Sekiro: Shadows Die Twice – poradnik do gry - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Sekiro: Shadows Die Twice – poradnik do gry

Podzamcze Ashiny

Enkidou | 31.03.2019, 23:00

Podzamcze Ashiny - Sekiro poradnik

Zaniedbana świątynia

Po ostatnich scenach Wilk obudzi się w Zaniedbanej świątyni, gdzie spotka tajemniczego rzeźbiarza tworzącego figurki Buddy. Dowiemy się od niego kilka interesujących rzeczy, np. tego, że Kuro wciąż żyje i że Wilk otrzymał protezę, która pozwala mu odzyskać dawną sprawność (a nawet ją poszerzyć). Z czasem na swojej drodze znajdziemy różne przedmioty pozwalające odblokować narzędzia protezy (zarówno bronie, jak i gadżety o bardziej defensywnym charakterze), które należy przynosić rzeźbiarzowi. Potrafi on również usprawniać już posiadane narzędzia, ale wymaga to posiadania pewnej sumy pieniędzy i konkretnych materiałów.

Na zewnątrz spotkasz lekarkę Emmę. Może ona zwiększyć liczbę tykw leczniczych, jeśli przyniesiemy jej nasiona. Na prawo od wejścia do świątyni znajduje się także żołnierz zwany Hanbeiem Nieśmiertelnym. Możemy z nim potrenować nowe ruchy, gdy takowych się wyuczymy.

Inna rzecz, na którą warto zwrócić uwagę, to posążek rzeźbiarza. Obiekty te pełnią funckję checkpointów, pozwalają podróżować między kluczowymi lokacjami i usprawniać umiejętności naszego podopiecznego.

Gdy zapoznasz się ze wszystkim, czas ruszać dalej. Przejdź przez główne wejście. Jak widać, most jest zniszczony, ale dzięki nowemu gadżetowi (linka z hakiem) możemy bez trudu poradzić sobie z przeszkodą. Zaczep się o drzewo i przeskocz na drugą stronę.

Po znalezieniu się na miejscu przeskocz kolejną przepaść aż dobrniesz do kolejnego posążka rzeźbiarza.

Podzamcze Ashiny

Właśnie dotarliśmy do pierwszej lokacji w Sekiro, która daje nam prawdziwą swobodę działania. W odróżnieniu od serii Souls lokacje są tu większe i mniej liniowe. My w solucji skupimy się na najbardziej optymalnej ścieżce.

Będąc przy posążku mamy dwie drogi do wyboru: albo zejść na dół, albo wskoczyć wyżej. Obie są równie dobre i powinny doprowadzić nas do celu. Zejdźmy więc na dół.

Zabij (najlepiej śmiertelnym ciosem) strażnika znajdującego się w okolicy, a następnie podążaj schodami przed siebie. Tu uwaga: za rogiem znajduje się kolejny przeciwnik.

Gdy dojdziesz do zamkniętej bramy, możesz przejść bokiem po lewej (przyklej się do ściany, by przejść nad przepaścią). Dojdziesz do trawy, w której będziesz się mógł schować i wyeliminować następnego nieprzyjaciela. Nieco dalej znajdziesz kolejnych dwóch przeciwników - jeden uzbrojony jest w miecz, drugi w strzelbę (łatwo go zabić, bo nie blokuje).

Za kolejną bramą (już otwartą) znajdziemy natomiast wilki (są słabe, ale należy uważać, by nas przypadkiem nie otoczyły), a także posążek rzeźbiarza na półce skalnej. Warto dodać, że jeśli wybierzemy odpoczynek, zabici przeciwnicy powrócą.

Wskocz do zniszczonego budynku nad bramą. Przy zwłokach znajdziesz przedmiot pozwalający odblokować narzędzie Wmontowany shuriken (jak sama nazwa wskazuje, pozwala ono rzucać shurikenami; wróć do rzeźbiarza w Zaniedbanej świątyni, by uzyskać nowy gadżet).

Po drugiej stronie bramy znajdziemy kolejnego bossa. Tym razem jest to generał Naomori Kawarada.


Boss: Naomori Kawarada

Kawarada to pierwszy poważniejszy przeciwnik spotykany po prologu, w związku z czym nie stawia on poprzeczki dość wysoko. Generał posiada dwa paski energii, ale jednego możemy go pozbawić z marszu atakując z zaskoczenia śmiertelnym ciosem (przechodząc po skale po lewej stronie).

Kawarada posiada atak specjalny, przy którym powinniśmy odskoczyć (nie da się go zablokować), i specjalną umiejętność pozwalającą mu obniżyć posturę. Generalnie jednak nie stanowi on żadnego szczególnego wyzwania. Wystarczy atakować i blokować ataki, które nie należą do najszybszych pod słońcem.

Nagroda: 1x Koralik modlitewny


W następnej lokacji znajduje się wielu strażników, w tym również takich uzbrojonych w strzelby. Możemy spróbować ich pokonać i zgarnąć kilka przedmiotów w okolicy, ale naszym głównym celem jest na razie budynek po lewej (patrz screen) pozbawiony ściany. Niedaleko niego znajdziemy rannego żołnierza, który opowie nam o swojej matce. Znajduje się ona w środku rzeczegonego budynku. Otrzymamy od niej dzwonek, dzięki któremu będziemy odblokować wspomnienie w posiadłości rodu Hirata (należy udać się uprzednio do Zaniedbanej świątyni i użyć przedmiotu przy posążku Buddy). Na razie jednak nie jest to konieczne, zwłaszcza że prawdopodobnie jesteśmy zbyt słabi, żeby tę grywalną retrospekcję przejść.

Na wprost budynku znajduje się ponadto skłała. Wdrap się na nią używając linki z hakiem, aby znaleźć namiot kramarza. Zaleca się od niego kupić petardy Roberta pozwalające uzyskać dostęp do nowego narzędzia shinobi, bardzo zresztą przydatnego.

Nie zaskakuj niżej. Ścieżka prowadzi przez ufortyfikowaną bramę, której strzeże kilku strażników, w tym jeden wyposażony w armatę. Zamiast tego znajdźmy boczną drogę (po lewej od bramy) pozwalającą nam uniknąć niebezpieczeństwa.

Po drugiej stronie znajduje się wizja Emmy i Kuro, handlarza Anayamę, posążek rzeźbiarza na murze, a nieco dalej dwóch strażników. Zajdź ich od lewej i pokonaj. Po wejściu po schodach stoczysz walkę ze Skutym Ogrem.


Boss: Skuty Ogr

Prawdopodobnie pierwsza poważna walka w grze. Na samym początku Ogr jest uwięziony i nim się wyswobodzi, będziemy go mogli trochę nadwątlić. Należy jednak dodać, że na wzgórzu za naszymi plecami znajduje się żołnierz z piką, który może zainteresować się sytuacją i przyjść bossowi z odsieczą.

Najgroźniejszym atakiem Ogra jest chwyt. Normalnie pozbawia nas on niemal całej energii, w skrajnym przypadku jest w stanie zabić na miejscu, gdy wyrzuceni spadniemy w przepaść (Wilka nie można wówczas wskrzesić). Zalecane jest zgarnięcie narzędzia Dysza ogniowa, który można znaleźć w lokacji Posiadłość rodu Hirata, bowiem nasz przeciwnik kiepsko radzi sobie z ogniem. Po podpaleniu mamy możliwość zadania mu kilku dodatkowych uderzeń.

Generalnie niezbyt opłacalne jest blokowanie. Trzymanie się blisko Ogra zwiększa ryzyko, że zostaniemy pochwyceni, a tego sparować się w żaden sposób nie da. Lepiej nieustannie krążyć w jego pobliżu, by chwyt (lub jakiś inny atak) sprokurować. Po nim będzie on chwilowo wystawiony na dodatkowe ciosy z naszej strony.

Nagroda: 1x Koralik modlitewny, 1. stopień leczenia shinobi (poprawia skuteczność działania medykamentów)


Wskocz do budynku przez dziurę. Znajdziesz w nim Lunetę Kruka (służy do obserwowania otoczenia), a po lewej także ziarno tykwy. Na placu po drugiej stronie czeka na nas grupa strażników oraz miniboss, tym razem jednak opcjonalny.


Boss: Tenzen Yamauchi

Największa trudność polega w tym przypadku na zlikwidowaniu obstawy generała. Polecam rozpoczęcie od posążka, który znajduje się w pobliżu zniszczonego mostu (droga prowadząca do wielkiego białego węża). Następnie zlikwiduj patrolującego strażnika i wskocz na bramę po lewej, gdzie sytuację obserwuje przeciwnik gotowy podnieść raban na całą okolicę. Potem likwiduj resztę, zaczynając od strażników znajdujących się w dalszej odległości od generała.

Gdy zakończysz oczyszczanie terenu, weź się za bossa. Można mu zadać śmiertelny cios z zaskoczenia, gdy chodzi w tę i we w tę (zakładając, że wcześniej nie narobiliśmy bałaganu). Sama walka jest prosta. Atakować, blokować i przy odpalaniu specjalnej techniki (pchnięcie) korzystać z kontry Mikiri.

Nagroda: 1x Koralik modlitewny


Teraz mamy do wyboru teoretycznie dwie możliwości, ale w praktyce jedną. Przechodząc przez bramę prowadzącą na plac możemy dotrzeć do kapliczki, gdzie znajdziemy Boskie konfetii, a następnie przeskoczyć na oddaloną półkę skalną, by dostać się do jaskini z Bezgłowym. Nie jest to jednak teraz zalecane.

Zamiast tego przejść na drugą stronę placu (patrząc od miejsca, z którego przyszedłeś) i znajdź zniszczony most. Na skale poniżej po lewej stronie znajdować się będzie posążek rzeźbiarza. Pójdź właśnie tam.

Schodź po kolejnych półkach skalnych aż usłyszysz złowróżbne wstrząsy. Na twojej drodze pojawi się wielki wąż. Nie próbuj z nim walczyć, bo nie masz szans. Gdy znajdziesz się na skale z roślinnością, schowaj się i poczekaj aż wielki gad się odwróci. Potem wskocz na półkę po przeciwnej stronie i podążaj przed siebie jaskinią.

Biegnij przed siebie jedyną możliwą droga i w razie czego ukryj się w trawie. Potem podejdź do krawędzi, przyklej się do ściany i przejść na drugą stronę. Niedaleko znajduje się palankin (obiekt przypominający trochę szałas) - schowaj się w nim. Zaciekawiony wąż powinien się zbliżyć, co da ci możliwość zranienia go w oko. Po zadaniu ataku zacznie on chaotycznie wierzgać. Wyjdź z palankinu. Za nim znajdują się drzewa, po których wespniesz się do jaskini i uciekniesz (na wprost palankinu znajdziesz natomiast Ziarno pęknięcia, które może się przydać za jakiś czas).

Przeskocz przez rozpadlinę i dostań się na drugą stronę. Znajdziesz się przed fortecą. W okolicach budynku umieszczono posążek rzeźbiarza. Twoim celem jest się teraz dostać na wyższy poziom. Niedaleko posążka stoi wieża, na którą można się wdrapać. Odbij potem w prawo, wejdź po schodach. Spotkasz strażnika, który opłakuje swojego konia. Możesz go podsłuchać (i zabić). Wejdź po kolejnych schodach, wdrap się na murek i przeskocz na dach budynku vis-a-vis. Niżej jest pole bitwy, gdzie czeka cię walka z pierwszym prawdziwym bossem.


Boss: Gyoubu Oniwa

Pierwszy „prawdziwy” boss w grze. Oniwa porusza się na koniu, dzięki czemu jest bardzo szybki, ale wiąże się to również z jego największą słabością: zwierzę bardzo łatwo jest wystraszyć petardami (można je kupić od pierwszego kramarza w grze). Po ich odpaleniu możemy wyprowadzić serię uderzeń.

W określonych sytuacjach na przeciwniku pojawia się biały/zielony symbol oznaczający możliwość skorzystania z linki. Możemy wówczas 'podlecieć' do Oniwy i kilkukrotnie go zaatakować. Warto też pamiętać o umiejętnym blokowaniu (szybko nabija to posturę) i mieć na względzie, że rywal jest praworęczny, więc często atakuje właśnie tą stroną.

Nagroda: Wspomnienie: Gyoubu, Mechaniczna lufa


Po zwycięstwie wrota do zamku w Ashinie staną przed nami otworem. Możesz jednak najpierw wejść po schodach do fortecy. W środku znajdziesz Tengu, który zleci ci wykonanie opcjoanlengo questa polegającego na zabiciu "szczurów" (będzie go można zrealizować niedługo), a także Koralik modlitewny (na poddaszu). Obok [fortecy] znajdziesz też kramarza, który w ofercie ma Ziarno tykwy.

W tym momencie można też spróbować przejść retrospekcję w Posiadłości rodu Hirata (odblokuj ją udając do Zaniedbanej świątyni). Kolejna podstrona solucji będzie poświęcona właśnie niej.

Źródło: własne

Komentarze (60)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper