To będzie zupełnie nowa jakość? CONTROL Resonant z MASĄ szczegółów
Twórcy serii Alan Wake mają wyjątkowo dobry plan. Już w przyszłym roku zagramy w CONTROL Resonant.
Twórcy serii Alan Wake wracają do jednego ze swoich najważniejszych uniwersów. Podczas The Game Awards Remedy Entertainment oficjalnie zapowiedziało CONTROL Resonant, a zaraz po ogłoszeniu deweloperzy ujawnili ogrom informacji, które jasno pokazują, że nie będzie to zwykła kontynuacja, a kolejny duży krok dla całej marki.
CONTROL Resonant to bezpośrednia kontynuacja nagradzanego CONTROL, jednak tym razem gracze trafią poza mury Najstarszego Domu. Akcja gry przeniesie się do zdeformowanego Manhattanu, który znalazł się na skraju paranaturalnej zagłady. W centrum wydarzeń stanie Dylan Faden, znany z pierwszej części, który po latach uwięzienia przez Federalne Biuro Kontroli zostaje rzucony w sam środek kryzysu. Bohater musi walczyć o własne człowieczeństwo, mierząc się z kosmicznym bytem naginającym podstawowe prawa rzeczywistości, a jednocześnie spróbuje odnaleźć swoją siostrę – Jesse Faden, dyrektor FBC.
Remedy wyraźnie stawia na większą skalę i swobodę. CONTROL Resonant pozwoli eksplorować różne dzielnice Manhattanu, które zmieniają się pod wpływem obcej siły – grawitacja przestaje działać jak powinna, przestrzeń się łamie, a świat przypomina geofizyczny koszmar. Twórcy zapowiadają także wyprawy poza materialną rzeczywistość, do metafizycznej przestrzeni będącej odzwierciedleniem rozbitej psychiki Dylana. To właśnie tam gracz pozna najciemniejsze zakamarki bohatera i źródło jego mocy.
Rozgrywka ma mocniej postawić na rozwój postaci i wybory. Dylan będzie stopniowo odkrywał i kształtował swoje nadnaturalne zdolności w ramach rozbudowanego systemu progresji. Walka nadal opiera się na dynamicznym wykorzystaniu otoczenia, ale pojawią się też żywiołowe umiejętności oraz nowa, zmiennokształtna broń do walki wręcz – Aberrant, która ma być jednym z kluczowych elementów starć z coraz bardziej nieprzewidywalnymi przeciwnikami.
CONTROL Resonant
Dyrektor kreatywny gry, Mikael Kasurinen, podkreśla, że CONTROL Resonant ma być przystępne także dla nowych graczy.
Nie trzeba znać pierwszej części, by wskoczyć do sequela. Chcieliśmy stworzyć grę łatwą do rozpoczęcia, ale trudną do odłożenia. Zwiększamy skalę bardziej niż kiedykolwiek wcześniej, rozwijając walkę, eksplorację i narrację w większe, bardziej zapadające w pamięć doświadczenie – zapowiada twórca, dodając, że projekt jest ambitny i „trochę szalony”, dokładnie taki, jakiego oczekują fani Remedy.
CONTROL Resonant powstaje i będzie wydane bezpośrednio przez Remedy Entertainment, przy współfinansowaniu i koprodukcji ze strony Annapurna Pictures w ramach strategicznego partnerstwa. Gra zadebiutuje w 2026 roku na PlayStation 5, Xbox Series X|S, PC (Steam i Epic Games Store) oraz na Macach.