Sekiro: Shadows Die Twice – poradnik do gry - poradnik i solucja do gry. Opis, przejścia, zagadki, sekrety, znajdźki, mechaniki, zdolności

Sekiro: Shadows Die Twice – poradnik do gry

Porady na początek

Enkidou | 31.03.2019, 23:00

Porady na początek - Sekiro poradnik

O czym warto wiedzieć zanim zaczniemy grać?

1. Z gry wyrugowano system staminy znany z Dark Souls i Bloodborne. Zamiast tego mamy tzw. posturę (postawę). Słowem, to swego rodzaju wywieranie presji. Jeśli będziemy umiejętnie blokować, kontrować lub atakować nie dając chwili wytchnienia rywalowi, złamiemy jego posturę, co pozwoli nam zadać śmiertelny cios zabijający na miejscu/pozbawiający paska energii (to drugie dotyczy bossów i minibossów). Podobnie jednak rzecz ma się z Wilkiem. Złamanie postury w jego przypadku oznacza, że nie będzie w stanie blokować kolejnych ciosów. Postura regeneruje się sama lub można skorzystać z konkretnych przedmiotów.
2. Jak najszybciej wyucz się zdolności „kontra mikiri” (drzewko „sztuki shinobi”). Dlaczego? Odpowiedź poniżej.
3. Przeciwnicy często dysponują atakami specjalnymi, których nie da się zablokować. Przed ich wyprowadzeniem pojawia się nad ich głowami japoński (właściwie chiński, ale nie bądźmy tacy drobiazgowi) znak oznaczający niebezpieczeństwo. Podzielić je można na dwa rodzaje: pchnięcia i podcinki. Do radzenia sobie z pchnięciami służy kontra mikiri, podcinki zaś omijamy skacząc.
4. Jak najszybciej zdobądź narzędzie "Petardy shinobi", do czego potrzebujemy "Petard Roberta", która można nabyć u sprzedawcy na bardzo wczesnym etapie gry za 500 sen. Potrafią one ogłuszyć całą masę przeciwników (także bossów) i tym samym uczynić ich przez krótką chwilę kompletnie bezbronnymi.
5. Nie bądź raptus. Gdy walczysz z kimś silniejszym, dobrym pomysłem jest metodyczne pozbawianie go energii. Chciwość nie popłaca – jedno combo za dużo może być początkiem twojego końca.
6. Skradaj się jak najwięcej! Niektórych minibossów można pozbawić jednego paska energii jeszcze przed rozpoczęciem walki.
7. Nie szarżuj. Sekiro to gra mimo wszystko w duchu poprzednich tytułów From, więc pamiętaj, że nie musisz iść jak taran eliminujący wszystkich, którzy znajdują się na twojej drodze. Wręcz przeciwnie – czasami lepiej unikać starć, zwłaszcza jeśli masz bossa przed sobą.
8. Eksploruj otoczenie. W Sekiro znajduje się wiele budynków i pozornie niedostępnych miejsc, do których możemy się dostać. Węsząc po kątach znajdziemy wiele ciekawych rzeczy: przedmioty (te zwykłe leżą na widoku, cenniejsze są w skrzyniach), skróty lub przejścia.
9. Sakiewki. W grze znaleźć możemy kilka rodzajów sakiewek z pieniędzmi. Mają one jedną szczególną zaletę – nie przepadają, gdy giniemy. Warto o tym pamiętać. Sakwy na pieniądze można zamienić u sprzedawców występujących w niektórych lokacjach.
10. Sake. Podczas przemierzania Ashiny natknąć się możemy na sake. Wręczając alkohol niektórym postaciom, np. rzeźbiarzowi ze zniszczonej świątyni (naszej bazie wypadowej), otrzymujemy dodatkowe informacje o świecie i zamieszkujących go postaciach.
11. Tykwa lecznicza. Tykwa to najważniejszy tutejszy medykament, zwłaszcza że odnawia się ona przy punktach kontrolnych i po zgonach. Im więcej nasion zdobędziemy i wręczymy Emmie, tym więcej razy będziemy jej mogli użyć bez odwiedzania posążka rzeźbiarza. Miejsce ich występowania przedstawimy w kolejnych aktualizacjach.
12. Wskrzeszanie. Jak wiadomo, w Sekiro główny bohater może zmartwychwstać, jeśli zostanie pokonany. Gdy pojawia się ekran informujący nas o śmierci, wystarczy wcisnąć wskazany przycisk. Na względzie mieć jednak trzeba, że Wilk nie będzie w stanie powrócić do żywych, jeżeli spadnie w przepaść i straci po takim incydencie całą energię.

Źródło: własne

Komentarze (60)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

Spis treści

Powrót do poradnika
cropper