Sekiro: Shadows Die Twice to gra, która może stawiać opór. Niewykluczone więc, że będziecie potrzebować pomocy niezależnie od tego, czy jesteście początkujący, czy znacie już doświadczenie z grami From Software. W tym poradniku postaramy się zamieścić szereg porad mogących pomóc Wam w zmaganiach.
Sekiro: Shadows Die Twice to najnowsza produkcja From Software. Gra czerpie sporo z poprzednich gier studia, jak seria Dark Souls czy Bloodborne, lecz jednocześnie wprowadza do formuły dużo nowego, dlatego nawet weterani będą prawdopodobnie potrzebowali trochę czasu, by wdrożyć się w rozgrywkę.
Akcja tym razem rozgrywa się w XVI-wiecznej Japonii. Wcielamy się w Wilka, shinobiego, którego zadaniem jest odbić swojego pana, tzw. smoczego potomka, którego krew dawać ma nieśmiertelność, przez co budzi on zainteresowanie klanu Ashina. A przynajmniej tak to wygląda na początku.
    
    
    
    Uwaga #1: Poradnik będzie rozbudowywany w kolejnych dniach o solucję, strategie walki z bossami itd.
Uwaga #2: Screeny w solucji (która pojawi się niedługo) zawierać mogą spoilery.
Aktualizacja #1: Do poradnika dodano strony: Kramarze i łuski karpia skarbów, Nasiona tykwy i Koraliki modlitewne.
Aktualizacja #2: Dodano strony: Teksty ezoteryczne oraz Narzędzia protezy i ulepszenia.
Aktualizacja #3: Dodano strony poświęcone bossom i minibossom.
Aktualizacja #4: Dodano solucję, informacje o zakończeniach, trybie nowej gry oraz spis trofeów.
Start
- Interfejs i system rozwoju
 - Sterowanie i poruszanie
 - Porady na początek
 - Umieranie i smoczy mór
 - Farmienie (Doświadczenie, pieniądze, Boskie konfetti)
 - Gdzie iść (UP#1)
 
Znajdźki i sekrety
- Nasiona tykwy
 - Koraliki modlitewne
 - Kramarze i łuski karpia skarbów
 - Teksty ezoteryczne
 - Narzędzia protezy i ulepszenia
 
Solucja
- Prolog
 - Podzamcze Ashiny
 - Posiadłość rodu Hirata
 - Zamek w Ashinie
 - Świątynia Senpou
 - Głębiny w Ashinie, Ukryty las i Wioska Mibu
 - Zatopiona dolina
 - Powrót do Zamku w Ashinie
 - Źródlany Pałac
 - Powrót do Ashiny (noc)
 - Zakończenia
 - Nowa gra
 
Bossowie
- Dowódca Shigenori Yamauchi
 - Generał Naomori Kawarada
 - Skuty ogr
 - Generał Tenzen Yamauchi
 - Gyoubu Oniwa
 - Łowca shinobi Enshin z Misen
 - Juzou Pijak
 - Pani Motyl
 - Płonący byk
 - Generał Kuranosuke Matsumoto
 - Siedem włóczni Ashiny – Shikibu Toshikatsu Yamauchi
 - Opancerzony wojownik
 - Długoręki parecznik Sen'un
 - Samotny cień, fechmistrz
 - Wojownik Shichimen
 - Elita Ashiny - Jinsuke Saze
 - Genichiro Ashina
 - Małpy z parawanu
 - Shirafuji i Shirahagi
 - Zdeprawowana mniszka (pierwsza walka)
 - Długoręki Parecznik Żyrafa
 - Wodna O'Rin
 - Małpi strażnik
 - Małpi strażnik (Bezgłowa małpa)
 - Tokujiro Żarłok
 - Bezgłowy
 - Samotny cień, Plugaworęki
 - Emma, Łagodne ostrze i Isshin Ashina
 - Wielki shinobi Sowa
 - Zdeprawowana mniszka (walka druga)
 - Pałacowy byk sakury
 - Boski Smok
 - Shigekichi z Czerwonej Straży
 - Siedem włóczni Ashiny - Shume Masaji Oniwa
 - Elita Ashiny - Ujinari Mizuo
 - Samotny cień, włócznik Masanaga
 - Demon nienawiści
 - Isshin, święty miecza
 - Sowa (Ojciec)
 - Wielki wąż
 - Wielki karp
 
Trofea
Wymagania systemowe wersji na PC
Minimalne:
- System operacyjny: Windows 7 64-bit | Windows 8 64-bit | Windows 10 64-bit
 - Procesor: Intel Core i3-2100 | AMD FX-6300
 - Pamięć: 4 GB RAM
 - Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 760 | AMD Radeon HD 7950
 - DirectX: Wersja 11
 - Sieć: Szerokopasmowe połączenie internetowe
 - Miejsce na dysku: 25 GB dostępnej przestrzeni
 - Karta dźwiękowa: Kompatybilna z DirectX 11
 
Rekomendowane:
- System operacyjny: Windows 7 64-bit | Windows 8 64-bit | Windows 10 64-bit
 - Procesor: Intel Core i5-2500K | AMD Ryzen 5 1400
 - Pamięć: 8 GB RAM
 - Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 970 | AMD Radeon RX 570
 - DirectX: Wersja 11
 - Sieć: Szerokopasmowe połączenie internetowe
 - Miejsce na dysku: 25 GB dostępnej przestrzeni
 - Karta dźwiękowa: Kompatybilna z DirectX 11
 
Wstęp
- Interfejs i system rozwoju
 - Sterowanie i poruszanie
 - Porady na początek
 - Umieranie i smoczy mór
 - Farmienie
 - Gdzie iść
 
Znajdźki i sekrety
- Nasiona tykwy
 - Koraliki modlitewne
 - Kramarze i łuski karpia skarbów
 - Teksty ezoteryczne
 - Narzędzia protezy i ulepszenia
 
Bossowie
- Dowódca Shigenori Yamauchi
 - Generał Naomori Kawarada
 - Skuty ogr
 - Generał Tenzen Yamauchi
 - Gyoubu Oniwa
 - Łowca shinobi Enshin z Misen
 - Juzou Pijak
 - Pani Motyl
 - Płonący byk
 - Generał Kuranosuke Matsumoto
 - Siedem włóczni Ashiny – Shikibu Toshikatsu Yamauchi
 - Opancerzony wojownik
 - Długoręki Parecznik Sen'un
 - Samotny cień, fechmistrz
 - Wojownik Shichimen
 - Elita Ashiny Jinsuke Saze
 - Genichiro Ashina
 - Małpy z parawanu
 - Shirafuji i Shirahagi
 - Zdeprawowana mniszka
 - Długoręki Parecznik Żyrafa
 - Wodna O'Rin
 - Małpi strażnik
 - Małpi strażnik (Bezgłowa małpa)
 - Tokujiro Żarłok
 - Bezgłowy
 - Samotny cień, Plugaworęki
 - Emma, Łagodne ostrze i Isshin Ashina
 - Wielki shinobi Sowa
 - Zdeprawowana mniszka (walka druga)
 - Pałacowy byk sakury
 - Boski Smok
 - Shigekichi z Czerwonej Straży
 - Siedem włóczni Ashiny - Shume Masaji Oniwa
 - Elita Ashiny - Ujinari Mizuo
 - Samotny cień, włócznik Masanaga
 - Demon Nienawiści
 - Isshin, święty miecza
 - Sowa (Ojciec)
 - Wielki wąż
 - Wielki karp
 
Solucja
- Prolog
 - Podzamcze Ashiny
 - Posiadłość rodu Hirata
 - Zamek w Ashinie
 - Świątynia Senpou
 - Głębiny w Ashinie, Ukryty las i Wioska Mibu
 - Zatopiona dolina
 - Powrót do zamku w Ashinie
 - Źródlany Pałac
 - Powrót do Ashiny (noc)
 - Zakończenia
 - Nowa gra
 
Trofea