Unreal Engine 5 przestanie być zmorą graczy? Prezentacja nowej wersji silnika
Unreal Engine 5.7 został już udostępniony twórcom gier.
O wdrożeniu Unreal Engine 5.7 w szeroki, kanale dystrybucji pisaliśmy już kilka dni temu. Epic reklamuje najnowszą wersję swojej technologii w świeżym materiale wideo, oprowadzającym nas po możliwościach narzędzi dołączanych do Unreal Engine 5.7.
Epic zachwala przede wszystkim szybszą proceduralną generację środowiska, możliwość łatwego generowania i modyfikowania drzew/roślinności czy nowy system Nanite Foliage, czyli rozwinięty system Nanite dla roślinności (co ma rozwiązywać np. problemy z LOD drzew). Z punktu widzenia twórców Unreal Engine 5.7 to przede wszystkim więcej opcji modyfikowania modeli 3D obiektów - bezpośrednio w środowisku UE 5.7.
Pytanie, jak to wszystko zadziała na konsolach i nieco słabszych PC? Unreal Engine 5 nie ma dobrej prasy ze względu na bardzo wysokie wymagania związane z systemem oświetlenia Lumen oraz z Nanite. W tym roku przyglądaliśmy się premierom kolejnych gier zbudowanych w UE5, z dużymi problemami graficznymi (głównie z wydajnością). Przykładem dobrze zoptymalizowanej gry w UE5 jest natomiast ARC Raiders, ale warto zauważyć, że świetną wydajność osiągnięto tutaj poprzez odrzucenie flagowych funkcji silnika Epic.