciemnych zakamarków.
    • Przedmiot rzadki.
    • Korzysta z lekkich nabojów.
    • Obrażenia: 26.
    • Trafienie w głowę: 52.
    • 6,75 strzału na sekundę.
    • 16 nabojów w magazynku.
  • Dodano pochodnię.
    • Płonąca żagiew, którą można oświetlić sobie drogę.
    • Przedmiot rzadki.
    • Nie nadaje się do walki w zwarciu.

Poprawki błędów

  • Pułapki już aktywują się w reakcji na graczy zamienionych w rekwizyty.
  • Pozycja kamery jest bardziej stabilna podczas przełączania między różnymi rekwizytami przy użyciu Rekwizytomatu.
  • Usunięto kilka błędów związanych z interakcją Rekwizytomatu i stanu powalenia.

Gotowce i galerie

  • Dodano 6 nowych gotowców:
    • Pandora, kompleks kontenerów
    • Pandora, stos „L”
    • Pandora, stos nadawczy
    • Pandora, schron-stodoła
    • Pandora, schron-dom
    • Pandora, schron-zajazd
  • Dodano 6 nowych galerii:
    • Pandora
    • Pandora, rekwizyty
    • Pandora, rekwizyty, duże
    • Pandora, kontenery
    • Pandora, kości i skały
    • Pandora, światła

Poprawki błędów

  • Podłogi z galerii zboczy nie będą już automatycznie ulegać zniszczeniu po wklejeniu.
  • Efekty Kuli Motyla są już widoczne przy ustawieniu niższego poziomu szczegółowości grafiki.
  • U dołu niektórych ścian z galerii pueblo nie występuje już niewidzialna kolizja.
  • Gotowiec Wielkiej Piramidy nie ma już czarnej podłogi w wersji mobilnej.
  • Obraz Pomidorka z galerii Mega Marketu i obraz Stęchłego Składu z galerii rekwizytów Stęchłych mają teraz model kolizji.
  • Gracze nie mogą już przeszukiwać łóżka z gotowca domku na palach.
  • Elementy z galerii rekwizytów elementów domowych zapewniają teraz po zniszczeniu właściwe materiały.
  • Można już wklejać fabryczne dachy z galerii Stęchłego Składu i Stołówki.

Urządzenia

  • Dodano urządzenie generatora liczb losowych. 
    • Losuje on liczbę z zakresu między dwoma wartościami, po czym ją wyświetla. Może on również przyznawać punkty lub zastosować wylosowaną wartość na przestrzeni obok siebie, co służy do aktywacji innych urządzeń.
    • Limit wartości 1: 0-99 (domyślnie: 1). Może to być wartość minimalna lub maksymalna.
    • Limit wartości 2: 0-99 (domyślnie: 6). Może to być wartość minimalna lub maksymalna.
    • Wygrywająca wartość: Jeśli wylosowana liczba jest wyższa od tej wartości, wygrywasz! Można użyć tej opcji w połączeniu z innymi lub wykorzystać ją do wysłania sygnału aktywacji. 
      •  0-99 (domyślnie: 4)
    • Mnożnik wyniku: Mnoży wyświetlany wynik (i wartość wygrywającą) urządzenia; np. jeśli wylosujesz 5 z mnożnikiem x10, urządzenie wyświetli wartość 50.
      •  1-10 (domyślnie: 1)
    • Czas losowania: Określa, ile czasu trwa losowanie jednej liczby. 
      •  Natychmiast, 1-30 s (domyślnie: 3 s)
    • Opóźnienie resetowania: Określa, ile czasu urządzenie odczeka po wylosowaniu liczby, zanim będzie można je aktywować ponownie.
      • Brak, 1 s, 2 s, 3 s, 5 s, 10 s, 20 s, 30 s, 1 min, 2 min, 3 min, 5 min, 10 min, 15 min, 20 min (domyślnie: brak).
    • Przyznawaj punkty: Określa sytuację, w której gracz aktywujący to urządzenie otrzyma punkty.
      • Nigdy, zawsze, przy wygranej, przy przegranej (domyślnie: nigdy)
    • Typ punktacji: Określa sposób przyznawania nagrody punktowej.
      • Dodaj, usuń, ustaw (domyślnie: dodaj)  
        • Dodaj/usuń – podwyższa lub obniża aktualny wynik gracza o ustawioną liczbę punktów.
        • Ustaw – zmienia aktualny wynik gracza na ustawioną wartość, ignorując wcześniej zdobyte punkty.
    • Wartość punktowa: określa liczbę punktów przyznawanych graczowi.
      • Wynik losowania, 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 35, 50, 100, 200 (domyślnie: wynik losowania)
    • Strefa: Określa, czy to urządzenie posiada strefę, a jeśli tak, z której strony panelu ona się znajduje. Po zakończeniu losowania zostanie podświetlone miejsce w strefie, zależnie od wylosowanej liczby. Podświetlone miejsce aktywuje aktywatory, sekwencery muzyczne, głośniki oraz inne generatory liczb losowych.
      • Brak, z przodu, z lewej, z prawej, z tyłu (domyślnie: brak)
    • Długość: długość strefy.
      • ½, normalna, 2-20, 24, 26, 28, 30, 40, 60, 80, 100 (domyślnie: 4)
    • Szerokość: szerokość strefy.
      • ½, normalna, 2-20, 24, 26, 28, 30, 40, 60, 80, 100 (domyślnie: normalna)
    • Wysokość: wysokość strefy.
      • ½, normalna, 2-20, 24, 26, 28, 30, 40, 60, 80, 100 (domyślnie: normalna)
    • Widoczność podczas gry: wył., wł. (domyślnie: wł). Jeśli ta opcja jest wyłączona, urządzenie nadal można aktywować za pomocą sygnału, lecz gracze nie będą mogli użyć urządzenia.
    • Odtwarzanie dźwięku: określa, czy urządzenie ma odtwarzać dźwięki przy losowaniu, wygranej i przegranej.
      • Wył., wł. (domyślnie: wł.)
    • Drużyna: dowolna, 1-16 (domyślnie: dowolna)
    • Włączone: określa, kiedy urządzenie jest aktywne. 
      • Wyłączono, włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra (domyślnie: włączono)
    • Aktywuj w fazie gry: rozpoczyna losowanie na początku ustawionej fazy gry. 
      • Nigdy, przed grą, rozgrzewka, początek gry (domyślnie: nigdy)
    • Odbiorniki: 
      • Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Aktywuj przy transmisji od: rozpoczyna losowanie po otrzymaniu sygnału na ustawionym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Anuluj przy transmisji od: Przerywa ewentualne trwające losowanie po otrzymaniu sygnału na ustawionym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
    • Nadajniki:
      • Po wygranej transmituj na: jeżeli wylosowana liczba „wygrała”, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Po przegranej transmituj na: jeśli wylosowana liczba „przegrała”, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Po wylosowaniu maksimum transmituj na: jeśli wylosowano najwyższą możliwą liczbę, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Po wylosowaniu minimum transmituj na: jeśli wylosowano najniższą możliwą liczbę, wysyła sygnał na ustawionym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
  • Dodano urządzenie menadżera wyniku. 
    • Zapewnia ono punkty graczowi, który je aktywuje. Można je aktywować wyłącznie przy użyciu odbiorników – gracze nie mogą używać tego urządzenia bezpośrednio.
    • Wartość punktowa
      • Określa liczbę punktów przyznawanych przy pierwszej aktywacji tego urządzenia w danej grze.
        • -200, -100, -50 , -35, -20, -15, -10, -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 35, 50, 100, 200 (domyślnie: 0)
    • Typ przyznawania punktów: Określa rodzaj wpływu tego urządzenia na wynik gracza, który je aktywował.
      • Dodaj, odejmij, ustaw, brak (domyślnie: dodaj) 
        • Dodaj/odejmij – podwyższa lub obniża aktualny wynik gracza.
        • Ustaw – zmienia aktualny wynik gracza na ustawioną wartość, ignorując wcześniej zdobyte punkty.
        • Brak – nie zmienia aktualnego wyniku gracza, dzięki czemu urządzenie może służyć jako licznik.
    • Drużyna
      • Dowolna, 1-16 (domyślnie: dowolna)
    • Liczba aktywacji
      • Określa, ile razy można aktywować urządzenie, zanim przestanie ono reagować. Ustawioną wartość można zresetować za pomocą odbiornika „Resetuj przy transmisji od” nawet po osiągnięciu limitu.
        • Bez końca, 1-10 (domyślnie: bez końca)
    • Zmiana wartości punktowej
      • Za każdym kolejnym razem, gdy urządzenie zostanie aktywowane po pierwszym przypadku, liczba przyznawanych punktów zostanie zmieniona o ustawioną tu wartość. Umożliwia to stworzenie szeregu coraz większych lub coraz mniejszych nagród.
        • -200, -100, -50 , -35, -20, -15, -10, -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 35, 50, 100, 200 (domyślnie: 0)
    • Minimalna liczba punktów
      • Określa minimalną wartość, do jakiej można zmniejszyć liczbę przyznawanych punktów przy użyciu opcji „Zmiana wartości punktowej”. Liczba przyznanych punktów nigdy nie zejdzie poniżej tę wartość, nawet jeśli wartość początkowa jest niższa.
        • -999, -500, -400, -300, -200, -100, -50 , -35, -20, -15, -10, -5, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 5, 10, 15, 20, 35, 50, 100, 200 (domyślnie: -999)
    • Maksymalna liczba punktów
      • Określa maksymalną wartość, do jakiej można zwiększyć liczbę przyznawanych punktów przy użyciu opcji „Zmiana wartości punktowej”. Liczba przyznanych punktów nigdy nie przekroczy tej wartości, nawet jeśli wartość początkowa jest wyższa.
        • -200, -100, -50 , -35, -20, -15, -10, -5, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 5, 10, 15, 20, 35, 50, 100, 200, 300, 400, 500, 999 (domyślnie: 999)
    • Włączenie: decyduje, kiedy urządzenie jest aktywne. Wyłączone urządzenie nie może zostać aktywowane przez odbiorniki.
      • Wyłączono, włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra (domyślnie: włączono)
    • Widoczność w grze: wył., wł. (domyślnie: wył.)
    • Transmituj po osiągnięciu wyniku
      • Urządzenie nada transmisję, gdy przyzna ustaloną liczbę punktów.
        • -200, -100, -50 , -35, -20, -15, -10, -5, -4, -3, -2, -1, 0, 1, 2, 3, 4, 5, 10, 15, 20, 35, 50, 100, 200 (domyślnie: 0)
    • Odbiorniki:
      • Aktywuj przy transmisji od: przyznaje punkty aktywującemu graczowi po otrzymaniu sygnału na ustawionym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Włącz przy transmisji od
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Wyłącz przy transmisji od
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Resetuj przy transmisji od
        • Po otrzymaniu sygnału na określonym kanale urządzenie zostanie włączone, liczba przyznawanych punktów zresetowana do wartości ustawionej przez opcję „Wartość punktowa”, a liczba aktywacji wyzerowana.
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Zmień wartość przy transmisji od
        • Powoduje zmianę aktualnie przyznawanej liczby punktów o wartość z opcji „Zmiana wartości punktowej”, bez przyznawania punktów aktywującemu graczowi.
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
    • Nadajniki:
      • Przy maksimum aktywacji transmituj na
        • Po aktywowaniu urządzenia tyle razy, ile wynosi wartość opcji „Liczba aktywacji”, wysyła sygnał na wybranym kanale.
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Po wysłaniu wyniku transmituj na
        • Po przyznaniu liczby punktów ustalonej przez opcję „Transmituj po osiągnięciu wyniku” wysyła sygnał na wybranym kanale.
          • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
  • Dodano urządzenie głośnika. 
    • Po aktywacji odtwarza ono dźwięk słyszalny dla wszystkich w pobliżu.
    • Odgłos z głośnika: Określa, który dźwięk odtwarzać.
      • Brak, Akcent A, Akcent B, Akcent C, Odbicie A, Odbicie B, Koniec A, Koniec B, Porażka A, Porażka B, Wspomnienie, Koniec gry, Magia, Tajemnica A, Tajemnica B, Tajemnica C, Neutralny, Pozytywny, Nagroda A, Nagroda B, Przestrach A, Przestrach B, Sukces A, Sukces B, Sukces C, Niespodzianka A, Niespodzianka B, Zaskoczenie, Przejście A, Przejście B, Otwarcie, Zmycie (domyślnie: Akcent A)
    • Głośność: bardzo niska, niska, średnia, wysoka, bardzo wysoka (domyślnie: średnia)
    • Wytłumianie: Określa, jak daleko rozlega się dźwięk.
      • blisko, średnio, daleko, bardzo daleko, wyspa (domyślnie: średnio). Ustawienie „wyspa” oznacza, że dźwięk będzie słyszalny na całej mapie.
    • Zachowanie przy ponownej aktywacji: określa, jak urządzenie ma się zachować, jeśli zostanie aktywowane ponownie podczas odtwarzania dźwięku.
      • Ignoruj, uruchom ponownie (domyślnie: ignoruj)
    • Włączenie: decyduje, kiedy urządzenie jest aktywne. Wyłączone urządzenie nie może zostać aktywowane przez odbiorniki.
      • Wyłączono, włączono, tylko rozgrzewka, tylko gra (domyślnie: włączono)
    • Aktywuj po trafieniu: określa, czy to urządzenie można aktywować przez uszkodzenie go.
      • Tak, nie (domyślnie: tak)
    • Widoczność podczas gry: wył., wł. (domyślnie: wył.)
    • Odbiorniki:
      • Aktywuj przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału).
      • Włącz przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału).
      • Wyłącz przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału).
  • Dodano urządzenie komunikatów interfejsu.
    • Urządzenie to umożliwia wyświetlanie komunikatów tekstowych w interfejsie u graczy, używając różnych stylów tekstu. Komunikaty mogą być wyświetlane w określonym czasie lub aktywowane przez aktywatory i odbiorniki. Na ekranie może być wyświetlany tylko jeden komunikat naraz, niezależnie od jego położenia.
    • Treść komunikatu
      • Pole tekstowe o długości do 80 znaków.
    • Drużyna
      • Wszystkie, 1-16 (domyślnie: wszystkie)
    • Czas od początku rundy
      • Komunikat zostanie wyświetlony po ustalonym czasie, licząc od momentu rozpoczęcia gry.
        • Brak, 1-10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 30 s, 40 s, 50 s; 1 min, 2 min, 3 min, 4 min, 5 min (domyślnie: 10 s)
    • Czas wyświetlania
      • Decyduje, ile czasu komunikat będzie wyświetlany na ekranie.
        • 1-5 s, 10 s, 15 s, 20 s, 25 s, 30 s, 40 s, 50 s, 60 s, na stałe (domyślnie: 5 s)
    • Styl tekstu
      • Domyślny, mały, duży, pogrubiony, bardzo duży, niebieski, niebieski pogrubiony, pomarańczowy, pomarańczowy pogrubiony, czerwony, czerwony obrys (domyślnie: domyślny)
    • Typ komunikatu
      • Określa ważność komunikatu. Komunikaty domyślne trafiają do kolejki razem z innymi komunikatami. Komunikaty krytyczne są wyświetlane od razu.
        • Domyślny, krytyczny (domyślnie: domyślny)
    • Odtwórz dźwięk
      • Wł., wył. (domyślnie: wł.)
    • Miejsce
      • Określa, w którym miejscu ekranu ma być wyświetlany komunikat.
        • Pośrodku na dole, pośrodku na górze, pośrodku z prawej (domyślnie: pośrodku na dole)
    • Widoczność podczas gry
      • Widoczny, ukryty (domyślnie: ukryty)
    • Odbiorniki
      • Pokaż przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
      • Ukryj przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
  • Dokonano kilku zmian w urządzeniu zaawansowanego sterownika burzy.
    • Ogólnie staramy się uprościć korzystanie z zaawansowanego sterownika burzy i zaawansowanych nadajników burzy, by ułatwić graczom tworzenie własnych burz.
    • Dodano opcję „Stwórz burzę na początku gry”.
      • Czy burza ma pojawiać się zaraz po rozpoczęciu gry?
        • Tak, nie (domyślnie: tak)
    • Dodano opcję „Stwórz burzę przy transmisji od”.
      • Tworzy burzę po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
    • Dodano opcję „Zniszcz burzę przy transmisji od”.
      • Wyłącza sterownik burzy, natychmiast usuwając burzę po otrzymaniu sygnału na określonym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
    • Dodano opcję „Po zakończeniu fazy transmituj na”.
      • Po zakończeniu każdej z faz burzy wysyła sygnał na określonym kanale.
        • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
    • Usunięto opcje ruchu fazy początkowej i faz końcowych – ich wykorzystanie w związku z nadajnikami burzy było niejasne. Naszym założeniem jest, by końcowe fazy burzy były ustawiane za pomocą nadajników burzy.
  • Dokonano kilku zmian w urządzeniu zaawansowanego nadajnika burzy:
    • Usunięto ustawienie „Nie zastępuj” ze wszystkich opcji – wszystkie wartości muszą być teraz konkretnie ustawione, dodaliśmy również wartości domyślne. Miało to na celu zredukowanie niejasności w temacie współdziałania nadajników burzy i generatora burzy.
    • Usunięto ustawienie „Brak” z opcji „Charakter ruchu”.
      • Decyduje, czy burza po wejściu w tę fazę ma przemieścić się do tego nadajnika, czy też w losowym kierunku.
    • Dodano nowe ustawienie opcji „Promień końcowy”: 0 m.
  • Dodano nowe opcje do generatora przedmiotów, panelu generatora przedmiotów oraz generatora przedmiotów do przechwycenia:
    • Po podniesieniu przedmiotu transmituj na
      • Brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
  • Dodano więcej ustawień do opcji „Czas trwania” w urządzeniu licznika czasu:
    • 6 minut, 7 minut, 8 minut, 9 minut, 11 minut, 12 minut, 13 minut, 14 minut
  • Dodano kilka opcji do urządzenia radia:
    • Odtwarzaj przed grą: nie, tak (domyślnie: nie)
    • Odtwarzaj podczas rozgrzewki: nie, tak (domyślnie: nie)
    • Odtwarzaj podczas gry: nie, tak (domyślnie: nie)
    • Odtwarzaj podczas zakończenia rundy: nie, tak (domyślnie: nie)
    • Odtwarzaj podczas zakończenia gry: nie, tak (domyślnie: nie)
    • Odtwórz przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału).
    • Zatrzymaj przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału).
  • Dodano więcej opcji do urządzenia wybuchowego:
    • Widoczność podczas gry: wł., wył. (domyślnie: wł.)
    • Kolizja podczas gry: wł., wył. (domyślnie: wł.)
    • Zderzaj się ze: wszystkim, tylko z brońmi (domyślnie: ze wszystkim)
    • Po eksplozji transmituj na: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
    • Włącz widoczność przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
    • Wyłącz widoczność przy transmisji od: brak kanału, 1-32 (domyślnie: brak kanału)
    • Dodano nowe ustawienia opcji „Czas do detonacji od chwili rozpoczęcia gry”: 11, 13 i 14 minut.
  • Dodano nowe opcje urządzenia „Ekwipunek i ustawienia drużyny”.
    • Zakończ rundę przy transmisji od: Kończy aktualną rundę zwycięstwem tej drużyny.
    • Po Po likwidacji drużyny transmituj na: Nadaje transmisję w momencie likwidacji całej drużyny powiązanej z tym urządzeniem
  • Usunięto opcję z urządzenia celu.
    • Kolizja podczas gry: gdy widoczny
      • Ustawienie to powodowało problemy z wydajnością w sieci.

Poprawki błędów

  • Ustawienia niektórych urządzeń na konsoli Xbox One są już prawidłowo zapisywane (dotyczy to m.in. punktów startowych, billboardów i urządzeń wybuchowych).
  • Naprawiono błąd powodujący zwiększenie zużycia pamięci przez urządzenie billboardu do 200 jednostek.
  • Urządzenie przyśpieszacza teraz działa na BRUTALA.
  • Początkowa faza burzy rozpocznie się teraz w miejscu ustawienia zaawansowanego sterownika burzy.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że opcje „Stwórz burzę przy transmisji od” kontrolerów burzy resetowały istniejącą burzę.
  • Odgłosy środowiskowe zaawansowanego nadajnika burzy nie są już słyszalne podczas gry.
  • Gracze nie mogą już używać broni po odrodzeniu się w aktywnej strefie rozbrojenia.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że przedmioty do zebrania blokowały używanie innych pobliskich aktorów.
  • Obrys urządzenia Bariery nie jest już widoczny w dużej odległości od graczy.
  • Urządzenie Bariery będzie teraz blokować graczy w lobby przed grą.
  • Naprawiono błąd sprawiający, że urządzenie ekwipunku i ustawień drużyny wysyłało błędny sygnał o likwidacji drużyny w sytuacji, gdy drużyna nie została jeszcze zlikwidowana.
  • Filtr kamery „Retro” jest już renderowany poprawnie na konsolach PlayStation 4 i Xbox One; poprawiono również inne zakłócenia renderowania na urządzeniach mobilnych.
  • Generator stworów pokazuje teraz opisy podczas przeglądania opcji dostosowania.

Interfejs i opcje społecznościowe

  • Teraz po wyłączeniu opcji „Zezwól na budowanie” w menu ustawień pasek budowania będzie ukryty, a przyciski budowania wyłączone.
  • Dodano przycisk „Kopiuj” w menu tworzenia gry; pozwala on graczom szybko stworzyć kopię istniejącej wyspy.

Poprawki błędów

  • Ekran nie będzie już ulegać zaciemnieniu przy używaniu BRUTALA przez gracza, który uległ likwidacji.
  • Naprawiono błąd powodujący nieprawidłowe śledzenie rankingu graczy/drużyn przez widżet interfejsu w grze.
  • Można już zaznaczać pola tekstowe na konsolach PlayStation 4 oraz Switch.
  • Poprawiono menu tablicy wyników w trybie kreatywnym podczas wyświetlania powtórek; teraz pokazuje ono przyciski zamknięcia menu i opuszczenia meczu.

Ratowanie Świata

Co nowego?

Wątek fabularny „Długa droga do domu”
Przeszłość i przyszłość zderzają się podczas nowej przygody, która grozi zagładą czasoprzestrzeni! Pomóż Ray, Dennisowi i Larsowi przetrwać ten trudny czas.
Social.jpg

Kilofy kosmetyczne
Przygotujcie się na zbieranie w wielkim stylu, bo kilofy szykują zamach na szafkę!
10StW_PickaxeLocker_Social.png

Pułapka: Nagłośnienie ścienne
Niech pustaki się radują, tańcują, a przede wszystkim nie atakują! Sprawcie, by pustaki tańczyły do upadłego, wykorzystując nową pułapkę – nagłośnienie ścienne!
10StW_SpeakerTrap_Social.jpg

Misje i systemy

  • Odkryjcie możliwe przyszłe losy Ray, Larsa, Dennisa, a nawet Neda w wątku, w którym przeszłość zderza się z przyszłością!
    • Przejdźcie serię 15 zadań, których wykonanie zapewni wam złoto, talony okolicznościowe, nowe legendarne bronie dystansowe, a także nowego Budowniczego!
  • Quinn rusza w kolejną trasę w drugiej części jej „Piosenki na lato”!
    • W tym tygodniu Quinn kontynuuje podróż do stacji radiowej, by nadać swoją piosenkę na lato.
    • Zapoznajcie się z 1 częścią „Piosenki na lato”, zanim Quinn przygotuje się na kolejną porcję przygód.
    • Część 1 jest dostępna do 29 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
    • Część 2 będzie dostępna od 29 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Do możliwych zadań dnia dodano „Tępienie pustaków (pistolet maszynowy)”.
  • Zaktualizowano interfejs odznaki „Uratuj Ocaleńców”; teraz poprawnie pokazuje on wymagania do zdobycia srebrnej, złotej i platynowej odznaki (srebrna wymaga co najmniej 3, złota co najmniej 5, platynowa 9).
  • Wieża Radarowa teraz przyjmuje tylko tyle Bluglutu, ile potrzeba do wykonania dodatkowych skanów.
  • Zmniejszono skalowanie poziomu mocy pustaków między celami podrzędnymi w wątku „Pora ruszać w drogę”.
  • Teraz gwarantowana jest misja ewakuacji schronu w regionie Doliny Samowitości o poziomie mocy 64.
  • Zwiększono nagrody otrzymywane za wykonanie zadania kuli cienia.

Poprawki błędów

  • Pojazd z wątku „Pora ruszać w drogę” teraz znika przy porażce w misji.
  • MISIU oraz Wieża Elektryczna ulegają teraz zniszczeniu przy zderzeniu z ciężarówką w wątku „Pora ruszać w drogę”, jeśli zostaną umieszczone na jej trasie.
  • Zlokalizowanie serwerów w misji „Czy próbowałeś go wyłączyć i włączyć?” wymaga teraz większego zbliżenia się do serwerów; ponadto nie można tego zrobić przez ściany.
  • Mapa Doliny Samowitości wskazuje teraz, w których strefach można wykonać zadanie „Szersza perspektywa”.
  • Gracze w ekipach prywatnych nie będą już tracić dostępu do stref niskiego poziomu, gdy zostaną sparowani z graczami o wyższym poziomie mocy.
  • Pustaki pojawiają się już poprawnie we wszystkich falach obrony burzowej tarczy.
  • Uwaga: Zauważyliśmy, że błąd ten powodował blokowanie się prawidłowych miejsc pojawiania się pustaków, więc teraz niektóre amplifikatory będą atakowane z innego kierunku!

Interfejs

Poprawki błędów

  • Przyciski emotek są już widoczne i można je przypisać w kampanii Ratowanie Świata
  • Lamy w cenie 0 V-dolców/talonów rentgenowskich będą teraz pokazywać cenę 0 V-dolców, a nie 0 talonów rentgenowskich.
  • Usunięto dodatkowe odstępy między liczbami i ikonami walut w sklepie z przedmiotami.
  • Przycisk wyboru nie jest już wyłączany podczas obsługi procesu odbierania nagród z księgi kolekcji przy użyciu myszy.
  • Przypięte zadania nie będą już powiększać się ani rozciągać w poziomie na mapie strefy.
  • Sztandar i statystyki przywódcy są teraz prawidłowo wypełniane na pasku drużyny po opuszczeniu strefy razem z ekipą.
  • Gracze nie mogą już zmieniać przywódców ekip w trakcie dobierania graczy.
  • Bronie nie pokazują już „danych domyślnych” w misjach wątku „Pora ruszać w drogę”. Zamiast tego pokazują obracającą się ikonę wczytywania, dopóki informacje nie będą gotowe do wyświetlenia.
  • Karty przedmiotów nie będą już migotać podczas otwierania lamy w sklepie.
  • Komunikaty o postępach nie powodują już zachodzenia informacji o zadaniach na elementy interfejsu nad nimi.
  • Wyłączono ekrany wczytywania z ogłoszeniami, zakrywane przez wypunktowane informacje o celach podczas wczytywania misji.
  • Opis Miny Zbliżeniowej na ekranie ulepszenia gadżetów podaje teraz prawidłowy promień wybuchu.

Wydajność

  • Nieznacznie zredukowano zużycie pamięci na końcu poziomu.

Bohaterowie

  • Karbid stawia się na wezwanie i powraca do sklepu okolicznościowego!
    • Profit standardowy: Bzyk i Pstryk
      • Lewa i Prawa powodują teraz ból, który zadaje 13 pkt. bazowych obrażeń od energii na sekundę przez 3 s
    • Profit dowódcy: Bzyk i Pstryk +
      • Lewa i Prawa powodują teraz ból, który zadaje 26 pkt. bazowych obrażeń od energii na sekundę przez 3 s. Lewa i Prawa stają się kosmicznymi pistoletami, które wystrzeliwują odbijające się promienie laserowe, przebijające wrogów.
    • Dostępny w sklepie okolicznościowym od 29 sierpnia, godz. 2:00 czasu polskiego.
  • Na scenę wchodzi Dennis Junior, nowy mityczny Budowniczy!
    • Profit standardowy: Szatkownica
      • Likwidacje przy użyciu toporów mają 11% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu (efekt zwiększa obrażenia o 50% oraz prędkość ataku w zwarciu o 32% i słabnie w ciągu 8 s).
    • Profit dowódcy: Szatkownica +
      • Likwidacje przy użyciu toporów mają 37% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu.
    • Profit drużynowy: Wymiatanie Na Całego
      • WYMAGANIA: 2 Czadowych bohaterów.
      • Efekt Rockowego Riffu zwiększa również wskaźnik trafień krytycznych o 160 (ten efekt słabnie w ciągu 8 s) i leczy 73 pkt. bazowego zdrowia.
      • Można go zdobyć w wątku wydarzenia „Długa droga do domu”.
  • Rozwal konkurencję jako nowa Żołnierka – Breakbeatowa Tygrysica!
    • Profit standardowy: Bojowe Bity
      • Zlikwidowanie 10 wrogów w ciągu 9 s daje efekt Rockowego Riffu.
    • Profit dowódcy: Bojowe Bity +
      • Zlikwidowanie 4 wrogów w ciągu 9 s daje efekt Rockowego Riffu.
    • Można ją zdobyć z czadowej lamy.
  • Zostań gwiazdą jako nowa Budownicza – Power Popowa Penny!
    • Profit standardowy: Porwij Widownię
      • Likwidacje silnymi atakami mają 12,5% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu.
    • Profit dowódcy: Porwij Widownię +
      • Likwidacje silnymi atakami mają 40% szansy na to, że dadzą efekt Rockowego Riffu.
    • Można ją zdobyć z czadowej lamy.
  • Przykuj uwagę jako nowa Rubieżniczka – Pokazowa Quinn!
    • Profit standardowy: Sub-Wafle
      • Zebranie metalu z przedmiotów ma 32% szansy na zebranie Sub-Wafli. Zjedzenie Sub-Wafla daje efekt Rockowego Riffu.
    • Profit dowódcy: Sub-Wafle +
      • Zebranie metalu z przedmiotów ma 100% szansy na zebranie Sub-Wafli. Zjedzenie Sub-Wafla daje efekt Rockowego Riffu.
    • Można ją zdobyć z czadowej lamy.
  • Studencki Hiro, nowy Ninja, zostaje zawodnikiem meczu!
    • Profit standardowy: Wytrącenie Piłki
      • Zlikwidowani wrogowie mają 7% szansy na to, że upuszczą piłkę-futbolówkę. Futbolówki dają po podniesieniu efekt Rockowego Riffu.
    • Profit dowódcy: Wytrącenie Piłki +
  • Zlikwidowani wrogowie mają 23% szansy na to, że upuszczą piłkę-futbolówkę. Futbolówki dają po podniesieniu efekt Rockowego Riffu.
  • Można go zdobyć z czadowej lamy.

Poprawki błędów

  • Poprawiono niekonsekwentną kolizję Uderzenia Burzącego po szarży z upadkiem.
  • Efekt Podkręconych Pułapek jest już poprawnie usuwany z pułapek po zniszczeniu BAZY.
  • Stanie wewnątrz MISIA już nie uniemożliwia pustakom namierzenia gracza.

Bronie i przedmioty

  • Czadowe lamy są już dostępne!
    • Zawierają 4 nowych Czadowych bohaterów oraz 5 broni-boomboksów!
    • Cena: 500 talonów wydarzenia „Pora ruszać w drogę”
  • Dodano zestaw broni-boomboksów, do zdobycia w czadowych lamach:
    • Blaster Beatów: Karabin szturmowy o dużej sile trafienia, strzelający seriami po dwa pociski przebijające wrogów.
    • Crescendo: Snajperka, którą można podładować w celu zwiększenia obrażeń. Jej pociski przebijają trafionych wrogów.
    • Przebijacz Bębenków: Włócznia o wysokiej sile ataku i możliwości wykonywania pchnięć na sporą odległość.
      • Silny atak: Impuls Dźwiękowy – uderzenie włócznią o ziemię, które odrzuca pobliskich wrogów oraz chwilowo zwiększa obrażenia zadawane przez ciebie i pobliskich sojuszników. Efekt kumuluje się do 4 razy.
    • Mikrofon: Toporna pałka o doskonałych możliwościach odrzucenia.
      • Silny atak: Impuls Sprzężenia – Uderza mikrofonem w ziemię, rażąc falą dźwiękową wrogów przed sobą.
    • Woofer: Strzelba, która emituje impulsy dźwiękowe na obszarze średnich rozmiarów stożka, odrzucając trafionych wrogów.
  • Nowa pułapka, Nagłośnienie ścienne, jest już dostępna po wykonaniu zadania „Doświadczony podróżnik” z wątku „Pora ruszać w drogę”
    • Pułapka ta ogłusza mgielne potwory, a inne pustaki zmusza do tańca na pewien czas.
  • Zaktualizowano ikonę broni widoczną obok karty obrońcy, by zaznaczyć, czy może on korzystać z pistoletów maszynowych.
  • Ujednolicono i skrócono czas tworzenia wszelkich przedmiotów, niezależnie od ich klasy rzadkości. 
    • Tworzenie broni trwa 5 sekund.
    • Tworzenie pułapek trwa 3 sekundy.
    • Tworzenie amunicji trwa 2 sekundy.
    • Tworzenie składników trwa 0,5 sekundy.
  • Obniżono koszt tworzenia schematu paneli leczących:
    • Zwykłe i niepospolite: 2 zioła, 4 kwiaty, 1 boczek.
    • Rzadkie: 3 zioła, 5 kwiatów, 1 boczek.
    • Epickie: 4 zioła, 5 kwiatów, 1 boczek.
    • Legendarne: 5 ziół, 6 kwiatów, 1 boczek.

Poprawki błędów

  • Można teraz zwiększać klasę rzadkości pistoletów maszynowych.
  • Pułapki teraz obracają się poprawnie, gdy są umieszczane w sytuacji braku podłogi.
  • Mgielne blastery nie ślizgają się już po odrzuceniu przez gracza przy strzale z lasera.
  • Naprawiono błąd w lampowym karabinie snajperskim, powodujący celowanie w różne punkty przy kolejnych strzałach.
  • Promień śmierci nie emituje już jasnych białych rozbłysków, gdy strzela się z niego w pobliżu innych graczy.
  • Sztandar nie ulega już samozniszczeniu, chyba że ten sam gracz postawi nowy sztandar.

Rozgrywka

  • Możliwość personalizacji kilofów jest już dostępna w szafce!
    • Wybierzcie dowolny styl odblokowany w ramach postępów w grze lub dowolny kilof zdobyty w trybie Battle Royale.
    • Możecie również używać w Battle Royale kilofów zdobytych podczas kampanii Ratowanie Świata – aby je odblokować, zalogujcie się do trybu kampanii.
    • Więcej informacji w naszym wpisie na blogu.
      • Uwaga: Usuwamy silny atak kilofów, gdyż nie pasuje do zbierania. Ta zmiana uwzględnia także dodanie podwójnych kilofów. Zmiana nie dotyczy Uderzenia Burzącego Rubieżnika.
  • Gry wojenne – Podwójne starcie: Zwiększono odporność na odrzucenie u złotych gruchotaczy, by nie można ich było trwale zablokować w miejscu przy użyciu pułapek zamrażających i paneli skokowych.

Poprawki błędów

  • Gry Wojenne, Kwantowe odliczanie: Naprawiono błąd powodujący pojawianie się drugiej fali w niewłaściwym miejscu.
  • Aktywny nadajnik obozu pojawia się już prawidłowo u graczy dołączających do trwającej misji niszczenia obozów.
  • Ciężarówka nie zacina się już widocznie po ponownym połączeniu w wątku „Pora ruszać w drogę”.
  • Naprawiono rzadki błąd, czasami powodujący zawieszenie się gry podczas powalenia gracza.
  • Dostosowano miejsca pojawiania się stworów w symulacji gier wojennych „Kwantowe odliczanie”.
  • Kolce ścienne zwiększają teraz wynik bojowy przy każdym zranieniu wroga.

Grafika i animacja

Poprawki błędów

  • Efekt graficzny spętania nie dotyczy już elementów otoczenia.
  • Efekty graficzne śpiących gruchotaczy, kradziejów i blasterów są już wyświetlane poprawnie.

Dźwięk

  • Usunięto muzykę z ekranu wyniku.

Poprawki błędów

  • Odgłosy burzy nie utrzymują się już po zmianie trybu gry.

Ogólne

  • Gracze otrzymają teraz wszystkie kilofy, jakie zdobyli podczas gry w kampanię Ratowanie Świata, do użytku we wszystkich trybach gry. Aby je odblokować, należy się zalogować do kampanii Ratowanie Świata.

Społecznościowe

  • Dobieranie graczy nie będzie już przerywane w sytuacji, gdy gracz przeczekujący grę opuści ekipę.

Wydajność

  • iOS przeprowadza teraz optymalizację zawartości podczas pierwszego uruchamiania gry po jej aktualizacji. Zredukuje to zacinanie się gry i czas wczytywania podczas oczekiwania na odlot busa bojowego.
  • Ponownie włączono obsługę trybu 60 klatek/s na iPhonach 8.
  • Skrócono czas wczytywania Fortnite na niektórych modelach komputerów Mac.
  • Naprawiono pogorszenie wydajności na konsolach Xbox One i Switch, do którego doszło w wersji 10.10. Poprawka ta skróci czasy wczytywania i zredukuje sytuacje, w których gracze lądowali na budynkach o niskim poziomie szczegółów.
  • Poprawiono stabilność i wydajność w wersji na iOS poprzez zmniejszenie odległości wczytywania poziomów.
  • Może to wpłynąć na wygląd odległych obiektów.

Różne

  • Zoptymalizowano zużycie czasu na usuwanie zbędnych aktorów budowania.
  • Zoptymalizowano pociski snajperki.
  • Zoptymalizowano elementy kosmetyczne, które dokonywały zbyt kosztownego sprawdzania kolizji.

Tagi: Epic games Fortnite Gearbox Software

Nie przegap