Iza Łęcka Iza Łęcka 09.07.2019 07:00
postać cyberpunk 2077
6545V

Cyberpunk 2077 wygląda na konsolach „niesamowicie”. PlayStation 4 i Xbox One priorytetem

CD Projekt RED podczas wszystkich prezentacji Cyberpunk 2077 dotychczas pokazywał rozgrywkę przygotowaną na mocnym komputerze, choć według jednego z deweloperów – konsolowcy nie muszą się obawiać o jakość gry. PlayStation 4 i Xbox One to platformy „pierwszej klasy”.

Dla Cyberpunk 2077 najważniejsze są konsole. Tak twierdzi jeden z deweloperów, który zapowiada kapitalną oprawę na PlayStation 4 i Xboksie One.

Prezentacja Cyberpunk 2077 na E3 w 1080p, ustawieniach ultra i z ray tracingiem

Już w niedalekiej przyszłości CD Projekt RED zaprezentuje szerokiej publiczności drugie demo Cyberpunk 2077. Możemy podejrzewać, że ponownie (identycznie jak w przypadku E3 2019) twórcy pokażą gameplay nagrany z PC, jednak konsolowcy mogą podobno spać spokojnie.

W sprawie potencjalnej jakości gry na PlayStation 4 i Xboksach One wypowiedział się Alvin Liu z CD Projekt RED. Przedstawiciel rodzimego studia wcześniej wspomniał między innymi o ray tracingu oraz jakości rozgrywki prezentowanej na targach, a tym razem został zapytany o edycje na konsole.

Dziennikarz WCCftech powiedział wprost – czy przygotowanie Cyberpunka 2077 jest wyzwaniem pod względem optymalizacji na konsolach oraz komputerach o słabszej specyfikacji?

„Właściwie nie, mamy niestandardowy silnik, RED Engine. Obecnie to konsole są naszym celem jako platformy pierwszej klasy, a gra wygląda na nich niesamowicie. Tak więc, oczywiście, jeśli wydałeś 2000 dolarów na złożenie PC, to otrzymasz lepszą oprawę. Ale grafika jest całkiem niesamowita jak na to, co dostaniesz od Cyberpunk 2077 na konsolach i komputerach słabszej specyfikacji (low-end)”.

Jest to naprawdę interesująca sytuacja, jednak wciąż są to tylko słowa. Na pełny pokaz rozgrywki z Cyberpunk 2077 w wersji na konsole przyjdzie nam jeszcze zaczekać – choć można śmiało podejrzewać, że CD Projekt RED nawet w tej sytuacji pokaże rozgrywkę z Xboksa One X.

Znacznie większym wyzwaniem będzie na pewno okiełznanie silnika, który nawet na zwykłych Xboksach One i PlayStation 4 będzie miał zapewnić płynną rozgrywkę. Optymalizacja to na pewno spory problem dla wszystkich deweloperów pracujących nad dużymi grami AAA.

Więcej o Cyberpunk 2077:

Źródło: https://wccftech.com/cyberpunk-2077-look-amazing-even-consoles/?fbclid=IwAR14AGyD3TFvC6RGqZ5He8sSaAtSF8UoJpy9qvpDH_PCrUJHINezSckvMyc

Tagi: CD Projekt CD Projekt RED Cyberpunk 2077 konsole playstation 4 ray tracing xbox one

Nie przegap