Wydajność PS6 może być tylko 2 razy wyższa od PS5. Przecieki z AMD o konsoli nowej generacji

Jeden z najlepszych i najbardziej sprawdzonych informatorów w branży gier przedstawił wstępną specyfikację PlayStation 6.
Na kanale Moore's Law is Dead, który już kilkukrotnie wcześniej uzyskiwał trafne informacje przed oficjalnymi ogłoszeniami, pojawiła się wstępna specyfikacja PS6.
Powołując się na swoje kontakty w AMD, Moore' Law is Dead stwierdza, że APU w PS6 będzie opracowane w procesie technologicznym TSMC 3nm. Pobór mocy ma być przy tym niski (zaledwie 160W TDP), co powinno ułatwiać chłodzenie sprzętu. Wydajność APU szacowana jest na ok. 34-40 TFLOPS.




APU AMD Orion wyposażony jest w 52-54 RDNA 5 CU, z 10 rdzeniami CPU (z czego dwa rdzenie przeznaczone są wyłącznie do obsługi zadań w tle/systemu operacyjnego). Pamięć GDDR7 ma działać na magistrali 160-bitowej 32Gbbps (650 GB/s). Kontroler pamięci teoretycznie będzie mógł obsłużyć maksymalnie 40 GB RAM (prawdopodobnie konsola zostanie wyposażona w 30 GB RAM).
Głównym założeniem Sony w PlayStation 6 jest zwiększenie wydajności konsoli w zakresie ray tracingu względem PS5. Przyrost wydajności w tym obszarze ma być ok. 6-12 razy większy od PS5. Znacznie skromniejszy będzie natomiast realny przyrost wydajności w rasteryzacji. Tutaj możemy liczyć na wzrost o ok. 2,5-3 razy względem PS5. Autor podkreśla jednak, że dzięki zastosowaniu znacznie udoskonalonego upscalingu FSR 4 w grach zyski w wydajności będą znacznie bardziej imponujące, niż sugerują "surowe" dane.
Według informatorów Moore's Law is Dead produkcja PS6 rozpocznie się w połowie 2027 roku (premiery można się więc spodziewać w ostatnich tygodniach 2027 roku), a konsola zachowa wsteczną kompatybilność z PS4 i PS5.
