Sekiro: Shadows Die Twice – poradnik do gry - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Sekiro: Shadows Die Twice – poradnik do gry

Posiadłość rodu Hirata

Enkidou | 31.03.2019, 23:00

Posiadłość rodu Hirata - Sekiro poradnik

Aby uzyskać dostęp do tej lokacji, potrzebujesz dzwonka, który wręczy ci starsza kobieta w lokacji Podzamcze Ashiny (wystarczy z nią porozmawiać). Z nim w garści udaj się do Zaniedbanej świątyni i złóż go w ofierze przy Buddzie stojącym pod ścianą po lewej od wejścia. Po uczynieniu tego Wilk przypomni sobie wydarzenia sprzed trzech lat.

Po zjednoczeniu się z posążkiem zeskocz w dół (możesz swobodnie podróżować między teraźniejszością a przeszłością). Zasadniczo droga do celu prowadzi przez most, ale można też wskoczyć do wody i przepłynąć na drugi brzeg. Na jednej z małych 'wysepek' znaleźć możemy oryginalnego jegomością ukrywającego się w dzbanie - Harunagę. Za karpie łuski można u niego kupować przedmioty (na razie jednak mamy mocno ograniczone możliwości, jeśli chodzi o ich kolekcjonowanie).

Po drugiej stronie mostu znajduje się kilku strażników, którzy nie stawiają szczególnego oporu, i wilki. Te najlepiej wyeliminować przy użyciu shurikenów. Po wszystkim wskocz na bramę. Po drugiej stronie znajduje się posążek rzeźbiarza.

Widoczna na screenie droga patrolowana jest przez kilku strażników. Nie są oni szczególnie trudni, ale jeśli chcemy ograniczyć walkę, możemy przeskoczyć przez mur po lewej. Na końcu ścieżki po prawej znajduje się dziura w murze. Przejdź przez nią, omiń/zabij strażników i idz przed siebie. Dojdziesz na plac, gdzie stoją rzędzy chatek i pali się ognisko. W nim znajdziesz przedmiot Ognista beczka, który pozwoli zamontować narzędzie protezy Dysza ogniowa. Najpierw jednak rozpraw się z zakapiorami w okolicy.

Dalej po schodach (w międzyczasie spotkasz przeciwnika i rannego NPC-a). Kiedy dojdziesz do rozwidlenia, idź w lewo. Na końcu drogi jest brama - otworzysz w ten sposób skrót. Cofnij się kawałek i odbij w prawo. Przy małym budynku znajdziesz dwóch rozmawiających strażników (można ich podsłuchać), zaś w środku Małpi topór shinobi, przedmiot pozwalający zamontować narzędzie protezy Wmontowany topór. Swoją drogą warto wrócić do rzeźbiarza przy nadarzającej się okazji - topór przyda się niedługo. Generalnie warto też sprawdzić okolicę - można bowiem znaleźć różne przedmioty (a także handlarza Anayamę; możesz go zabić, ale nie rób tego, ponieważ zniknie w teraźniejszości).

Na szczycie schodów spotkasz trzech przeciwników - dwóch posiada tarcze, dlatego to dobry moment, aby skorzystać z topora. Kawałek dalej czeka natomiast miniboss, z którym walka jest obowiązkowa.


Boss: Łowca shinboi Enshin z Misen

Pokonanie go jest obowiązkowe, jeśli chcemy przejść retrospekcję. Najłatwiej tego dokonać zadając mu śmiertelny cios z zaskoczenia (ukryj się w kwiatach) przed rozpoczęciem walki. Całkiem jednego możliwe, że będziemy do tego potrzebować Cukierka Gachiina, gdyż w pobliżu znajduje się jeszcze kilku strażników. Z moich doświadczeń wynika jednak, że ci na wzniesieniu nie są specjalni zainteresowani sytuacją na dole. Poza tym należy stosować kontrę Mikiri, by łatwo poradzić sobie z atakami włócznią, no i być agresywnym. Gdy sytuacja zrobi się gorąca, można też ukryć się na wieży, którą nieco wcześniej mijaliśmy, lub wskoczyć do wody. Przydaje się to, kiedy zostaniemy za wcześnie wykryci.

Nagroda: 1x Koralik modlitewny


Po walce natkniesz się na posążek rzeźbiarza.

Twoim najważniejszym celem jest podążać drogą do płonącego domostwa, ale kawałek za posążkiem można udać się w lewo, aby zyskać nowe narzędzie protezy.


Mglisty kruk

Jeszcze jedno narzędzie z Hiraty. Udaj się do lokacji Bambusowe zbocze i przejdź kawałek drogą prowadzącą w górę. Po lewej znajdziesz zbocze, na które będzie się można wspiąć. Następnie wskocz do wody, przepłyń pod mostem, zaczep się linką o drzewo i zniszcz łodygi bambusa blokujące drogę. W końcu znajdziesz się niedaleko budynku, w którym ukryto przedmiot o nazwie pióra mglistego kruka. Zanieś je do rzeźbiarza. Uwaga: w międzyczasie zaatakuje nas groźny zamaskowany przeciwnik w fioletowym stroju, ale nie musimy z nim walczyć.

Mglisty kruk nie ma ofensywnego zastosowania. Pozwala on wykonywać uniki, w trakcie których Wilk staje się na chwilę nietykalny (kosztuje to, jak w pozostałych przypadkach, symbole ducha).


Dojdź do wspomnianego płonącego domostwa (po drodze czeka pewna liczba przeciwników, w tym ci uzbrojeni w tarcze; można ich ominąć). Tam znajdziejsz rannego Sowę, od którego otrzymasz klucz do świątyni, w której ukrywa się Kuro. Po rozmowie wskocz na drzewo, a potem na wieżę. Następnie wskocz do wody lub zaczepiaj się o małe kapliczki, by przejść na drugą stronę.

Jedyna możliwa droga prowadzi do jaskini (po drodze spotkasz pewną liczbę przeciwników, jednak nie stanowią oni większego wyzwania). Wewnątrz odbijaj się od ścian w stylu Ryu Hayabusy z Ninja Gaiden, by znaleźć się w płonącej części posiadłości. Niedaleko dziury, z której wyskoczyłeś, umieszczono posążek rzeźbiarza.

Gdy opuścisz ciaśniejsze alejki i dotrzesz do bardziej otwartej przestrzeni, wskocz na dach, by ominąć grupę strażników. Rozejrzyj się. Po drugiej stronie znajduje się staw. Tam powinieneś się teraz udać.

Nie idź jednak przed siebie, tylko skręć w lewo. W budynku czeka dwóch strażników - załatw ich. Teraz się dobrze przygotuj. Czeka cię bowiem walka z minibossem i jego pomagierami.


Boss: Juzou Pijak

Walka może sprawiać trudności przede wszystkim ze względu na sporą liczbę pomagierów. Rozejrzyj się za głazem na podwórzu. Ustaw się za nim i rozpocznij systematyczną eksterminację. Polecam zacząć od wojownika z mieczem, a potem wziąć się za łuczników. Na koniec zaś zostawić powolnych gości z drewnianymi tarczami (bardzo ważny jest tu topór pozbawiający osłony i umożliwiający natychmiastowe wykonanie śmiertelnego ciosu).

Gdy Juzou zostanie sam, warto używać sprintu i biegać wokół niego. Nie jest on przesadnie szybki, więc po ataku zwykle zostawia chwilę, żeby zadać mu kilka ciosów, zwłaszcza gdy sięga po sake. Starcie można sobie ułatwić cofając się do stawu. Stoi tam samuraj, który gotowy jest wziąć udział w walce. Warto z tej pomocy skorzystać, kiedy Juzou zostanie już sam. Pomocnik nie zadaje wielkich obrażeń, ale skupia na sobie uwagę bossa.

Nagroda: 1x Koralik modlitewny, 1x Mętna sake


Wysłanie bossa do piachu pozwoli nam wejść do budynku. Wewnątrz trafimy na kilku zakapiorów, jednak nie stanowią oni problemu. Tu warto dodać, że niedaleko miejsca, gdzie czeka dwóch bandytów, znajduje się ruchoma ściana, a za nią pomieszczenia, w których znaleźć można skrzynię z Koralikiem modlitewnym.

Za posążkiem rzeźbiarza czeka jeszcze łucznik, ranny NPC, od którego otrzymasz Ziarno pęknięcia, oraz mata tatami. Odsunięcie jej pozwoli odkryć tajne przejście. Przed nami walka wieńcząca retrospekcję.


Boss: Pani Motyl

Ostatni boss z posiadłości rodu Hirata. Niech nie zwiedzie cię jeden splot pod paskiem energii – po jednym śmiertelnym ciosie walka bynajmniej się nie kończy.

Osobiście Panią Motyl pokonałem używając sprintu i krążąc wokół niej, czekając na sposobność do ataku. Jest to sposób bardziej czasochłonny od nabijania postury, ale – mam wrażenie – bezpieczniejszy. Najgroźniejszy atak bossa to podcinka, o której informuje japoński znak pojawiający się nad głową przeciwniczki. Najlepiej wówczas podskoczyć/odskoczyć.

Drugi etap walki zmienia trochę zasady i Pani Motyl zaczyna stosować iluzje, przyzywając pomagierów. Są dwa sposoby, by sobie z tym poradzić: albo użyć przedmiotu Ziarno pęknięcia, albo przez pewien czas biegać po obrzeżach planszy, czekając aż iluzja zniknie. Ta pierwsza opcja trochę wprawdzie ułatwia życie, ale nie musimy jej stosować, zwłaszcza że działa tylko do następnego razu. Gdy pomagierzy znikną, przemienią się w ogniste, samonaprowadzające się kule. Dalej biegaj po obrzeżach planszy (część kul trafi w słupy), żeby ich uniknąć.

Nagroda: Wspomnienie: Pani Motyl, 1x Kropla Sakury


Po scence wrócisz do teraźniejszości. Następny cel: Zamek w Ashinie.

Źródło: własne

Komentarze (60)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper