20-letni klasyk MMO otrzyma drugą młodość dzięki masie nowości i ulepszeń. Zapowiedziano Guild Wars: Reforged
Arena.Net postanowiło uczcić fakt, że kultowe MMO skończyło 20 lat i wciąż ma oddaną społeczność. Zapowiedziano Guild Wars Reforged, które da produkcji nowe życie.
Chociaż Guild Wars ukazało się w 2005 roku i doczekało się kontynuacji, nadal przyciąga rzeszę graczy. Dlatego firma odpowiedzialna za markę niedługo wypuści wydanie, które wprowadzi sporo zmian i ulepszeń, które przygotowali nieprzypadkowi deweloperzy.
Arena.Net połączyła siły ze studiem 2weeks, które zostało powołane do życia przez byłych twórców serii, Brandona Dillona i Richarda Foge'a. Efektem tej współpracy jest Guild Wars Reforged. Jest to nowa wersja gry, która ukaże się 3 grudnia i oprócz wszystkich dotychczasowych dodatków wprowadzi szereg darmowych aktualizacji. Dzięki nim do gry trafią:
- Nowa, niska cena – Guild Wars Reforged połączy Prophecies, Factions i Nightfall za jedyne 19,99 USD. Jeśli kupiłeś choć jedną z trzech kampanii, wszystkie zostaną odblokowane w Guild Wars Reforged. Oczywiście, nadal nie ma opłat abonamentowych.
- Kompatybilność sprzętowa: Gra Guild Wars Reforged została zweryfikowana pod Steam Deck i obsługuje nowoczesne kontrolery. Interfejs użytkownika został również przeprojektowany, z większymi opcjami tekstu, a gra obsługuje wyświetlacze o wysokiej rozdzielczości.
- Aktualizacje wizualne i dźwiękowe: Dynamiczne efekty rozkwitu nieba, nowa okluzja otoczenia i aktualizacje oświetlenia lepiej wykorzystują możliwości nowoczesnych procesorów graficznych. Inne poprawki wizualne udoskonalają tekstury i zapewniają czystsze wrażenia wizualne, a nowe wsparcie dla dźwięku pozycyjnego sprawia, że świat gry staje się bardziej wciągający.
- Przyjazność dla użytkownika: Oprócz zaktualizowanego interfejsu użytkownika, który umożliwia łatwiejszą nawigację, Guild Wars Reforged oferuje nowy system śledzenia zadań i przewodnik po sterowaniu na ekranie.
Co ważne, Guild Wars Reforged nie jest zwykłym remasterem, który ma jedynie odświeżyć aspekty wizualne i zapewnić dalszy dochód. W wywiadzie dla serwisu IGN, reżyser Stephen Clarke-Wilson wyjawił, że projekt został powołany do życia po to, aby docenić fakt, że przez ostatnie 6 lat gra przyciągała nowych graczy. Dlatego deweloperzy zdecydowali się przygotować zmiany, które ulepszą produkcję, ułatwią wejście nowym osobom, a dotychczasowi fani mogli ogrywać tytuł na współczesnych sprzętach i być spokojni o zachowanie oryginalnego klimatu gry.