Kuba Kleszcz Kuba Kleszcz 13.02.2016 15:00
Twórcy Hitmana chcą zapoczątkować nowy trend
1429V

Twórcy Hitmana chcą zapoczątkować nowy trend

Prawdopodobnie domyślacie się już o jaki trend się rozchodzi. Szef studia IO Interactive, Hans Seifert, uważa, że traktowanie gry jako platformy do rozwoju marki dobrze by zrobiło niektórym tytułom.

Warto sobie przypomnieć, że IO Interactive nie uważa nowego Hitmana za opowieść epizodyczną, gdyż wg nich ciężko uznać kolejne zaplanowane do udostępnienia fragmenty za odcinki. Twórcy i wydawca wolą się wyrażać o niej jako "platformie", która będzie stopniowo rozwijana.

Jak twierdzi Hans Seifert, inne gry niedługo podążą tym samym tropem:

Zdaję sobie sprawę, że robimy w tym temacie coś zupełnie nowego i że to pierwszy raz, kiedy zrobi to gra takiego formatu. Szczerze myślę, że wielu grom to samo wyszłoby na dobre i że tak też się stanie.

Seifert zauważa, że taki model nie nadaje się dla wszystkich, ponieważ nakłada pewne ograniczenia:

Potrzebna do tego jest gra, która znajdzie sens w takim podejściu. Jeśli tworzysz coś, co jest mocno skupione na opowiedzeniu historii i bardzo liniowe, to może nie być model dla ciebie. Natomiast jeżeli ma się coś, z czym można się bawić, ma wyższy współczynnik replayability i jest np. podzielone na misje, to może to naprawdę dobrze zadziałać. Myślę, że jest trochę gier, które by się w tym świetnie odnalazły.

Szkoda, że Hans Seifert nie zdradził, jakie to gry chodziły mu po głowie w kontekście odnajdywania się w takim modelu sprzedażowym. Macie jakichś faworytów?

Źródło: http://gamingbolt.com/hitman-dev-hopes-many-games-will-follow-similar-approach

Tagi: hans seifert Hitman (2016) IO Interactive Square Enix