Sony odnotowuje zyski ze sprzedaży PS3

Sony Corporation zanotowało w 2010 roku fiskalnym straty wynoszące 257 miliardów jenów. Jest jednak dział japońskiej firmy, który przyniósł zyski - jest nim Networked Products and Services, w ramach którego prowadzi się m.in. sprzedaż PS3, gier, a także biznes związany z PSN.
Sony Corporation zanotowało w 2010 roku fiskalnym straty wynoszące 257 miliardów jenów. Jest jednak dział japońskiej firmy, który przyniósł zyski - jest nim Networked Products and Services, w ramach którego prowadzi się m.in. sprzedaż PS3, gier, a także biznes związany z PSN.
W końcu sprzedaż PS3 zaczyna przynosić wymierne zyski dla Sony. Korporacja ogłosiła, że dział odpowiedzialny za sprzedaż current-genowej konsoli zanotował w 2010 roku fiskalnym (okres od 31 marca 2010 do 31 marca 2011 r.) zysk w wysokości 35 miliardów jenów (w 2009 roku fiskalnym Networked Products and Services zanotowało straty w wysokości 83 mld jenów). W raporcie finansowym umieszczono informację, że ten dobry wynik związany jest ze zmniejszeniem kosztów produkcji PS3.
Firma nie zauważyła znaczącego wzrostu zainteresowania swoimi konsolami. PS3 rozeszło się w 2010 roku fiskalnym w ilości 14 milionów sztuk (w 2009 r. było to 13 mln egzemplarzy); PSP znalazło 8 milionów nabywców (w 2009 r. było ich 10 mln), natomiast na PS2 skusiło się 6,5 mln graczy (w porównaniu z 7,3 mln w 2009 roku fiskalnym).
Podskoczyła za to sprzedaż software'u na PS3 - w 2010 roku fiskalnym rozeszło się 148 mln sztuk gier (w 2009 roku konsumenci kupili 115 mln egzemplarzy tytułów na PS3).
Sony podało również informację, że całkowite koszty związane z włamaniem się hakerów do serwerów PSN wyniosą 170 milionów dolarów - te straty uwzględnione zostaną jednak dopiero w sprawozdaniu finansowym z 2011 roku fiskalnego.



