Fallout: New Vegas

Fallout: New Vegas

Ocena wg platformy:

PC 8.6
PS3 8.1
X360 8.3

Grałem, moja ocena:

Grałem na:

Grę ukończyłem w (godziny):

Pole nieobowiązkowe

Ocena zapisana

Zmień
Producent:
Obsidian Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Otwarty świat,   RPG akcji
Śr. czas:
80 godzin
Premiery
Świat:
19.10.2010
Europa:
22.10.2010
Polska:
22.10.2010
Producent:
Obsidian Entertainment
Wersja językowa:
Brak wsparcia języka polskiego angielska
Gatunek:
RPG,   Otwarty świat,   RPG akcji
Śr. czas:
80 godzin
Premiery
Świat:
19.10.2010
Europa:
22.10.2010
Polska:
22.10.2010

Recenzja redakcji

Recenzja: Fallout: New Vegas (PS3)
8.0
Recenzja: Fallout: New Vegas (PS3)

Fallout: New Vegas - opis gry

Sukces komercyjny Fallout 3 był na tyle duży, że Bethesdzie zależało na dalszym i szybkim wykorzystaniu intratnej licencji pozyskanej od Interplay Enertainment. Do tworzenia Fallout: New Vegas, opartego na silniku wykorzystanym w trzecim Falloucie, zaproszono Obsidian Entertainment, z Joshem Sawyerem i Chrisem Avellonem na czele (który pracował wcześniej m.in. nad Fallout 2, Planescape: Torment).

Obsidian zgodnie z obietnicami dopracowało mechanikę rozgrywki znaną z trzeciego Fallouta. W szczególności przyjrzano się systemowi VATS, którego w New Vegas nie można już tak bezkarnie nadużywać. Największe zmiany dotyczą postaci, które mogą towarzyszyć głównemu bohaterowi. Możemy nimi zarządzać poprzez specjalne, intuicyjne menu. W grze zrezygnowano też z globalnego systemu naliczania punktów moralności ("Karma"). Na jego miejsce wprowadzono mechanizm lokalnej reputacji - każda z wielu napotykanych frakcji w Fallout: New Vegas może mieć inny stosunek do postaci gracza (w zależności od naszych czynów w danym regionie). Duże zmiany zaszły również w temacie scenariusza gry. Obsidian udało się stworzyć znacznie bogatsze i rozwinięte dialogi, niż w trzecim Falloucie.

Fundamenty gry pozostają jednak identyczne jak w Fallout 3. W tytuł możemy grać jak w zwykłą strzelaninę, ale znacznym ułatwieniem gameplayu jest korzystanie z systemu aktywnej pauzy w postaci VATS. Po inicjacji VATS możemy na spokojnie zdecydować w jaką część ciała adwersarza będziemy celować (i jaka szansa istnieje na trafienie).

Fallout New Vegas, rozgrywające się w 4 lata po wydarzeniach Fallout 3, na Pustyni Mojave i w okolicach post-apokaliptycznego Las Vegas, wprowadza kojarzącą się z Fallout 2 swobodę w rozwiązywaniu napotykanych problemów w trakcie questów. Tytuł w związku z tym cieszy się dużą popularnością wśród miłośników RPG, nawet pomimo tego, że zaraz po premierze 22 października 2010 r. wielu graczom doskwierały poważne bugi, utrudniające dokończenie misji pobocznych.

Wideo - Fallout: New Vegas

Komentarze (32)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych