Twórca Fallout: New Vegas uważa, że gry RPG powinny spełniać jeden, kluczowy warunek

Gry
482V
Fallout: New Vegas
Michał Pieczarski | Dzisiaj, 19:26
PC PS3 X360

Josh Sawyer, znany z pracy nad takimi tytułami jak Fallout: New Vegas, Pillars of Eternity i Pentiment, w wywiadzie dla PC Gamer podkreślił wagę dostosowywania poziomu trudności w grach RPG.

Sawyer zauważył, że kluczowe dla uczynienia tych gier bardziej dostępnymi jest nie uproszczenie mechanik, lecz umożliwienie graczom wyboru, jak trudne mają być wyzwania.

Dalsza część tekstu pod wideo

Myślę, że możemy zadowolić różne typy graczy, ale nie przez podejście uniwersalne.

– wyjaśnił Sawyer.

Jako przykład podał gry studia Owlcat, które oferują rozbudowane opcje dostosowania trudności, co jego zdaniem jest kierunkiem, którym powinno podążać więcej twórców. „To świetne, kiedy pytamy graczy: czego od nas oczekujecie?”

Sawyer podkreślił, że odpowiednie projektowanie systemów pozwala na wsparcie zarówno „spoconych graczy” (czyli tych, którzy uwielbiają optymalizować swoje postacie), jak i tych, którzy wolą skupić się na fabule. Jego gra Pillars of Eternity 2: Deadfire oferuje zarówno ekstremalny tryb „The Ultimate”, ukończony przez zaledwie 15 graczy na całym świecie, jak i tryb „Story Time”, w którym śmierć bohatera jest niemal niemożliwa.

Nie musimy wybierać między trudnością a dostępnością. Możemy zaoferować głęboką, taktyczną rozgrywkę, ale też powiedzieć: jeśli chcesz tylko przeżyć historię i zobaczyć świat, to też jest w porządku.

– tłumaczy Sawyer.

Źródło: pcgamer.com

Komentarze (10)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper