Twórcy Returnal i Saros skupiają się na grach single-player. Studio PlayStation nie chce gier-jako-usług

Gry
1169V
Saros  #3
AlbertWokulski | Dzisiaj, 06:49
PS5

Housemarque najwidoczniej nie jest kolejnym zespołem PlayStation, które zostało zmuszone przez szefostwo do rozwijania gier-jako-usług. Twórcy chcą skupiać się na tytułach single-player.

Returnal okazało się wielkim hitem-niespodzianką, więc Housemarque na bazie tej produkcji rozwija Saros. Przynajmniej na papierze zespół byłby idealnym studiem do realizowania gier-jako-usług dla PlayStation, ale deweloperzy mają inne plany.

Dalsza część tekstu pod wideo

Szef studia Ilari Kuittinen i dyrektor kreatywny Gregory Louden rozmawiali z redakcją Eurogamer i potwierdzili, że „dopóki ludzie będą kupować gry premium”, Hoursemarque chce realizować właśnie takie produkcje. Deweloperzy nie chcą przygotowywać gier-jako-usług lub tytułów free-2-play.

Hoursemarque nie chce tworzyć produkcji, które będą wypełniać każdą wolną chwilę gracza przez wiele lat. Zespół zamierza oferować duże doświadczenia, ale ich tytuły mają mieć wyraźne zakończenie.

Naszą filozofią jest to, że [nasze gry] są doświadczeniem na określony czas w życiu i doświadczasz tego w ciągu kilku dni, tygodni lub innych okresów – wytłumaczył szef studia.

Ilari Kuittinen następnie dodał, że produkcje Hoursemarque można porównać do „filmów lub seriali”, które są dostępne w „określonej fazie” życia danej osoby. Twórcy nie chcą, by gracze „spędzali reszty wolnego czasu” z produkcjami studia PlayStation.

„To wyjątkowe doświadczenie” – kontynuował Kuittinen. „Masz to, coś z tego masz. Może do tego wrócisz, ale nie musisz w to grać przez resztę swojego życia”.

Na te słowa zareagował Gregory Louden, który potwierdził, że deweloperzy są „w pełni skoncentrowani na trybie single-player i grach premium”. Zadaniem zespołu jest po prostu tworzenie „niesamowitych” produkcji.

Źródło: eurogamer.net

Komentarze (43)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper