GTA The Trilogy w analizie grafiki na wszystkich konsolach. Szokujące niedoróbki w GTA San Andreas

Gry
2500V
GTA The Trilogy w analizie grafiki na wszystkich konsolach. Szokujące niedoróbki w GTA San Andreas
Bartosz Dawidowski | 15.11.2021, 13:31

Jakość remasterów zawartych w kompilacji GTA: The Trilogy pozostawia niestety wiele do życzenia - nie tylko pod względem występowania w grach bugów, ale też jakości grafiki.

Zespół ElAnalistaDeBits wziął tym razem pod lupę GTA San Andreas, zremasterowane wydanie klasycznej gry, zawarte w GTA: The Trilogy. Wyniki tej analizy są miażdżące dla Rockstar Games. Okazuje się, że jedynym wydaniem tej odświeżonej produkcji, w którym mamy do czynienia z naprawdę płynnym frameratem jest edycja dostępna na Xbox Series X i Xbox Series S. Tutaj, po wybraniu trybu wydajności, Grand Theft Auto San Andreas działa bez większych problemów w 60 fps. Na innych platformach sytuacja wygląda o wiele gorzej. W szczególności płynność animacji zawodzi na Switch i Xbox One, gdzie występują duże problemy z utrzymaniem 30 fps. Jeśli chodzi o PS5, to GTA San Andreas cierpi w tym wydaniu gry na mikrozacięcia animacji, zauważalne w trybie wydajności (60 fps).

Dalsza część tekstu pod wideo

Ogólnie można powiedzieć, że poszczególne edycje GTA The Trilogy są bardzo nierówne - jakby stworzone w dużym pośpiechu. Przykładowo tryb jakości zapewnia na PS5 mniejszy promień rysowania cieni i gorsze refleksy świetlne, niż tryb wydajności. Gracze na Xbox One X w ogóle nie dostali trybu wydajności, który występuje na PS4 Pro. Tylko wydania "nextgenowe" gry otrzymały efekt chmur na niebie, a tekstury we wszystkich edycjach GTA: The Trilogy, oprócz Switch, wydają się oferować taką samą jakość. Na korzyść Xbox Series X|S przemawiają najszybsze loadingi spośród wszystkich wersji gry. 

"To najdziwniejsze rezultaty analizy graficznej, jaką dotychczas przeprowadzaliśmy. (...) To przykre, że trylogia tak uwielbiana i ceniona przez społeczność fanów doczekała się tak mizernego traktowania. Mamy nadzieję, że Rockstar jest świadomy te j sytuacji i że ciężko pracuje nad jej naprawieniem" - konkluduje ElAnalistaDeBits.

Rozdzielczości/framerate na poszczególnych platformach:

PS4:
Rozdzielczość dynamiczna 1080p przy 30fps (najczęściej 972p) 

PS4 Pro:
Tryb jakości: rozdzielczość dynamiczna 1080p przy 30fps (najczęściej 972p) 
Tryb wydajności: rozdzielczość dynamiczna 900 przy ~50fps (najczęściej 900p)

PS5: 
Tryb jakości: rozdzielczość dynamiczna 4K przy 30fps (najczęściej 1872p)
Tryb wydajności: rozdzielczość dynamiczna 1800p przy 60fps (najczęściej 1800p)

Xbox One:
Rozdzielczość 720p przy 30fps

Xbox One X:
Rozdzielczość 1440p przy 30fps

Xbox Series S: 
Tryb jakości: rozdzielczość 1440p przy 30fps 
Tryb wydajności: rozdzielczość 1080p przy 60fps

Series X: 
Tryb jakości: rozdzielczość dynamiczna 4K (najczęściej 1872p) przy 30fps 
Tryb wydajności: rozdzielczość dynamiczna 1800p przy 60fps (najczęściej 1800p)

Switch:
Rozdzielczość 648p przy 30fps (tryb stacjonarny i mobilny)

Oprócz budzącej wątpliwości grafiki Rockstar Games nie udało się też uniknąć w GTA The Trilogy masy bugów.

Źródło: ElAnalistaDeBits/YouTube

Komentarze (22)

SORTUJ OD: Najnowszych / Najstarszych / Popularnych

cropper